Pagina 3 van 3

Geplaatst: 23 jul 2006, 19:44
door yordiman
het werkt wel!!!!!!!!!!!

Greetzz yordiman

Geplaatst: 29 jul 2006, 15:40
door msts.be
Tja , storen doen ze in zekere zin wel altijd , maar als ik een type bovenleiding mag kiezen is het wel de 25kV bovenleiding (zowel de Belgische als Franse , niet andere versies zoals in Oost-Europa) .. die is het mooiste van vorm en stoort ook minder omdat er daar bijna met 2 aparte palen (bij dubbelspoor) wordt gewerkt i.p.v. in België wordt er dan 'compound' bovenleiding gezet in 1 stuk ...

Ik heb nog wel een kleine opmerking : de 25kV bovenleiding mag dan mooi zijn , ze moet niet té overweldigend uitgevoerd zijn zoals de Fransen het nogal goed kunnen op hun HSL's met telkens 2 ophangingen i.p.v. 1 : dat maakt het geheel nog wat drukker en niet echt aantrekkelijker ..

Geplaatst: 29 jul 2006, 20:37
door paljas
msts.be schreef:Tja , storen doen ze in zekere zin wel altijd , maar als ik een type bovenleiding mag kiezen is het wel de 25kV bovenleiding (zowel de Belgische als Franse , niet andere versies zoals in Oost-Europa) .. die is het mooiste van vorm en stoort ook minder omdat er daar bijna met 2 aparte palen (bij dubbelspoor) wordt gewerkt i.p.v. in België wordt er dan 'compound' bovenleiding gezet in 1 stuk ...

Ik heb nog wel een kleine opmerking : de 25kV bovenleiding mag dan mooi zijn , ze moet niet té overweldigend uitgevoerd zijn zoals de Fransen het nogal goed kunnen op hun HSL's met telkens 2 ophangingen i.p.v. 1 : dat maakt het geheel nog wat drukker en niet echt aantrekkelijker ..
Compound heeft in de verste verte niks met de opstelling van de palen te maken of consoles.
En wat bedoel je met 2 ophangingen? Als het die is in de hoofddrager is dat enkel mogelijk bij luchtsectioneringen of spanuitrustingen.
Maar aangezien je TELKENS zegt, dan denk ik dat je het wel verkeerd opvat wat een ophanging juist is.

Geplaatst: 29 jul 2006, 23:18
door overweg13
Dag,

Bovenleidingen? Spannend, behalve wanneer er problemen zijn.

Geplaatst: 30 jul 2006, 04:07
door 1607
heb met bovenleidingen zeker geen probleem. ook niet voor op een foto te staan. soms kunnen die zelfs een soort kunsteffect geven aan de foto.

Geplaatst: 30 okt 2006, 01:02
door sable
Hej!

De nieuwe soort (zonder overbruggen) zijn mooi. De oude (met overbruggen) vind ik lelijk.

Geplaatst: 30 okt 2006, 07:30
door 5307
ze zouden de bovenleidingspalen moeten hoekig maken het spaart de nmbs per bovenleidingspaal 1 paal uit. en het komt de fotograaf ook ggoed uit :wink:

Geplaatst: 30 okt 2006, 11:19
door Steven
met de nieuwe types is dit ni mogelijk, je hebt een paal per rijrichting.
oplossing zou dan zijn om de paal tussen de twee rijrichting te zetten dat is goed tot er wissels zijn en dan moet je weer naar de buitenkant

Geplaatst: 30 okt 2006, 21:06
door Bert
Al bij al valt die bovenleiding hier nog mee.
Het enige nadeel is dat ze altijd in de weg staan als je een foto maakt. Vandaag terug meegemaakt toen ik een 22 op foto wou zetten. :?

Wat die foto's betreft met of zonder volledige bovenleiding, dat is ieder zijn menig :wink: