Lijn 69

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689

Re: Lijn 69

Bericht door 260689 »

Er wordt niet gewerkt met een S422. Alle seinen die daar staan worden allemaal bediend door Blok 4 Ieper ;-).
Peche

Bericht door Peche »

260689 schreef:Er wordt niet gewerkt met een S422. Alle seinen die daar staan worden allemaal bediend door Blok 4 Ieper ;-).
Fout, blijkbaar zijd ge niet lang genoeg op blok 4 gezeten se :-P

Maar de S422 wordt overhandigt voor het overschrijden van een stopbord kleine beweging in de richting van Ieper.
En omdat de P-trein langer is dan de lengte tussen het Stopbord kleine beweging en het klein stopsein. Moet er iedere keer een S422 overhandigd worden aan de TBS om dit bord te overschrijden.
Simpel zou zijn het bord verplaatsen maarjah Infrabel...
Portbou
Contacteer:

Bericht door Portbou »

Hallo,
Peche schreef: En omdat de P-trein langer is dan de lengte tussen het Stopbord kleine beweging en het klein stopsein. Moet er iedere keer een S422 overhandigd worden aan de TBS om dit bord te overschrijden.
Simpel zou zijn het bord verplaatsen maarjah Infrabel...
Kafkaïaans...

Groeten,
Bart W.
Shrek

Bericht door Shrek »

bw494674 schreef:Kafkaïaans...
Zou jij dan tienduizenden Euros betalen aan een sein om 2 papiertjes per dag te besparen?
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Shrek schreef:
Zou jij dan tienduizenden Euros betalen aan een sein om 2 papiertjes per dag te besparen?
Tienduizenden euro's voor een BORD ?! Denk dat dat bord verplaatsen minder kost dan een jaar lang 2 papiertjes per dag schrijven. :mrgreen:

Dit is een foto van het bord: Afbeelding Stopbord kleine beweging = doorrit verboden in kleine beweging (=rangeerbeweging). Overschrijden enkel mogelijk met S422 van hand tot hand. Oplossing voor het probleem in Poperinge is dus gewoon dat bord uitgraven, en 100m verder zetten.

Alleen weet ik niet of het bord zomaar verplaatst mag worden, ik veronderstel dat er wel regeltjes zullen zijn op welke afstanden ze die borden zetten. (Misschien kan iemand werkende bij Infrabel wat toelichting geven hierover ?)
Laatst gewijzigd door HLE 2302 op 09 sep 2011, 18:39, 5 keer totaal gewijzigd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Shrek

Bericht door Shrek »

HLE 2302 schreef:
Shrek schreef:
Tienduizenden euro's voor een BORD ?! Denk dat dat bord verplaatsen minder kost dan een jaar lang 2 papiertjes per dag schrijven. :mrgreen:
Moet daar dan geen nieuw sein geplaatst worden om de nieuwe sectie te beveiligen?
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Shrek schreef: Moet daar dan geen nieuw sein geplaatst worden om de nieuwe sectie te beveiligen?
Dit bord duid enkel het grenspunt aan van de 'rangeerbeweging' en is niet uitgerust met een stroomkring. Er is dus geen detectie of een trein dit bord passeert of niet. Bij mijn weten staat het dus ook volledig los van de gewone sectie's. Over dit laatste kan ik dus niet met 100% zekerheid antwoorden.

(Btw, bovenstaande post heb ik aangepast met een foto van het bord.)
Steven

Bericht door Steven »

zo een bord verzetten kan en mag niet altijd. Zeker niet zomaar iets verzetten in volle baan. Je hebt nog andere spoorstroomkringen.
Je kan net een groot niet beheerd sein in de buurt hebben.
Je kan een overweg in de buurt hebben.

Bij een overweg plaatst men het grensbord kleine beweging zodanig dat de overweg niet aangereden zal worden. In kleine beweging is het gewone contact van de overweg buiten dienst, maar het controle contact dat net voor de overweg ligt werkt altijd.
Tim

Bericht door Tim »

HLE 2302 schreef:
Shrek schreef: Moet daar dan geen nieuw sein geplaatst worden om de nieuwe sectie te beveiligen?
Dit bord duid enkel het grenspunt aan van de 'rangeerbeweging' en is niet uitgerust met een stroomkring. Er is dus geen detectie of een trein dit bord passeert of niet. Bij mijn weten staat het dus ook volledig los van de gewone sectie's. Over dit laatste kan ik dus niet met 100% zekerheid antwoorden.

Meestal zal men het wel zien als een trein dit bord passeert. Zoals Steven al aanhaalde staat het er niet zomaar, je kan in de korte SK van een overweg komen of je gaat een sectie in tegenovergestelde richting bezetten. Want in dit geval vermoed ik (ik ken de situatie er niet) dat het inritsein van Poperinge niet ver van dit bord staat.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Tim schreef:
HLE 2302 schreef:

Meestal zal men het wel zien als een trein dit bord passeert. Zoals Steven al aanhaalde staat het er niet zomaar, je kan in de korte SK van een overweg komen of je gaat een sectie in tegenovergestelde richting bezetten. Want in dit geval vermoed ik (ik ken de situatie er niet) dat het inritsein van Poperinge niet ver van dit bord staat.
In het geval van Poperinge zal dat waarschijnlijk de reden zijn.
Shrek

Bericht door Shrek »

HLE 2302 schreef:In het geval van Poperinge zal dat waarschijnlijk de reden zijn.
Dus dan moet het bord ofwel vervangen worden door een sein ofwel moet het sein verplaatst worden. Dat zijn toch al dure ingrepen :wink:
Plaats reactie