Lijn 69
Re: Lijn 69
Er wordt niet gewerkt met een S422. Alle seinen die daar staan worden allemaal bediend door Blok 4 Ieper
.

Fout, blijkbaar zijd ge niet lang genoeg op blok 4 gezeten se260689 schreef:Er wordt niet gewerkt met een S422. Alle seinen die daar staan worden allemaal bediend door Blok 4 Ieper.

Maar de S422 wordt overhandigt voor het overschrijden van een stopbord kleine beweging in de richting van Ieper.
En omdat de P-trein langer is dan de lengte tussen het Stopbord kleine beweging en het klein stopsein. Moet er iedere keer een S422 overhandigd worden aan de TBS om dit bord te overschrijden.
Simpel zou zijn het bord verplaatsen maarjah Infrabel...
Hallo,
Groeten,
Bart W.
Kafkaïaans...Peche schreef: En omdat de P-trein langer is dan de lengte tussen het Stopbord kleine beweging en het klein stopsein. Moet er iedere keer een S422 overhandigd worden aan de TBS om dit bord te overschrijden.
Simpel zou zijn het bord verplaatsen maarjah Infrabel...
Groeten,
Bart W.
Zou jij dan tienduizenden Euros betalen aan een sein om 2 papiertjes per dag te besparen?bw494674 schreef:Kafkaïaans...
Tienduizenden euro's voor een BORD ?! Denk dat dat bord verplaatsen minder kost dan een jaar lang 2 papiertjes per dag schrijven.Shrek schreef:Zou jij dan tienduizenden Euros betalen aan een sein om 2 papiertjes per dag te besparen?bw494674 schreef:Kafkaïaans...

Dit is een foto van het bord:

Alleen weet ik niet of het bord zomaar verplaatst mag worden, ik veronderstel dat er wel regeltjes zullen zijn op welke afstanden ze die borden zetten. (Misschien kan iemand werkende bij Infrabel wat toelichting geven hierover ?)
Laatst gewijzigd door HLE 2302 op 09 sep 2011, 18:39, 5 keer totaal gewijzigd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Moet daar dan geen nieuw sein geplaatst worden om de nieuwe sectie te beveiligen?HLE 2302 schreef:Tienduizenden euro's voor een BORD ?! Denk dat dat bord verplaatsen minder kost dan een jaar lang 2 papiertjes per dag schrijven.Shrek schreef:Zou jij dan tienduizenden Euros betalen aan een sein om 2 papiertjes per dag te besparen?bw494674 schreef:Kafkaïaans...
Dit bord duid enkel het grenspunt aan van de 'rangeerbeweging' en is niet uitgerust met een stroomkring. Er is dus geen detectie of een trein dit bord passeert of niet. Bij mijn weten staat het dus ook volledig los van de gewone sectie's. Over dit laatste kan ik dus niet met 100% zekerheid antwoorden.Shrek schreef: Moet daar dan geen nieuw sein geplaatst worden om de nieuwe sectie te beveiligen?
(Btw, bovenstaande post heb ik aangepast met een foto van het bord.)
zo een bord verzetten kan en mag niet altijd. Zeker niet zomaar iets verzetten in volle baan. Je hebt nog andere spoorstroomkringen.
Je kan net een groot niet beheerd sein in de buurt hebben.
Je kan een overweg in de buurt hebben.
Bij een overweg plaatst men het grensbord kleine beweging zodanig dat de overweg niet aangereden zal worden. In kleine beweging is het gewone contact van de overweg buiten dienst, maar het controle contact dat net voor de overweg ligt werkt altijd.
Je kan net een groot niet beheerd sein in de buurt hebben.
Je kan een overweg in de buurt hebben.
Bij een overweg plaatst men het grensbord kleine beweging zodanig dat de overweg niet aangereden zal worden. In kleine beweging is het gewone contact van de overweg buiten dienst, maar het controle contact dat net voor de overweg ligt werkt altijd.
Meestal zal men het wel zien als een trein dit bord passeert. Zoals Steven al aanhaalde staat het er niet zomaar, je kan in de korte SK van een overweg komen of je gaat een sectie in tegenovergestelde richting bezetten. Want in dit geval vermoed ik (ik ken de situatie er niet) dat het inritsein van Poperinge niet ver van dit bord staat.HLE 2302 schreef:Dit bord duid enkel het grenspunt aan van de 'rangeerbeweging' en is niet uitgerust met een stroomkring. Er is dus geen detectie of een trein dit bord passeert of niet. Bij mijn weten staat het dus ook volledig los van de gewone sectie's. Over dit laatste kan ik dus niet met 100% zekerheid antwoorden.Shrek schreef: Moet daar dan geen nieuw sein geplaatst worden om de nieuwe sectie te beveiligen?
In het geval van Poperinge zal dat waarschijnlijk de reden zijn.Tim schreef:Meestal zal men het wel zien als een trein dit bord passeert. Zoals Steven al aanhaalde staat het er niet zomaar, je kan in de korte SK van een overweg komen of je gaat een sectie in tegenovergestelde richting bezetten. Want in dit geval vermoed ik (ik ken de situatie er niet) dat het inritsein van Poperinge niet ver van dit bord staat.HLE 2302 schreef:Dit bord duid enkel het grenspunt aan van de 'rangeerbeweging' en is niet uitgerust met een stroomkring. Er is dus geen detectie of een trein dit bord passeert of niet. Bij mijn weten staat het dus ook volledig los van de gewone sectie's. Over dit laatste kan ik dus niet met 100% zekerheid antwoorden.Shrek schreef: Moet daar dan geen nieuw sein geplaatst worden om de nieuwe sectie te beveiligen?
Dus dan moet het bord ofwel vervangen worden door een sein ofwel moet het sein verplaatst worden. Dat zijn toch al dure ingrepenHLE 2302 schreef:In het geval van Poperinge zal dat waarschijnlijk de reden zijn.