Pagina 3 van 6

Geplaatst: 27 jul 2006, 22:11
door Nonkelronnie
paljas schreef: Laat de privé maar flexibel zijn zoveel ze willen.... We hebben het al genoeg gezien: die mannekes graven hun eigen graf.
Hehe, de volledige privatisering van de belgische spoorwegen is volop aan de gang en dus is het nog maar een kwestie van tijd alvorens je ook 'in de prive' werkt

Geplaatst: 27 jul 2006, 22:12
door paljas
Awel Raf, dat zijn dus inderdaad allemaal puntjes die ik als evident zou beschouwen. Reglement is wel degelijk reglement. Daar zit hem ook het verschil tussen privé en NMBS.
Bij de NMBS heb je tenminste rechten en niet enkel plichten zoals bij DLC...

Geplaatst: 27 jul 2006, 22:16
door paljas
Nonkelronnie schreef:
paljas schreef: Laat de privé maar flexibel zijn zoveel ze willen.... We hebben het al genoeg gezien: die mannekes graven hun eigen graf.
Hehe, de volledige privatisering van de belgische spoorwegen is volop aan de gang en dus is het nog maar een kwestie van tijd alvorens je ook 'in de prive' werkt
I don't think so! Dream on! Misschien andere jobs zoals telecom en Dienst Baan ja, maar voor de rest zijn de meeste jobs veel te gespecialiseerd!

Geplaatst: 27 jul 2006, 22:16
door Steven
je hebt overal rechten en plichten, maar ze zijn gewoon niet altijd overal even duidelijk. er zijn momenten dat ik bij de nmbs ook denk dat er alleen plichten zijn en geen rechten maar ja der zijn nu eenmaal goede en minder goede dagen om te werken. trouwens oordelen over iets waar we zelf geen deel van uitmaken (die andere firma) is dus makkelijk. weet je wat men zegt in een spreekwoord, de beste stuurlui staan aan wal.
je kan het hier een beetje als hetzelfde bezien hier zijn er mensen van aan de kant aan het roepen wat die andere verkeerd doen.

Geplaatst: 27 jul 2006, 22:18
door paljas
Steven schreef:je hebt overal rechten en plichten, maar ze zijn gewoon niet altijd overal even duidelijk. er zijn momenten dat ik bij de nmbs ook denk dat er alleen plichten zijn en geen rechten maar ja der zijn nu eenmaal goede en minder goede dagen om te werken. trouwens oordelen over iets waar we zelf geen deel van uitmaken (die andere firma) is dus makkelijk. weet je wat men zegt in een spreekwoord, de beste stuurlui staan aan wal.
je kan het hier een beetje als hetzelfde bezien hier zijn er mensen van aan de kant aan het roepen wat die andere verkeerd doen.
OK! DEAL!
Maar dan moeten al die ventjes ook zwijgen met hun commentaar op de NMBS!
I REST MY CASE!

Geplaatst: 27 jul 2006, 22:19
door Kris
edje schreef:
paljas schreef:Hopelijk gaat DLC rap failliet!
Dus jij hoopt dat mensen hun baan verliezen
Dus jij hoopt dat mensen daardoor in problemen komen.
Dus jij wenst een ander veel ellende.
Dus jij denkt nog ouderwets (B-cargo is de enige goede vervoerder
Dus jij slaapt nog
Hopelijk wordt DLC en soortgelijke firma's snel overgenomen door de staat
Dat zal in de toekomst veel problemen voorkomen. We gaan naar een onzekere wereld met deze maatschappijen!
Vandaag kan je vracht nog van plaats A naar plaats B gebracht worden, maar zal dit morgen wel nog gaan?
vb. In april kon je bij TTC een reis met de autotrein naar Narbonne boeken, in mei niet meer :roll: Zo gaat ie goed!

Geplaatst: 27 jul 2006, 22:36
door edje
Ik vind de NMBS een te groot en log bedrijf, net zoals de NS ( waar ik zelf nog werkzaam ben, hopelijk niet al te lang)
De meeste personen die daar werken zijn zo bang voor concurrentie.
Waarom??? Omdat ze bang zijn dat ze aan het werk moeten.
Het is algemeen bekend dat het werktempo bij staatsbedrijven iets lager ligt dan bij een commercieel bedrijf.
En waarom is dat, veels te veel mensen.
Wil je de NMBS rendabel maken, dan moet je volgens mij eerst 25% van het personeelsbestand op straat donderen.
En dan sellecteren op werk kwaliteit,
Dan heb je eerst de rotte appels eruit, en dan draait een bedrijf al gelijk een stuk beter.

Nee van mij mag DLC veel meer werk krijgen
Mag de SNCF helemaal door Belgie heen , en doorrijden richting de Kijfhoek
Mag Syntus, Arriva, en Veolia ook wel een aantal lijnen krijgen.
Al is het alleen om het werkschuw volk wakker te maken.

Geplaatst: 27 jul 2006, 22:40
door Steven
edje schreef:Ik vind de NMBS een te groot en log bedrijf, net zoals de NS ( waar ik zelf nog werkzaam ben, hopelijk niet al te lang)
De meeste personen die daar werken zijn zo bang voor concurrentie.
Waarom??? Omdat ze bang zijn dat ze aan het werk moeten.
Het is algemeen bekend dat het werktempo bij staatsbedrijven iets lager ligt dan bij een commercieel bedrijf.
En waarom is dat, veels te veel mensen.
Wil je de NMBS rendabel maken, dan moet je volgens mij eerst 25% van het personeelsbestand op straat donderen.
En dan sellecteren op werk kwaliteit,
Dan heb je eerst de rotte appels eruit, en dan draait een bedrijf al gelijk een stuk beter.

Nee van mij mag DLC veel meer werk krijgen
Mag de SNCF helemaal door Belgie heen , en doorrijden richting de Kijfhoek
Mag Syntus, Arriva, en Veolia ook wel een aantal lijnen krijgen.
Al is het alleen om het werkschuw volk wakker te maken.
kwil niks zeggen ze maar sncf heeft nu ni bepaalde ne grote naam ze, staken nog sneller, kennen nog minder nederlands (wa voorzien is dat je de taal van de streek kent waar je gaat rijden) waarom zijn er andere zoveel firma die hun trafiek verplaatst hebben. uipv de route via athus meuse en frankrijk naar zwitserland is de route veranderd al over duitsland dus echt positief klinkt dat niet he :lol: :lol:

Geplaatst: 27 jul 2006, 22:45
door paljas
edje:

Om maar eens te kommaneuken: NMBS bestaat al een tijdje niet meer op zn geheel.
Er is: Infrabel, Holding.... (Steven??? HELP!!)

Geplaatst: 27 jul 2006, 22:48
door M1
paljas schreef:edje:

Om maar eens te kommaneuken: NMBS bestaat al een tijdje niet meer op zn geheel.
Er is: Infrabel, Holding.... (Steven??? HELP!!)
héhé en NMBS

Geplaatst: 27 jul 2006, 22:50
door paljas
M1 schreef:
paljas schreef:edje:

Om maar eens te kommaneuken: NMBS bestaat al een tijdje niet meer op zn geheel.
Er is: Infrabel, Holding.... (Steven??? HELP!!)
héhé en NMBS
Zeker? Enfin.

...en NMBS dus é, Edje

Geplaatst: 27 jul 2006, 22:57
door groentje
Yippie, nog eens een privatiseringsdiscussie.
Jongens, privatisering is geen wondermiddel, hoor. Er zijn tal van voorbeelden van privémaatschappijen die ook maar een belabberde service geven. Enig voordeel, ze gaan iets sneller failliet, maar als ze worden vervangen door een ander bedrijf met een even lamentabele service, ben je niet vooruit.
Anderzijds is privatisering en liberalisering ook niet het paard van Troje binnenhalen. Het Verenigd Koninkrijk, dat hier te lande nog steeds een belabberde reputatie "geniet", doet het steeds beter in het vrachtverkeer, stations en treinen worden aan sneltreintempo vernieuwd (door de privémaatschappijen, hoewel ze daar vaak contractueel niet toe verplicht zijn), en met de veiligheid is het er nu beter gesteld dan onder British Rail.

Privatisering en liberalisering kan een zegen zijn voor de klant (reiziger en expediteur), maar ik heb wel liefst, dat er voldoende coördinatie is door de overheid, om bijvoorbeeld tariefintegratie af te dwingen, minimumeisen voor veiligheid te stellen én te controleren, en om een deugdelijke dienstregeling op te stellen.

Geplaatst: 27 jul 2006, 23:02
door groentje
paljas schreef:
M1 schreef:
paljas schreef:edje:

Om maar eens te kommaneuken: NMBS bestaat al een tijdje niet meer op zn geheel.
Er is: Infrabel, Holding.... (Steven??? HELP!!)
héhé en NMBS
Zeker? Enfin.

...en NMBS dus é, Edje
Yep. NMBS-Holding overkoepelt NMBS, die met de treintjes rijdt, en Infrabel. NMBS is zelf dan wel nog eens verdeeld in B-Cargo en Reizigers, maar dat zijn geen aparte bedrijven, slechts aparte directies.

Geplaatst: 27 jul 2006, 23:53
door Raf
edje schreef:Ik vind de NMBS een te groot en log bedrijf, net zoals de NS ( waar ik zelf nog werkzaam ben, hopelijk niet al te lang)
De meeste personen die daar werken zijn zo bang voor concurrentie.
Waarom??? Omdat ze bang zijn dat ze aan het werk moeten.
Het is algemeen bekend dat het werktempo bij staatsbedrijven iets lager ligt dan bij een commercieel bedrijf.
En waarom is dat, veels te veel mensen.
Wil je de NMBS rendabel maken, dan moet je volgens mij eerst 25% van het personeelsbestand op straat donderen.
En dan sellecteren op werk kwaliteit,
Dan heb je eerst de rotte appels eruit, en dan draait een bedrijf al gelijk een stuk beter.

Nee van mij mag DLC veel meer werk krijgen
Mag de SNCF helemaal door Belgie heen , en doorrijden richting de Kijfhoek
Mag Syntus, Arriva, en Veolia ook wel een aantal lijnen krijgen.
Al is het alleen om het werkschuw volk wakker te maken.
Voila, wéér een Nederlander die het eens allemaal gaat oplossen.
Ik heb altijd de indruk gehad dat in Nederland "werkschuw" volk zit...
overal praten ze daar over:"effe een bakie doen" en blablabla

En Steven heeft helemaal gelijk wat de SNCF berteft. Er is een pak traffiek bijgekomen tussen Montzen en Aken-w wat normaal gezien over
de Athus Meuse gaat. En een Waal kan of wil al geen Nederlands praten laat staan een Fransman. :roll:

Geplaatst: 27 jul 2006, 23:56
door paljas
@ Edje en Nonkelronnie:

Mag ik dan eens vragen waar jullie werken? En in welke fuctie?

EDIT: Nonkelronnie: Bij nader onderzoek veronderstel ik dat je nog maar een studentje bent. En dus zoals Steven zei: De beste stuurlui staan aan wal, dus hou nu maar je snaveltje toe!!!

En Edje: NMBS is NMBS!!! NS is NS!! OK? 't Is niet omdat het bij de NS overal scheef zit, dat het hier ook overal kommer en kwel is hé...