Re: hle 18 op noorderkempen?
Geplaatst: 02 feb 2012, 20:20
kijk dat filmpje eens op 4:07Bibke schreef:Jawel. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=jTd-j4A0 ... re=relatedShrek schreef:die bundel is toch niet geëlektrificeerd?

kijk dat filmpje eens op 4:07Bibke schreef:Jawel. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=jTd-j4A0 ... re=relatedShrek schreef:die bundel is toch niet geëlektrificeerd?
Hey Shrek,Shrek schreef:kijk dat filmpje eens op 4:07Bibke schreef:Jawel. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=jTd-j4A0 ... re=relatedShrek schreef:die bundel is toch niet geëlektrificeerd?
Het waren toch die sporen waar Kristofke naar verwees hoorBibke schreef:Hey Shrek,
Maar dat zijn niet de ontvangstsporen van het station.
Dat is de bundel voor infratreinen.
Tsja, als het aan de NS ligt dan stopt de trein enkel maar in Brussel-Zuid, die willen zo weinig mogelijk haltes in België. Zie naar Brussel-Noord en hun aandrang om Mechelen ook af te schaffen.kika schreef:Bedankt KVB, daar had ik overgelezen in de nieuwe concessie. Ben ik wel benieuwd of NS interesse heeft in Noorderkempen en daarmee bijna lokale vervoerder wordt...
Waarom niet? Ik denk dat Noorderkempen potentieel heeft voor verkeer naar Nederland ook. Vergeet niet dat er veel Nederlanders in het noorden van de provincie Antwerpen wonen. En de NMBS spaart geld uit als ze de Brecht pendel niet meer moeten rijden, dus waarom zouden die er iets tegen hebben?kika schreef:Bedankt KVB, daar had ik overgelezen in de nieuwe concessie. Ben ik wel benieuwd of NS interesse heeft in Noorderkempen en daarmee bijna lokale vervoerder wordt...
Ik denk dat je NS hier verkeert inschat. Ik kan me niet inbeelden dat NS het potentieel van bijvoorbeeld Breda - Antwerpen zou laten liggen.Kristofke schreef:Tsja, als het aan de NS ligt dan stopt de trein enkel maar in Brussel-Zuid, die willen zo weinig mogelijk haltes in België. Zie naar Brussel-Noord en hun aandrang om Mechelen ook af te schaffen.kika schreef:Bedankt KVB, daar had ik overgelezen in de nieuwe concessie. Ben ik wel benieuwd of NS interesse heeft in Noorderkempen en daarmee bijna lokale vervoerder wordt...
Ze nemen niet echt iets over he. Want ze bieden een internationale dienst aan en daar is de markt vrij. Vanaf het moment ze dit doen met eigen materieel en personeel is het op eigen risico.kika schreef:Ik veronderstel dat ze er ook niet ongevoelig zijn voor hoe ze aan de inkomsten komen: als ze effectief een dienst overnemen uit de Belgische NMBS-concessie dan hoort daar ook een vaste vergoeding tegenover te staan.
Dat snap ik wel, maar de NMBS kan ook niet zomaar Noorderkempen links laten liggen, het was een antwoord op KVBs scenario, dan heb je een dienst die de NMBS de facto uitbesteed. Artikel 24 en 77 van de beheersovereenkomst gaan daar o.a. over.Steven schreef:Ze nemen niet echt iets over he. Want ze bieden een internationale dienst aan en daar is de markt vrij. Vanaf het moment ze dit doen met eigen materieel en personeel is het op eigen risico.kika schreef:Ik veronderstel dat ze er ook niet ongevoelig zijn voor hoe ze aan de inkomsten komen: als ze effectief een dienst overnemen uit de Belgische NMBS-concessie dan hoort daar ook een vaste vergoeding tegenover te staan.
Probleem is dat Noorderkempen als eindpunt exploitatietechnisch een probleem is. Zeker als de lijn wat drukker wordt. Treinen die daar keren moeten immers in een richting de hoofdsporen kruisen. (Men had zoals in Belfort TGV het perron in het midden moeten leggen).Steven schreef:meest logische is dat beide naast elkaar bestaan. Laat Noorderkempen gerust een eindpunt blijven voor een bepaalde verbinding, maar als Fyra over de grens komt (bijvoorbeeld voor de verbinding Breda - Antwerpen) laat deze daar dan ook stoppen. Zo krijgt dit station een hogere frequentie en dat kan vooral extra volk aantrekken.