Wijzigen tramlijnen Antwerpen
Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
Dat valt nog best mee hoor, ze kunnen er allemaal goed doorrijden. Dat er een 2de tramverbinding komt op de bredabaan werd hoog tijd, deze lijn was overbezet.
Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
Een heel duidelijke kaart is het helaas niet. Ik kan me ook niet van de indruk ontdoen dat het erg 'houtje-touwtje' is. Meer overstappen voor velen en om heel eerlijk te zijn ben ik benieuwd of dit plan wel een succes wordt (afhankelijk van welke criteria...). Bedankt om de link te posten.
Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
in de spits al eens op de bredabaan geweest?Kristofke schreef:Dat valt nog best mee hoor, ze kunnen er allemaal goed doorrijden. Dat er een 2de tramverbinding komt op de bredabaan werd hoog tijd, deze lijn was overbezet.
erbuiten kan men soms wel doorrijden ja maar lang niet op alle stukken. De vele bussen van tijd beperken de doorstroming.
Ook moet je rekening houden dat men binnenkomt aan de werken begint op de bredabaan.



Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
@ encephalartos : Bedankt voor de tip, ik vind het een duidelijke kaart.
@ Robin : Als ik het goed begrepen heb zullen er wel een aantal bussen verdwijnen.
@ Robin : Als ik het goed begrepen heb zullen er wel een aantal bussen verdwijnen.
Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
Dat is inderdaad de bedoeling van het tramplan in Antwerpen. Men bespaart ernstig op buskm in de stad, om de tram zoveel mogelijk te kunnen sparen. Met buslijnen die beperkt worden aan een tramterminus, etc...
Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
klopt, er zijn een hoop bussen die aan de terminus van de tram in merksem kunnen starten. De vraag is echter of de huidige trams deze extra reizigers aan kan. Er zijn er dacht ik 13 die momenteel geleverd worden, nog gewone, dus geen extra lange, de nieuwe bestelling moet nog gemaakt worden... dus dat is nog enkele jaren wachten.
Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
Tja, ik heb ook mijn twijfels, maar het is een van de meest inventieve besparingsmaatregelen van de verschillende entiteiten van De Lijn, met de bedoeling om de reiziger zoveel mogelijk te sparen. Als je ziet wat er afkomt op de West-Vlaamse en Limburgse reizigers, maar ook in de meer rurale gebieden van Oost-Vlaanderen en Antwerpen, is dat een verwezenlijking op zich.
Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
Het zou maar erg zijn moesten ze fel gaan besparen in hun grootste gebruikersgebied Antwerpen.
Een andere besparingsmaatregel was oa de verwarming van de trams lager zetten. Ik moet zeggen, vorige maand toen het nog eens gevrozen had waren de trams in Antwerpen ijskoud, de verwarming stond eerder af dan wat lager!
Een andere besparingsmaatregel was oa de verwarming van de trams lager zetten. Ik moet zeggen, vorige maand toen het nog eens gevrozen had waren de trams in Antwerpen ijskoud, de verwarming stond eerder af dan wat lager!
Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
Tja, in sommige gebieden gaat het om een halvering van de dienst. 5 procent schrappen in Antwerpen levert nochtans meer bespaarde km op. Gelukkig kan niemand zijn met de aangekondigde besparingen, maar stad Antwerpen komt er, dankzij een vindingrijk entiteitsbestuur, nog vrij goed vanaf. Dat kan niet van alle regio's gezegd worden.
Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
Ik vind het eigenlijk maar logisch dat de buslijnen in Merksem/Berchem eindigen. Nu rijden de bussen gewoon naast de trams op hetzelfde traject en zitten ze allebei maar halfvol 

Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
In veel buitenlandse steden gebeurt zo'n "rationalisatie" bij de opening van de tram-metrolijn....hier dus "iets" later.Shrek schreef:Ik vind het eigenlijk maar logisch dat de buslijnen in Merksem/Berchem eindigen. Nu rijden de bussen gewoon naast de trams op hetzelfde traject en zitten ze allebei maar halfvol
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
Maar zo slecht is dat misschien ook weer niet. Iedereen heeft nu kunnen wennen aan de verlengde tramlijn 3, waardoor de angst voor een overstap kleiner zal zijn dan bij een splinternieuwe lijn denk ik.dentheo schreef:In veel buitenlandse steden gebeurt zo'n "rationalisatie" bij de opening van de tram-metrolijn....hier dus "iets" later.
Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
Ik heb nu het overzichtsschema van de Lijn thuisgekregen...dentheo schreef:In veel buitenlandse steden gebeurt zo'n "rationalisatie" bij de opening van de tram-metrolijn....hier dus "iets" later.Shrek schreef:Ik vind het eigenlijk maar logisch dat de buslijnen in Merksem/Berchem eindigen. Nu rijden de bussen gewoon naast de trams op hetzelfde traject en zitten ze allebei maar halfvol
Tot mijn verbazing rijden de bussen nog verder dan Keizershoek, alleen niet via de Bredabaan...
Schrik dat ze anders teveel besparen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
Maar als je goed kijkt zal je zien dat die bussen het traject volgen van een stadslijn die afgeschaft is. 2 vliegen in één klap dusdentheo schreef:Ik heb nu het overzichtsschema van de Lijn thuisgekregen...
Tot mijn verbazing rijden de bussen nog verder dan Keizershoek, alleen niet via de Bredabaan...
Schrik dat ze anders teveel besparen ?

Re: Wijzigen tramlijnen Antwerpen
Die info staat niet op de kaart die ten noorden van Antwerpen verdeeld wordt.Shrek schreef:Maar als je goed kijkt zal je zien dat die bussen het traject volgen van een stadslijn die afgeschaft is. 2 vliegen in één klap dusdentheo schreef:Ik heb nu het overzichtsschema van de Lijn thuisgekregen...
Tot mijn verbazing rijden de bussen nog verder dan Keizershoek, alleen niet via de Bredabaan...
Schrik dat ze anders teveel besparen ?
Twee vliegen in één klap ? Er is toch maar één bus bespaard ? Alleen niet diegene die ik dacht.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide