daarom zeg ik ook ik vindtSteC schreef:Verschillen van mening is niet verboden he
Nog nooit zoveel gespoord richting Kust
Hallo,overweg13 schreef:Hoi, ruzie ga ik daar zeker niet om maken. Laat ons zeggen dat M4 en breaks de afbouw van de luxe in eerste klasse ingeluid hebben, al bleef het comfortverschil nog meer dan behoorlijk. En laat ons eerlijk zijn, mocht ik ze het prijsverschil niet meer waard vinden, dan zou ik er ook niet meer blijven voor betalen, he.OO-MSS schreef:hmmm.... wil je soms hierbij zeggen dat de eerste klas van de M4(m) rijtuigen het prijsverschil niet waard zijn ofzo..., gewoon om even te vragen? Persoonlijk vind ik dat de M4m'en in eerste klas (zeker als het een stuurrijtuig is) bij de enige die het prijsvershil waard. Sorry dat ik misschien wat kritisch reageer maar ik vroeg me gewoon af, wil hier zeker geen ruzie uitlokken of zoietsoverweg13 schreef: De luxueuze zetels zoals we die kenden in M1, M2, L en K zijn vervangen door wat ergonomisch ogende zitplaatsen die nauwelijks het prijsverschil nog verantwoorden, en de kleine extraatjes die je nog aantreft zijn vaak symbolisch, of wat dacht je van de prenten aan de wanden van breaks of M4? Op ander materieel (M5, M6 en vooral mw41) is het onderscheid helemaal een klucht, al wil ik benadrukken dat zitcomfort slechts een factor is bij de keuze voor eerste klasse
zoals SteC zei, ieder zijn eigen mening... ik snap nu al wat precieser wat je bedoelde met de vorige uitspraak en geef u volkomen gelijk. Nochtans vind ik een M4 A iets beter qua comfort dan een Break A Omdat er van soortgelijke meningsvershillen de laatste tijd hier al eindeloze discussies zijn ontstaan.
Groeten,
Marc
de 2+3 opstelling is volgens mijn opinie de slechtse die ze ooit in het leven geroepen hebben. De bankjes van 2 zijn eigenlijk iets te smal om met 2 op te zitten (als je comfortabel wil zitten) en die van 3 zijn dan weer te smal om met 3 op te zitten en ze zijn ook te breed om met 2 op te gaan zitten.
De 2+2 is volgens mij de beste oplossing. Zo kan iedereen even comfortabel zitten!
De 2+2 is volgens mij de beste oplossing. Zo kan iedereen even comfortabel zitten!
In een grote kerk kunt ge een klein mis doen, omgekeerd niet!
Met de opstelling 2+2 zijn der veel reizigers die tijdens de spits moeten rechtstaan per rijtuig gemiddeld 18 reizigers!!
Bijvoorbeeld voor IC/IR 98 was er op lijn 89 de zwaar bezette IC trein Schaarbeek - Kortrijk (vertrek te Brussel-Zuid 16u30).
Diene trein bestond toen uit 12 M4 rijtuigen, zat altijd overvol!!!!
10 wagons 2de klas (=1040 zitplaatsen 2deklas) en 2 wagons 1ste klas (waarvan 1 m4 stuurstand = 48 zitplaatsen 1ste klas) en 1 M4 1ste klas met bagage ruimte ( 56 zitplaatsen 1ste klas).
Totaal dus 1040 zitplaatsen 2de klas en 104 zitplaatsen in 1ste klas.
Daarbij dan nog een gemiddeld van 12 reizigers die rechtstonden per rijtuig en dat was zeker niet overdreven, wand dat was naar mijn mening de beruchtste trein van lijn 89 toen!!
En ik moet u zeggen, ik heb eerlijk gezegd nooit niemand horen van zijn oren maken op diene trein dat de zetels niet comfortabel genoeg waren.
Iedereen was tevreden als hij/zij nog een zitplaats vond op dienen trein!!
Denk dat als ge zo nen trein met een opstelling 2+2 moet uitvoeren (gemiddeld 86 zitplaatsen <-> 1 M4 = 104 zitplaatsen) in 2de klas , dat had gewoon een ramp geweest!
Ok, nu zijn der al veel IC treinen tijdens de spits vervangen door de M6 dubbeldekkers (ook de IC treinen van lijn 89) maar hopelijk blijft het aantal treinreizigers in België nog stijgen, na bepaalde tijd zit je dan toch met een te kort aan dubbeldekkers als ge alleen maar treinen meer gaat maken met opstelling 2+2.
Plus de spoorwegen hun middelen zijn nu toch ook beperkt.
Waar blijf je na bepaalde tijd met de financiële middelen komen om meer en meer dubbeldekkers te kopen?
Dus een redenering op langen termijn mag ook eens.
Wand iedereen houd hier in deze discussie alleen maar rekening met luxe.
Dat mensen zo a-sociaal geworden zijn dat ze niet meer met 3 op 1 bank durven zitten, ja dan moeten ze niet zagen dat er geen plaats meer is op de trein!
Ik heb zoals men dat noemt 'een normale lichaamsbouw' en ik kruip eerlijk gezegd toch noch altijd in het midden als ik nog een open plaatsje zie. Ik zit dan liever met 3 op één bank dan mijn treinreis te moeten verder zetten in een rijtuig waar X aantal reizigers in luxe reizen en de reizigers dien in Brussel-Zuid opstappen, hun reis op lijn 89 al rechtstaan, mogen verder zetten.
Ik heb liever treinen met minder comfort maar met voldoende zitplaatsen.
Maar ja, de mensen willen altijd maar meer en meer luxe!
Ik zeg niet dat ik die luxe niet apprecieer maar een gezond evenwicht tussen de opstelling (2+3) en de opstelling (2+2) binnen het rijtuigenpark van de N.M.B.S. zal misschien wel wenselijk zijn op langen termijn??!
Wat zouden de gevolgen niet zijn moesten morgen alle M4 rijtuigen hun opstelling 2+3 worden omgezet tot 2+2??
Misschien kunnen we elkaar vinden in de breaks, daar zijn beiden aanwezig.
Ben eens benieuwt als die breaks vernieuwd worden of de opstelling 2+3 in de buitenste rijtuigen niet zal verdwijnen? Laat ons hopen van niet!!!!!!! Wand wat voor taferelen mogen we dan weer verwachten tijdens de spits??
In break zijn die zetels in de opstelling 2+3 wel beter omdat ze iets schuiner staan dan in M4, Varkensneuzen of klassiekjes.
Met vriendelijke groeten
Duikbril
Met de opstelling 2+2 zijn der veel reizigers die tijdens de spits moeten rechtstaan per rijtuig gemiddeld 18 reizigers!!
Bijvoorbeeld voor IC/IR 98 was er op lijn 89 de zwaar bezette IC trein Schaarbeek - Kortrijk (vertrek te Brussel-Zuid 16u30).
Diene trein bestond toen uit 12 M4 rijtuigen, zat altijd overvol!!!!
10 wagons 2de klas (=1040 zitplaatsen 2deklas) en 2 wagons 1ste klas (waarvan 1 m4 stuurstand = 48 zitplaatsen 1ste klas) en 1 M4 1ste klas met bagage ruimte ( 56 zitplaatsen 1ste klas).
Totaal dus 1040 zitplaatsen 2de klas en 104 zitplaatsen in 1ste klas.
Daarbij dan nog een gemiddeld van 12 reizigers die rechtstonden per rijtuig en dat was zeker niet overdreven, wand dat was naar mijn mening de beruchtste trein van lijn 89 toen!!
En ik moet u zeggen, ik heb eerlijk gezegd nooit niemand horen van zijn oren maken op diene trein dat de zetels niet comfortabel genoeg waren.
Iedereen was tevreden als hij/zij nog een zitplaats vond op dienen trein!!
Denk dat als ge zo nen trein met een opstelling 2+2 moet uitvoeren (gemiddeld 86 zitplaatsen <-> 1 M4 = 104 zitplaatsen) in 2de klas , dat had gewoon een ramp geweest!
Ok, nu zijn der al veel IC treinen tijdens de spits vervangen door de M6 dubbeldekkers (ook de IC treinen van lijn 89) maar hopelijk blijft het aantal treinreizigers in België nog stijgen, na bepaalde tijd zit je dan toch met een te kort aan dubbeldekkers als ge alleen maar treinen meer gaat maken met opstelling 2+2.
Plus de spoorwegen hun middelen zijn nu toch ook beperkt.
Waar blijf je na bepaalde tijd met de financiële middelen komen om meer en meer dubbeldekkers te kopen?
Dus een redenering op langen termijn mag ook eens.
Wand iedereen houd hier in deze discussie alleen maar rekening met luxe.
Dat mensen zo a-sociaal geworden zijn dat ze niet meer met 3 op 1 bank durven zitten, ja dan moeten ze niet zagen dat er geen plaats meer is op de trein!
Ik heb zoals men dat noemt 'een normale lichaamsbouw' en ik kruip eerlijk gezegd toch noch altijd in het midden als ik nog een open plaatsje zie. Ik zit dan liever met 3 op één bank dan mijn treinreis te moeten verder zetten in een rijtuig waar X aantal reizigers in luxe reizen en de reizigers dien in Brussel-Zuid opstappen, hun reis op lijn 89 al rechtstaan, mogen verder zetten.
Ik heb liever treinen met minder comfort maar met voldoende zitplaatsen.
Maar ja, de mensen willen altijd maar meer en meer luxe!
Ik zeg niet dat ik die luxe niet apprecieer maar een gezond evenwicht tussen de opstelling (2+3) en de opstelling (2+2) binnen het rijtuigenpark van de N.M.B.S. zal misschien wel wenselijk zijn op langen termijn??!
Wat zouden de gevolgen niet zijn moesten morgen alle M4 rijtuigen hun opstelling 2+3 worden omgezet tot 2+2??
Misschien kunnen we elkaar vinden in de breaks, daar zijn beiden aanwezig.
Ben eens benieuwt als die breaks vernieuwd worden of de opstelling 2+3 in de buitenste rijtuigen niet zal verdwijnen? Laat ons hopen van niet!!!!!!! Wand wat voor taferelen mogen we dan weer verwachten tijdens de spits??
In break zijn die zetels in de opstelling 2+3 wel beter omdat ze iets schuiner staan dan in M4, Varkensneuzen of klassiekjes.
Met vriendelijke groeten
Duikbril
effe zegt dan want met een T is en niet met een D
want de 3+2 betreft deze is voorbij, zolang de eerste concurrent van de trein de auto blijft zal dat zo zijn, niet vergeten dat door de 3+2opstelling de doorgang smaller word en das tegen mijn inziens met een grote massa tegen de veiligheid, je maakt het mensen met kinderwagens en mindervaliden lastiger om het openbaar vervoer te nemen. trouwens als ze al 1 rij zetels meer zetten kan er meer volk zitten man ga je gewoon wat inboeten aan knieruimte (wat ze volgens mij al wel doen op de M6). trouwens bij de spoorwegen worden nog altijd vervoersbiljetten verkocht, geen biljetten die recht geven op een zitplaats, vandaar de aanduiding in de trein van het aantal beschikbare staanplaatsen
want de 3+2 betreft deze is voorbij, zolang de eerste concurrent van de trein de auto blijft zal dat zo zijn, niet vergeten dat door de 3+2opstelling de doorgang smaller word en das tegen mijn inziens met een grote massa tegen de veiligheid, je maakt het mensen met kinderwagens en mindervaliden lastiger om het openbaar vervoer te nemen. trouwens als ze al 1 rij zetels meer zetten kan er meer volk zitten man ga je gewoon wat inboeten aan knieruimte (wat ze volgens mij al wel doen op de M6). trouwens bij de spoorwegen worden nog altijd vervoersbiljetten verkocht, geen biljetten die recht geven op een zitplaats, vandaar de aanduiding in de trein van het aantal beschikbare staanplaatsen
Als eens met 5 in een gewone middenklasse auto gezeten? Maar dan is er niemand om op te schieten, en vindt iedereen het best gezellig.Steven schreef:effe zegt dan want met een T is en niet met een D
want de 3+2 betreft deze is voorbij, zolang de eerste concurrent van de trein de auto blijft zal dat zo zijn,
Maar de 3+2 stamt inderdaad uit een tijd dat de doorsnee reiziger kleiner en magerder was. Die kunnen nog altijd perfect op een bank van 3. Zet er een cholesteroller tussen, en het is voor iedereen puffen en zweten, vooral voor die aan het eind van de bank die zich met moeite op de bank houdt.
Laatst gewijzigd door overweg13 op 12 aug 2006, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
oh ja in uw studententijd is da allemaal leuk maar als 5 normale volwassen mensen in een middenklasser moeten dan ben ik al aan het zoeken om een andere oplossing, 5 in een wagen is voor noodgevallen
voor niks anders
ter info ik bol (al staat die meer op stal dan dat hij buiten komt) met zo een kleine wagen dus weet wat je wil zeggen 

In Amerika zijn er enkele plaatsen in een wagen die een naam hebben
To ride shotgun: meerijden als passagier vooraan
to ride bitch: meerijden als passagier int midden vanachter
da laatste is dus ten allen tijde te vermijden.
Hoe claim je 'shotgun'? dit vind je op http://www.shotgunrules.com
To ride shotgun: meerijden als passagier vooraan
to ride bitch: meerijden als passagier int midden vanachter
da laatste is dus ten allen tijde te vermijden.
Hoe claim je 'shotgun'? dit vind je op http://www.shotgunrules.com