Pagina 21 van 28

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 20 dec 2013, 14:15
door bobby
260689 schreef:Die snelheidsvermindering is niet door dat wiebelen. Wel omwille van het remgedrag van de rijtuigen. Als men aan 200km/h begind de remmen komt de ABS veel telaat tussen waardoor men op een mum van tijd platte vlakken krijgt. Die rijtuigen komen terug naar Kortrijk voor hetzelfde probleem. Daarom die snelheidsvermindering.

wordt er iets ondernomen om die ABS beter (sneller) te laten werken?

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 20 dec 2013, 14:30
door 260689
bobby schreef:
260689 schreef:Die snelheidsvermindering is niet door dat wiebelen. Wel omwille van het remgedrag van de rijtuigen. Als men aan 200km/h begind de remmen komt de ABS veel telaat tussen waardoor men op een mum van tijd platte vlakken krijgt. Die rijtuigen komen terug naar Kortrijk voor hetzelfde probleem. Daarom die snelheidsvermindering.

wordt er iets ondernomen om die ABS beter (sneller) te laten werken?
Ze zijn er mee bezig maar zoiets is niet op 1 2 3 opgelost.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 20 dec 2013, 14:42
door dentheo
Logisch is dat ABS een "bepaalde tijd" nodig heeft om te detecteren, wat bij 200kmh een grotere afstand wordt dan bij 160kmh.
Zouden die wielen even blokkeren op 200kmh ? Dat is heftig.
Drukopbouw ietsje (seconde) geleidelijker laten gebeuren ?

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 20 dec 2013, 16:55
door KurtDS
In de officiële mededeling naar de treinbestuurders toe staat vermeld dat de berperking opgelegd wordt om het reizigerscomfort te waarborgen. Er komen veel te veel klachten binnen over dat wiebelen.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 20 dec 2013, 19:21
door dentheo
Nu wordt het knap, 2 excuses.... :D :D

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 21 dec 2013, 18:19
door nahoj
De snelheidsbeperking is een tijdelijke maatregel, in afwachting van het onderzoek van de diverse klachten.
Men kan daar geen risico's mee nemen.

Spradisch optredende problemen kàn je niet allemaal op voorhand detecteren.

Daarmee is echter het project niet afgeschoten, en rijden de verbindingen hooguit enkele minuten langer over het traject. Gisteren nog Brussel-kust meegereden, met een IC-A M6 die op tijd vertrok uit Brussel.
De verhoging van zitplaatscapaciteit is nog steeds een feit.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 21 dec 2013, 18:19
door nahoj
dentheo schreef:Zou men de draaistellen geen revisie gegeven hebben alvorens er de schokdempers op te zetten ?
Zouden sommigen meer speling hebben dan de andere ?
Er zijn op M6-200km/h schokdempers bijgekomen noch afgenomen.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 22 dec 2013, 11:55
door msts.be
Uiteindelijk had men dan evengoed "gewone" M6 hier ook kunnen op inzetten tegen 160, dan zijn die extra controles niet nodig en die 4 of 5 minuten winst zullen dan niet opwegen tegen de lasten. De bezemtreinen 's morgens rijden toch ook maar 160 ? Of is dat pad zo berekent dat er geen Thalys/ICE in de weg kan zitten ?

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 22 dec 2013, 13:09
door loic1811
Die bezemtreinen rijden inderdaaf 160 km/h . Maar wat doe je dan met die stam dat dan nog een hele dag moet rijden tussen Oostende en Eupen ?

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 22 dec 2013, 13:13
door rvdborgt
msts.be schreef:Uiteindelijk had men dan evengoed "gewone" M6 hier ook kunnen op inzetten tegen 160, dan zijn die extra controles niet nodig en die 4 of 5 minuten winst zullen dan niet opwegen tegen de lasten. De bezemtreinen 's morgens rijden toch ook maar 160 ? Of is dat pad zo berekent dat er geen Thalys/ICE in de weg kan zitten ?
Met 160 km/h kun je de gewone dienstregeljng eigenlijk net niet halen, alhoewel het spoorboekje beweert van wel. Meestal hebben de eerste treinen enkele minuten meer nodig. Met 170 km/h kun je het waarschijnlijk net wel halen (maar blijft er geen buffer over).

Groetjes,
Rian

Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 22 dec 2013, 13:21
door The_Knitter
IC 533 had vanmiddag +2 in Leuven, maar in Luik wel stipt vertrokken, erg krap dus.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 22 dec 2013, 14:02
door 260689
The_Knitter schreef:IC 533 had vanmiddag +2 in Leuven, maar in Luik wel stipt vertrokken, erg krap dus.
Raar, bij natrek op passengersweb kwam deze met -1 aan in Leuven en is op tijd vertrokken.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 22 dec 2013, 14:10
door The_Knitter
260689 schreef:
The_Knitter schreef:IC 533 had vanmiddag +2 in Leuven, maar in Luik wel stipt vertrokken, erg krap dus.
Raar, bij natrek op passengersweb kwam deze met -1 aan in Leuven en is op tijd vertrokken.
Dan liep de klok van mijn kennis niet helemaal goed.

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 22 dec 2013, 22:13
door The_Knitter
Toen mijn IC 511 in Liège-Guillemins binnenrolde, zag ik een tweede stam M6-200km/h (voor+achter een onbekende HLE18) vertrekken richting Leuven als IC 536 richting Oostende. Een tweede omloop tegenwoordig?

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Geplaatst: 22 dec 2013, 23:03
door Steve
The_Knitter schreef:Toen mijn IC 511 in Liège-Guillemins binnenrolde, zag ik een tweede stam M6-200km/h (voor+achter een onbekende HLE18) vertrekken richting Leuven als IC 536 richting Oostende. Een tweede omloop tegenwoordig?
Die is er normaal gesproken al sinds het begin...