Modernisering Breaks
-
Re: Modernisering Breaks
Die anti-graffiti laag vind ik ook wel welkom, die Breaks zijn toch één van de "geliefde" types bij dat soort mensen... 

M6 en klassiek ook hoor...TrainzDr3ver schreef:Die anti-graffiti laag vind ik ook wel welkom, die Breaks zijn toch één van de "geliefde" types bij dat soort mensen...
-
Idd de M6'en vind je ook steeds meer met graffitienrico8509 schreef:M6 en klassiek ook hoor...TrainzDr3ver schreef:Die anti-graffiti laag vind ik ook wel welkom, die Breaks zijn toch één van de "geliefde" types bij dat soort mensen...

gaat er eigenlijk iets veranderd worden aan de stuurpost ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dat bedoelde ik dan ook. 

HLE 2302 schreef:gaat er eigenlijk iets veranderd worden aan de stuurpost ?
dus aan de stuuruitrusting wordt niks veranderd ? (oef)
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dat is nog niet voorzien dacht ik bij deze aanpassingen, ik weet zelfs niet of hier al enige aanschaf van materieel voor gedaan is om al iets te kunnen inbouwen wat op etcs zou gelijken. Rekening houdend met welke lijnen van etcs zullen voorzien worden en dat we eerst nog TBL1+ te verwerken krijgen schat ik dat deze stellen ver afgeschreven zijn tegen dat ze effectief etcs nodig zouden hebben. Laat ons eerst maar wachten op L3 en 4, aangezien dat verhaal nog zeker niet voor eind 2009 in orde is wil ik niet weten hoe lang we nog moeten wachten voor al de rest van ons belgische net level 1 zou krijgen van etcs.
Stuurposten worden qua buitenkant enkel de ruitenwissers verplaatst naar boven, en het veegblad wordt een langer model.

De nieuwe Desiro ML-stellen, onlangs besteld.Steven schreef:Dat is nog niet voorzien dacht ik bij deze aanpassingen, ik weet zelfs niet of hier al enige aanschaf van materieel voor gedaan is om al iets te kunnen inbouwen wat op etcs zou gelijken.
De uitrusting van de rest van het net is volgens mij al aanbesteed en gegund. Ik weet niet op welke termijn de uitrusting volgt. Lijn 3 en 4 zijn overigens klaar, inclusief ETCS. Het is het materieel dat niet klaar is.Steven schreef:Rekening houdend met welke lijnen van etcs zullen voorzien worden en dat we eerst nog TBL1+ te verwerken krijgen schat ik dat deze stellen ver afgeschreven zijn tegen dat ze effectief etcs nodig zouden hebben. Laat ons eerst maar wachten op L3 en 4, aangezien dat verhaal nog zeker niet voor eind 2009 in orde is wil ik niet weten hoe lang we nog moeten wachten voor al de rest van ons belgische net level 1 zou krijgen van etcs.
Groetjes,
Rian
met materieel bestellen bedoel ik dus etcs modules die geschikt zijn om in de stuurtafel van bestaande treinen in te bouwen, niet elke stuurtafel is zomaar effe om te bouwen. Wat de desiro betreft noem je volwaardig rollend materieel op en dat bedoelde ik dus niet. Tja lijn 3 en 4 mogen dan klaar zijn, de overige lijnen zijn dat totaal niet en laat daar nu net de meeste treinen te vinden zijn in ons landje want daar gaat mijn reactie hoofdzakelijk om.