Pagina 21 van 31

Geplaatst: 02 dec 2006, 17:42
door SIMPY.be
Tja, het oosten van het land zijn de grote winnaars met de nieuwe dienstregeling...
Als ik spreek voor mezelf is alles er ingewikkelder op gekomen,
en als je dan ziet dat de verbinding Oostende-Brugge-Gent helemaal slecht is, dan is er niet echt iets goed gekomen voor West-Vlaanderen.
Maar dat geheel terzijde.

Geplaatst: 02 dec 2006, 17:47
door overweg13
Dag,

Ik zou nu ook niet gaan wanhopen. Er is bewust uitgegaan van een geleidelijke aanpassing. Luik en Limburg hebben het hunne al gehad, Antwerpen volgt in juni, er komt ongetwijfeld op termijn ook nog iets voor de beide Vlaanderen en de andere Waalse provincies. Geduld is ene mooie deugd.

Geplaatst: 02 dec 2006, 18:01
door Traxxion
SIMPY.be schreef:Tja, het oosten van het land zijn de grote winnaars met de nieuwe dienstregeling...
Als ik spreek voor mezelf is alles er ingewikkelder op gekomen,
en als je dan ziet dat de verbinding Oostende-Brugge-Gent helemaal slecht is, dan is er niet echt iets goed gekomen voor West-Vlaanderen.
Maar dat geheel terzijde.
Wacht tot Brugge-Gent op 4 sporen zit, dan zal die dienstverlening heel wat verbeteren.

Geplaatst: 02 dec 2006, 19:40
door Joris
Hallo,
Eens een vraagje: is het theoretisch gezien ook mogelijk om op de IC O 1 trein 's morgens en 1 trein 's avonds door te trekken naar Oostende? Maar dan in de andere richting als de nu bestaande IC O's tot FSD.
Want, moest men dat in juli en augustus doen, dan heeft men er ineens een nieuwe IC-T bij... Maar daarvoor mankeert men 13'ers+I11 zeker...
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 02 dec 2006, 19:43
door Steven
het zou kunnen, maar in juni komt er al nieuwe bijlage van spoorboekje uit, dus das afwachten he tot dan

Geplaatst: 02 dec 2006, 20:16
door KB
Verbetering in Limburg? Er komen enkele snelle P-treinen van/naar Brussel, ja dat is een verbetering. Maar voor de reizigers die niet pendelen naar Brussel (of dat buiten de spitsuren doen), verandert (verbetert) er zo goed als niks.

Geplaatst: 02 dec 2006, 21:06
door wrpint
Voor de geinteresseerden: een video over de "bocht van Leuven" met beelden uit de stuurpost. http://video-tvl.brainlane.com/play.asp ... Brussel%2E

Geplaatst: 02 dec 2006, 21:08
door nicken
Blackie schreef:
SIMPY.be schreef:Tja, het oosten van het land zijn de grote winnaars met de nieuwe dienstregeling...
Als ik spreek voor mezelf is alles er ingewikkelder op gekomen,
en als je dan ziet dat de verbinding Oostende-Brugge-Gent helemaal slecht is, dan is er niet echt iets goed gekomen voor West-Vlaanderen.
Maar dat geheel terzijde.
Wacht tot Brugge-Gent op 4 sporen zit, dan zal die dienstverlening heel wat verbeteren.
Dat ze maar eerst de boel in oostkamp onteigend krijgen,eerste bod hebben we al geweigerd,de 2 de bod volgens kenners zouden we moeten aanvaarden,kwestie van ze te pluimen,iemand z'n huis afnemen is verre van plezant hè,benieuwd wat ze nu weer zullen willen geven.En op tijd alle bruikbare dingen meeneemen uit dat huis (is iemand van m'n familie die daar woont)

Geplaatst: 02 dec 2006, 21:19
door Steven
opletten wat je zegt, er zijn onteigeningen en onteigeningen. je kan ze met dwingende reden hebben ook (jammer genoeg voor de eigenaars de minst gunstige)

Geplaatst: 02 dec 2006, 21:32
door nicken
Steven schreef:opletten wat je zegt, er zijn onteigeningen en onteigeningen. je kan ze met dwingende reden hebben ook (jammer genoeg voor de eigenaars de minst gunstige)
Het gaat hier om dwingende redenen,huis een 4 tal jaar geleden opgekocht,2 maand na aankoop dit te weten gekomen,naar het schijnt was die vorige eigenaar op de hoogte van dit,die geeft verdomme lef,het huis moet weg,anders kunnen ze hun sporen niet bijleggen,het ene na het andere huis komt daar leeg te staan :shock:
Het betreft hier een gezin met 2 jonge kindjes van 2 en 4 jaar :shock: ,de prijs die geboden werd,kan je in de onmiddelijke omgeving niets dergelijks vinden voor die prijs,dus geweigerd die handel,(goede bronnen melden ons in te gaan op 2 de bod,want deze werken kan men niet verhinderen,ze zullen er zeker komen,en anders zou je teveel kwijt geraken aan gerechtsprocedures voor iets dat je niet kan tegen houden.daarom dat het allemaal wa lang begint te duren :shock:
en dan nog zo'n schoon huis,ja dade :shock:

Geplaatst: 04 dec 2006, 17:25
door K V B
Blackie schreef: Wacht tot Brugge-Gent op 4 sporen zit, dan zal die dienstverlening heel wat verbeteren.
Dat zal nog een poos duren, en ik vraag me af of het wel zo een goede investering is.
Voor het reizigersverkeer is een verhoging tot 200 kph, plus de uitwijkmogelijkheden in Aalter in Landegem voldoende om een goede IC/IR en L trein dienst uit te baten.
Voor het goederenverkeer zou men beter een nieuwe lijn bouwen van Zeebrugge naar Antwerpen langs de expressweg. Is voorzien op het gewestplan, en op die manier kan men op een handige manier de goederenstromen van/naar onze zeehavens voor een flink deel van het reizigersverkeer scheiden.

Geplaatst: 04 dec 2006, 17:29
door nicken
K V B schreef:
Blackie schreef: Wacht tot Brugge-Gent op 4 sporen zit, dan zal die dienstverlening heel wat verbeteren.
Dat zal nog een poos duren, en ik vraag me af of het wel zo een goede investering is.
Voor het reizigersverkeer is een verhoging tot 200 kph, plus de uitwijkmogelijkheden in Aalter in Landegem voldoende om een goede IC/IR en L trein dienst uit te baten.
Voor het goederenverkeer zou men beter een nieuwe lijn bouwen van Zeebrugge naar Antwerpen langs de expressweg. Is voorzien op het gewestplan, en op die manier kan men op een handige manier de goederenstromen van/naar onze zeehavens voor een flink deel van het reizigersverkeer scheiden.
Ik heb zo een vermoeden dat u mijnheer lippens nog niet kent,blijven dromen,die 4 sporen tussen brugge en gent,zijn hoofdzakelijk voor goederen,eveneens de tunnelwerken voor autoverkeer in brugge zijn voor de vrachtwagens,er is daar een grote terminal bijgekomen,en zeebrugge groeit nog,plaats genoeg om fabrieken neer te zetten,en goed voor de Brugse werkgelegenheid :D

Geplaatst: 05 dec 2006, 21:03
door Vennbahnerke
IR n (uit Charleroi) en IC M (uit Brussel) rijden vanaf 9u23 tussen Namen en Jambes op hetzelfde uur. Ze gaan die toch niet gaan koppelen en ontkoppelen voor die 3 km, zeker? :roll:
Of gaan ze naast mekaar rijden, met één van beide op tegenspoor? Dan gaan ze een koerske doen! 8) Die het laatste te Jambes aankomt, moet trakteren!

Geplaatst: 05 dec 2006, 21:18
door overweg13
De ir zal ongewtijfeld verliezen, want die wordt in Jambes op een zijspoor gezet, dat bovendien ook nog doodloopt.

Geplaatst: 05 dec 2006, 21:27
door pietje
ik heb dat ne keer gezien op lijn 53 Leuven-Mechelen.
als ik mij niet vergis was dat ter hoogte van het viaduct van de E314, op 1 spoor was er een AM96 en op het andere een sprinter dacht ik. (ik weet niet meer welke op tegenspoor reed)
beide reden gedeeltelijk naast mekaar, ongeveer even snel (of traag ;-) richting Leuven