Pagina 21 van 412

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 08 jan 2009, 15:07
door Dietrich
Kan het dat die niet via L50A rijden op dit moment? Daarnet op de radio sprak men dat het verkeer tussen Gent en Brussel langs Denderleeuw liep.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 08 jan 2009, 15:23
door 13'erke
Dietrich schreef:Kan het dat die niet via L50A rijden op dit moment? Daarnet op de radio sprak men dat het verkeer tussen Gent en Brussel langs Denderleeuw liep.
Neen, het was deze voormiddag rond 11h. Ik heb de trein nadien van Gent naar Aalst genomen en eenmaal in Aalst zijn de problemen begonnen met meteen al grote vertragingen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 08 jan 2009, 18:18
door everclear
everclear schreef:
Beesty schreef:Deze morgen werd de IC-A Oostende - Eupen door een 21/27 + 12x M4 gereden (wellicht door de vele problemen van gisteren).
Deze avond iets gelijkaardigs gezien. De IC-A nr 518 werd ook gereden met M4, maar deze keer met een 13 ervoor. Ik spotte hem rond 19u30 in Gent-Sint-Pieters. Hij vertrok trouwens met 12 min vertraging.
Eerst hadden we de IC-A met M4 ipv I11, nu is men blijkbaar bezig met een omgekeerde operatie.

P8003 (Schaarbeek 16u29- Oostende 18u13) is normaal gezien met M4. Deze avond bestond deze trein echter uit een 21 die een 13 + I11 sleepte, het gebruikelijk materieel van de IC A dus. Deze trein reed sommige stukken langzaam tussen Brussel en Gent en had bij aankomst in Gent dan ook 20 min. vertraging.

Dit kan te maken hebben met het materieel op zn juiste plaats krijgen, maar ik had ook gehoord dat deze P-trein 's morgens in de omgekeerde richting werd afgeschaft. Misschien stonden er dus ook geen M4- rijtuigen klaar in Schaarbeek.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 08 jan 2009, 19:35
door groentje
Deze dag waren 4 IC-A's inderdaad met M4-en, en daardoor omgeleid via L.36, wat toch een minimale vertraging oplevert, en potentieel veel vertraging, als hij achter het busje in Borgworm moet, bijvoorbeeld. Type 13 met M4 is niet uitgerust voor trek- en duwdienst, waardoor de loc moet worden rondgezet aan de eindstations, of gewoon vervangen worden door een andere loc, zoals meestal in Oostende. Allemaal met de nodige vertraging, dat spreekt.
Bijkomende vertraging vandaag werd veroorzaakt door een boom op het spoor tussen Denderleeuw en Gent op lijn 50A.
Ook elders ging het mis, een aanrijding op lijn 53 bij Dendermonde, een aanrijding op lijn 59 tussen Beveren en Antwerpen-Berchem, een ongeval deze ochtend tussen Roubaix en Tourcoing, net over de grens...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 11 jan 2009, 17:16
door wva
Vandaag een dagje sporen gedaan naar Eupen. In Leuven kwam ik een ongewone samenstelling tegen. De IC A werd getrokken met een 21, daar achter een 1601 op sleep, en daar achter het stuurrijtuig. De trein was maar beperkt tot Welkenraedt waar de 21 een omloop deed en de 1601 achter bleef.

Door gebrek van een camera, toch een plaatje dank zij MSTS :D

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 12 jan 2009, 20:42
door groentje
Klopt. De 16 had enkele dagen daarvoor een type 13 vervangen naar Oostende, en moest nu dus terug. Overigens was dit de enige slag die was omgeleid, gisteren.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 12 jan 2009, 20:53
door 260689
Klopt was vorige week woensdag trein 530 was 1uur telaat + beperkt tot brugge

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 12 jan 2009, 21:39
door Steve
Vrijdagavond schijnt er trouwens een sleep van 10 M6'en getrokken te zijn van Brussel naar Aarlen... door een (1) HLE23!

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 jan 2009, 22:02
door calabria
Deze middag werd de L trein Brugge-Kortrijk van 16u07 in Brugge verzekerd door 1 klassiekje i.p.v. de gebruikelijke 3 à 4. Was me dat proppen.

Op de site van de nmbs staat trouwens het volgende:

"Averij aan het rollend materieel

De vrieskou van de afgelopen dagen heeft heel wat schade aangericht aan het rollend materieel. Heel wat van deze schade kon snel hersteld worden door onze technici. Andere schade blijkt een veel grotere impact te hebben op de meer vitale delen van het materieel zoals de tractieonderdelen (motoren, hoogspanningscircuits, enz …).

Vooral de motorstellen hebben te lijden onder deze averij omdat de tractieonderdelen zich onderaan de motor bevinden en dus extra blootgesteld zijn aan de weersomstandigheden.

De technische ploegen van onze werkplaatsen werden versterkt en de planning werd aangepast om deze extra werkbelasting te kunnen opvangen. Door het grote aantal averijen – en de grote impact ervan – blijft tot op vandaag nogal wat materiaal onbeschikbaar. Hierdoor rijden sommige piekuur treinen met een verminderde samenstelling.

Onze technici doen al het mogelijke om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.

We verontschuldigen ons voor de hinder die dit voor onze reizigers zou kunnen veroorzaken."

Verontschuldigingen aanvaard! Maar ik hoop voor de nmbs dat er morgen toch minstens een klassiekje meer is, want met die internaatsstudenten in Brugge...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 16 jan 2009, 02:08
door Steven
MIVB-reiziger schreef:Vrijdagavond schijnt er trouwens een sleep van 10 M6'en getrokken te zijn van Brussel naar Aarlen... door een (1) HLE23!
aaah ze vullen het lijstje aan, een 23 nu, voordien ook al ettelijke malen een 11

dus momenteel staan als actieve locs op die ritten volgende reeksen (voor zover ik op de hoogte ben):
HLE 11
HLE 13
HLE 20
HLE 23
CLF 3000

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 jan 2009, 00:29
door Steve
Het zou me niets verbazen als een HLE21 en/of 27 ook al eens zo'n ritje heeft gedaan...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 28 mar 2009, 14:07
door Terminus
Nog enkele gewijzigde samenstelling van de laatste weken:

- Op de IR Liers-Luxemburg (en vv): af en toe rijtuig Corail CFL i.p.v. I6-rijtuig
- Op de IR Brussel-Anwerpen (die normaal met M5 wordt gereden) eens twee klassiekjes gezien (vertrek 8u31 in Mechelen), ook eens tweemaal sprinter en meermaals M5-stammen zonder eerste klasserijtuig
- Maandag Krokusvakantie: IC Turnhout-Brussel (vertrek 7u57 in Mechelen) met 1 sprinter
- Recent: IC 2338 Sint-Niklaas-Poperinge tussen Sint-Niklaas en Dendermonde met stel 800, tussen Dendermonde en Poperinge verder met 1 break (i.p.v. 10 M6-rijtuigen)

groeten,

Terminus

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 29 mar 2009, 13:29
door wva
Gisteren zaterdag 28 maart zag ik rond 16 uur de benelux voorbij razen in Antwerpen Berchem bediend door 2 maal een reeks 800. Raar, heel raaaaaaaaar :D

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 29 mar 2009, 14:15
door treinbruno
Er zijn werken waardoor de benelux tot essen beperkt is... :wink:

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 05 apr 2009, 19:34
door treinbruno
gisteren was de talgo montpellier-barcelona met oude rode wagons gereden ipv met de nieuwe :!: normaal zijn de oudste rode talgos op die lijn sinds december buiten dienst