opleiding onderstationschef
Re: opleiding onderstationschef
Ja, zonder verplichting zit ik reeds vijf jaar in Brussel.
Indien ze je ergens plaatsen kan je even gemakkelijk je overplaatsing krijgen zoals iedereen.
Ze moeten die overplaatsing wel nog uitvoeren en dat kan wel eens een tijdje duren.
Bij één van mijn collega's reeds meer dan vier jaar.
Indien ze je ergens plaatsen kan je even gemakkelijk je overplaatsing krijgen zoals iedereen.
Ze moeten die overplaatsing wel nog uitvoeren en dat kan wel eens een tijdje duren.
Bij één van mijn collega's reeds meer dan vier jaar.
Ik ga mij eens inschrijven. Naast de interessante jobinhoud is de afstand Brussel-Leuven zeker goed te doen en je krijgt er nog een premie bovenop.
Hallo
Moet binnenkort naar Brussel voor de infosessie en geschiktheidstesten voor de functie van ''eerste onderstationschef voor de Brusselse werkzetels van Infrabel''
Heb al van alles opgezocht, maar één ding is me nog steeds niet duidelijk, .. Wat wordt er verwacht i.v.m. de kennis van het Frans?
Dien je ( vloeiend) Frans te kunnen op deze functie uit te oefenen? Wordt er gepeild naar de kennis van je Frans gedurende de selectie?
Momenteel is mijn Frans erg slecht ( maar volg momenteel wel avondschool).
Mocht ik weten dat er tijdens het gesprek vragen in het Frans zijn dan kan ( moet ) ik mij hier op voorbereiden.
Alvast Bedankt.
Moet binnenkort naar Brussel voor de infosessie en geschiktheidstesten voor de functie van ''eerste onderstationschef voor de Brusselse werkzetels van Infrabel''
Heb al van alles opgezocht, maar één ding is me nog steeds niet duidelijk, .. Wat wordt er verwacht i.v.m. de kennis van het Frans?
Dien je ( vloeiend) Frans te kunnen op deze functie uit te oefenen? Wordt er gepeild naar de kennis van je Frans gedurende de selectie?
Momenteel is mijn Frans erg slecht ( maar volg momenteel wel avondschool).
Mocht ik weten dat er tijdens het gesprek vragen in het Frans zijn dan kan ( moet ) ik mij hier op voorbereiden.
Alvast Bedankt.
Bij mij zat er geen gesprek in het Frans bij de aanwerving, maar de vacatures waren dan ook niet alleen in Brussel, hoewel ik wel voor Brussel ben aangeworven. Een klein beetje voorbereiding kan wellicht geen kwaad, al was het maar om je daarvoor een beetje ingedekt te voelen, en dus minder onzeker.
Wel wordt gevraagd om binnen een bepaalde tijdsspanne het Selorattest binnen te halen (dus na aanwerving).
Wel wordt gevraagd om binnen een bepaalde tijdsspanne het Selorattest binnen te halen (dus na aanwerving).
Ik kom net van de geschiktheidstesten en ogv Frans leggen ze de nadruk dat het om een eenvoudig
gesprek gaat, zeker geen Selor 2 niveau en je bent als OSTCH niet verplicht om het te halen ook.
Aan jou natuurlijk om te beslissen of je 187€ bruto bij wilt in de maand of niet
gesprek gaat, zeker geen Selor 2 niveau en je bent als OSTCH niet verplicht om het te halen ook.
Aan jou natuurlijk om te beslissen of je 187€ bruto bij wilt in de maand of niet

Je wordt in principe wel pas vastbenoemd op de post (in Brussel) als je dat Selorattest hebt gehaald, aangezien alle operationele posten voor OSTCH in Brussel tweetalige posten zijn. In realiteit kan je natuurlijk vaak dienst doen tot je pensioen.
Dat Selorattest, wat is dat precies? Elementaire kennis, of gevorderd?
Dat zou moeten overeenkomen met niveau secundair onderwijs, maar ik vond het persoonlijk toch wel moeilijker. De structuur van de examens is ondertussen veranderd, in mijn tijd was er een computertest met meerkeuzevragen (schriftelijke kennis), en een interview (mondelinge kennis). Voor het eerste was ik er heel erg vlot door, voor het interview (aan de hand van een artikeltje vragen beantwoorden, en nog wat vertellen over jezelf en je motivatie) had ik maar liefst 3 pogingen nodig. Ik had wel telkens weinig vooraf gestudeerd. Voorlopig zijn de testen echter opgeschort na een uitspraak van de Raad van State.
En hoe zit dat met de interne examens. Moet je dan opnieuw van die redeneertesten doen? Of is dat een intern examen?
Ik zal het je over een paar maand weten te zeggen 
Als ze overeenkomen met de vorige keer, dan ja. Een eliminerende computertest, gevolgd door een mondelinge ondervraging aan de hand van een opgegeven probleem enkele maanden later.

Als ze overeenkomen met de vorige keer, dan ja. Een eliminerende computertest, gevolgd door een mondelinge ondervraging aan de hand van een opgegeven probleem enkele maanden later.
Voor welke functie doe je een examen?groentje schreef:Ik zal het je over een paar maand weten te zeggen
en hoe bevalt je huidige job als onderstationschef je? Heb je nog iets daarvoor gedaan?groentje schreef:Adjunct-stationschef.
Mijn ouders hebben een eigen zaak (tuinbouw), daar heb ik een tijdje gewerkt, maar eerlijk gezegd, ik ben er niet voor in de wieg gelegd. Bij mijn studentenjobs ben ik nog receptionist geweest, ik heb ook nog gewerkt voor de studentenraad, en nog wat zulke prullen. Heel erg veel ervaring in de privé heb ik dus niet, al heb ik het gevoel dat de werksfeer in een kleine KMO vaak beter is dan in een groot bedrijf. Terzelfdertijd is de verloning bij een groot bedrijf vaak beter.
weet iemand hoeveel je momenteel verdiend(netto) als je in op leiding gaat voor OSCH?
Ik heb 2 kinderen ten laste........
Ik heb 2 kinderen ten laste........