Pagina 21 van 39

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 16 mar 2013, 12:20
door TommyG
Galactic schreef:
Mocht de NMBS een kleine opleiding (bv. 1 dag) kunnen voorzien om ons wat standaardzinnen aan te leren (bv. in geval van storingen op de lijn, of de reden waarom de trein stilstaat, in gevallen van nood, ...) dan ben ik de eerste kandidaat om mij in te schrijven voor deze Duitse cursus.
We hebben een boekje met standaard omroepingen in geval van nood, onvoorziene haltes, enz.... Dat is enkel in het NL & FR. Iemand die voor mij dat boekje wil vertalen in het Duits, mag dat altijd doen. De rekening voor uw werkuren mag je naar de Frankrijkstraat in Brussel sturen (of naar het Atrium). 8)
Moesten ze echt willen zouden ze zoiets zelfs met een e-learning cursus kunnen doen. Toch leuk om te lezen dat de wil er wel is, moesten alle tbg's dezelfde instelling als jij hebben zou het een stuk leuker zijn op de trein ;-)

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 16 mar 2013, 14:44
door Jim
TommyG schreef:
Galactic schreef:
Mocht de NMBS een kleine opleiding (bv. 1 dag) kunnen voorzien om ons wat standaardzinnen aan te leren (bv. in geval van storingen op de lijn, of de reden waarom de trein stilstaat, in gevallen van nood, ...) dan ben ik de eerste kandidaat om mij in te schrijven voor deze Duitse cursus.
We hebben een boekje met standaard omroepingen in geval van nood, onvoorziene haltes, enz.... Dat is enkel in het NL & FR. Iemand die voor mij dat boekje wil vertalen in het Duits, mag dat altijd doen. De rekening voor uw werkuren mag je naar de Frankrijkstraat in Brussel sturen (of naar het Atrium). 8)
Moesten ze echt willen zouden ze zoiets zelfs met een e-learning cursus kunnen doen. Toch leuk om te lezen dat de wil er wel is, moesten alle tbg's dezelfde instelling als jij hebben zou het een stuk leuker zijn op de trein ;-)

Goed idee Tommy !
Ik zou zeggen, dien het in via de ideeënbus, ohja, nu heet dat de "innovation box" :-)

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 16 mar 2013, 16:45
door Galactic
TommyG schreef:
Galactic schreef:
Mocht de NMBS een kleine opleiding (bv. 1 dag) kunnen voorzien om ons wat standaardzinnen aan te leren (bv. in geval van storingen op de lijn, of de reden waarom de trein stilstaat, in gevallen van nood, ...) dan ben ik de eerste kandidaat om mij in te schrijven voor deze Duitse cursus.
We hebben een boekje met standaard omroepingen in geval van nood, onvoorziene haltes, enz.... Dat is enkel in het NL & FR. Iemand die voor mij dat boekje wil vertalen in het Duits, mag dat altijd doen. De rekening voor uw werkuren mag je naar de Frankrijkstraat in Brussel sturen (of naar het Atrium). 8)
Moesten ze echt willen zouden ze zoiets zelfs met een e-learning cursus kunnen doen. Toch leuk om te lezen dat de wil er wel is, moesten alle tbg's dezelfde instelling als jij hebben zou het een stuk leuker zijn op de trein ;-)
Inderdaad, een e-learning cursus is ook een goed idee. Zolang ik geen duitse schlagers moet zingen op trein, is het ok :lol: .

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 17 mar 2013, 18:56
door TommyG
blij dat ik deze thread ontdekt heb, kan ik mijn treinfrustraties kwijt :-)

Vandaag even naar Antwerpen geweest (vanuit Mechelen), omdat ik weet dat die treinen best vol zitten in het weekend een 1ste klas biljet gekocht. Beter niet gedaan want de eerste trein naar Antwerpen had helemaal geen 1ste klasse wagon, zat bovendien bomvol en ik heb dus op de trappen mogen zitten.
Zowel heen als terug geen controleur gezien. Weeral heel goed bezig...

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 17 mar 2013, 19:02
door overweg13
TommyG schreef:blij dat ik deze thread ontdekt heb, kan ik mijn treinfrustraties kwijt :-)

Vandaag even naar Antwerpen geweest (vanuit Mechelen), omdat ik weet dat die treinen best vol zitten in het weekend een 1ste klas biljet gekocht. Beter niet gedaan want de eerste trein naar Antwerpen had helemaal geen 1ste klasse wagon, zat bovendien bomvol en ik heb dus op de trappen mogen zitten.
Zowel heen als terug geen controleur gezien. Weeral heel goed bezig...
Als je klacht indient, krijg je je volledige treinbiljet terugbetaald.

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 17 mar 2013, 19:20
door TommyG
bij wijze van experiment heb ik dat eens geprobeerd, ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren vooralleer ik antwoord krijg...

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 17 mar 2013, 19:38
door overweg13
TommyG schreef:bij wijze van experiment heb ik dat eens geprobeerd, ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren vooralleer ik antwoord krijg...
De ervaring leert me dat dit tamelijk snel gaat, wat niet betekent over enkele dagen uiteraard, eerder over enkele weken.

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 17 mar 2013, 22:34
door Galactic
overweg13 schreef:
TommyG schreef:blij dat ik deze thread ontdekt heb, kan ik mijn treinfrustraties kwijt :-)

Vandaag even naar Antwerpen geweest (vanuit Mechelen), omdat ik weet dat die treinen best vol zitten in het weekend een 1ste klas biljet gekocht. Beter niet gedaan want de eerste trein naar Antwerpen had helemaal geen 1ste klasse wagon, zat bovendien bomvol en ik heb dus op de trappen mogen zitten.
Zowel heen als terug geen controleur gezien. Weeral heel goed bezig...
Als je klacht indient, krijg je je volledige treinbiljet terugbetaald.
Klopt niet. Je krijgt enkel het prijsverschil tussen 1ste & 2de klasse terugbetaald.

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 17 mar 2013, 23:09
door Stijn91
Vorige week nog meegemaakt, mensen die zitten te klagen omdat de trein met vertraging vertrekt om aansluiting te geven voor de P-treinen vanuit Brussel, de TBG was dan nog zo vriendelijk om het af te roepen wat de reden was maar toch heb je zo van die mensen dat het erg vinden, zoiets snap ik niet, ofwel laat je een trein zo goed als leeg vertrekken en laat je mensen die moeten overstappen in de kou staan voor nog 15 min., dan is de keuze toch snel gemaakt denk ik.

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 17 mar 2013, 23:49
door Horatio
Stijn91 schreef:Vorige week nog meegemaakt, mensen die zitten te klagen omdat de trein met vertraging vertrekt om aansluiting te geven voor de P-treinen vanuit Brussel, de TBG was dan nog zo vriendelijk om het af te roepen wat de reden was maar toch heb je zo van die mensen dat het erg vinden, zoiets snap ik niet, ofwel laat je een trein zo goed als leeg vertrekken en laat je mensen die moeten overstappen in de kou staan voor nog 15 min., dan is de keuze toch snel gemaakt denk ik.
idd,

En dat zijn dan ook diezelfde mensen wanneer zij hun aansluiting kwijt zijn, die dan ook klagen: "waarom heeft die trein niet gewacht?"

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 26 mar 2013, 18:01
door Dennis60
Alle irritaties zijn inderdaad heel erg herkenbaar.

Mijn grootste irritatie in de trein blijft toch wel tieners/jong volwassenen die luid met elkaar converseren in de stilte coupé
en dan over onderwerpen die er echt niet toe doen.

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 02 apr 2013, 18:39
door Cipallieter

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 05 apr 2013, 23:22
door Dieselfreak
TommyG schreef:Vandaag even naar Antwerpen geweest (vanuit Mechelen), omdat ik weet dat die treinen best vol zitten in het weekend een 1ste klas biljet gekocht. Beter niet gedaan want de eerste trein naar Antwerpen had helemaal geen 1ste klasse wagon, zat bovendien bomvol en ik heb dus op de trappen mogen zitten.
Tiens, een trein zonder eerste klasse, dat heb ik in België nog nooit gezien!

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 06 apr 2013, 19:05
door Shrek
Dieselfreak schreef:
TommyG schreef:Vandaag even naar Antwerpen geweest (vanuit Mechelen), omdat ik weet dat die treinen best vol zitten in het weekend een 1ste klas biljet gekocht. Beter niet gedaan want de eerste trein naar Antwerpen had helemaal geen 1ste klasse wagon, zat bovendien bomvol en ik heb dus op de trappen mogen zitten.
Tiens, een trein zonder eerste klasse, dat heb ik in België nog nooit gezien!
Op sommige gesleepte verbindingen gebeurt dat wel eens hoor.
Zeker bij treinen met M5 heb ik al vaker samenstellingen zonder A-rijtuigen gezien.

Re: TREINERGERNISSEN.

Geplaatst: 06 apr 2013, 21:17
door am62
Ook M6-samenstellingen hebben er last van, vooral dan op Charleroi-Antwerpen... de laatste tijd gaat het wat beter met M5m-stammen zonder A-deel (althans wat betreft degene die ik neem ir33xx gekoppeld aan P75xx/85xx).