Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Geplaatst: 14 nov 2009, 11:26
In het persbericht beloven ze meer dubbeldekkers. Is het al bekend waar die precies gaan ingezet worden ?
En hopelijk stopt de IC-O dan te Leuven zodat er aansluiting is naar Aken of laat men de ir-c een half uur verschuiven zodat er te Luik aansluitingen zijn want 30 - 40 minuten wachten te Luik zie ik niet zitten.FLV-FGSP schreef:Daar is idd lang sprake van geweest, de rijpaden waren al aangevraagd bij Infrabel (en DB Netz).wrpint schreef:Ging de IR q-relatie niet op uurdienst gebracht worden van zodra de Thalyssen naar LGV3 verhuisd zouden zijn? De nieuwe brochure behoudt de twee-uurdienst.
Er was echter ook een concurrerend project in de Luikse regio, nl. de frequentieverhoging richting Rivage en Jemelle. Omdat de NMBS een iets hogere kostendekkingsgraad van dat laatste project verwacht, heeft Rivage-Jemelle het gehaald. Ik hoop dat de uurdienst Luik-Aken er dan in december 2010 komt.
Hm, misschien is het jullie ontgaan dat er voor het eerst sinds lang opnieuw treinen sneuvelen? Er wordt m.a.w. bespaard - men zal dus uitbreiden zoalng dat kadert in het beheerscontract, maar daarbuiten zal het wel voor een tijdje afgelopen zijn. Stoppen met dromen is dan ook aangewezen.giuseppe schreef:^^En dan meteen een uitbreiding in de avond/weekend
Er zijn ook uitbreidingen, maar alleen op werkdagen. Die zijn ook niet allemaal nodig voor het beheerscontract, maar ze komen wel tegemoet aan bv. stijgende aantallen reizigers. In het weekend blijft het aantal reizigers net zo goed jaar na jaar sterk stijgen, maar het weekendaanbod kent al heel lang geen enkele uitbreiding.overweg13 schreef:Hm, misschien is het jullie ontgaan dat er voor het eerst sinds lang opnieuw treinen sneuvelen? Er wordt m.a.w. bespaard - men zal dus uitbreiden zoalng dat kadert in het beheerscontract, maar daarbuiten zal het wel voor een tijdje afgelopen zijn. Stoppen met dromen is dan ook aangewezen.giuseppe schreef:^^En dan meteen een uitbreiding in de avond/weekend
De treinen worden gewoon efficiƫnter ingezet, in totaal zijn het er wel meer hoor.overweg13 schreef: Hm, misschien is het jullie ontgaan dat er voor het eerst sinds lang opnieuw treinen sneuvelen? Er wordt m.a.w. bespaard - men zal dus uitbreiden zoalng dat kadert in het beheerscontract, maar daarbuiten zal het wel voor een tijdje afgelopen zijn. Stoppen met dromen is dan ook aangewezen.
Dubbeldekkers zullen ingezet worden op de verbinding Kortrijk/De Panne - Landen tijdens de spits (met gepruts.. euh ik bedoel gekoppel in Gent). Verder komen er ook dubbeldekkers op de verbinding Liers/Dinant-Namen-Brussel waar dus ook zal gekoppeld worden.Kalimero schreef:In het persbericht beloven ze meer dubbeldekkers. Is het al bekend waar die precies gaan ingezet worden ?
En dat allemaal met 20 locs met automatische koppeling?calabria schreef:Dubbeldekkers zullen ingezet worden op de verbinding Kortrijk/De Panne - Landen tijdens de spits (met gepruts.. euh ik bedoel gekoppel in Gent). Verder komen er ook dubbeldekkers op de verbinding Liers/Dinant-Namen-Brussel waar dus ook zal gekoppeld worden
... En waar de mensen vroeger moesten overstappen in Hasselt van de P8306 naar de P8349, zullen ze nu de aansluiting kunnen maken met de 1615. De 8349 was vanaf Leuven overigens al vaak helemaal leeg aan het rijden... Wat wel jammer is, want de P8306 zit altijd ongezellig vol.Molenbruch Y. schreef:Bovendien wordt P 8349 afgeschaft tussen Aarschot en Tongeren. Alleen tussen Hasselt en Tongeren is er compensatie voorzien door een verlenging van P 8363.
daarom dat op bepaalde verbindingen (zoals op de panne) er zal gewerkt worden met een samenstelling waar de stuurrijtuigen in het midden staan en de loks aan de buitenkant van de samenstelling.Shrek schreef:En dat allemaal met 20 locs met automatische koppeling?calabria schreef:Dubbeldekkers zullen ingezet worden op de verbinding Kortrijk/De Panne - Landen tijdens de spits (met gepruts.. euh ik bedoel gekoppel in Gent). Verder komen er ook dubbeldekkers op de verbinding Liers/Dinant-Namen-Brussel waar dus ook zal gekoppeld worden
Dat wordt niet zo makkelijk vrees ik, aangezien 2 treinen 's morgens onafhankelijk van elkaar door het land reizen en 's avonds gekoppeld terugkomenSteven schreef:daarom dat op bepaalde verbindingen (zoals op de panne) er zal gewerkt worden met een samenstelling waar de stuurrijtuigen in het midden staan en de loks aan de buitenkant van de samenstelling.Shrek schreef:En dat allemaal met 20 locs met automatische koppeling?