Pagina 21 van 34

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 12 dec 2010, 10:42
door HLE 2302
Sjiek kaartje, zit precies serieus wat werk in !

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 12 dec 2010, 16:48
door Merijn
Nog juist een vraagje over die I10 rijtuigen in de IC-O...zijn dat eerste of tweede klasse rijtuigen?

Groetjes

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 12 dec 2010, 17:01
door 260689
Merijn schreef:Nog juist een vraagje over die I10 rijtuigen in de IC-O...zijn dat eerste of tweede klasse rijtuigen?

Groetjes
dat zijn 2de klasse

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 12 dec 2010, 17:38
door calabria
Hier mijn eerste commentaar ook eens plaatsen: Op lijn 66 werd tijdens het weekend beloofd voor de L-trein een extra dienst te voorzien zodat de krappe keertijd in Kortrijk (4 minuten) zou verdwijnen. Spijtig genoeg blijkt dit niet het geval...

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 12 dec 2010, 17:58
door tomdg
melle schreef:Hte valt me wel op dat de IC L nogal lang is. Heeft deze verbinding eigenlijk vaak last van vertragingen in de pits?
Bijna dagelijks :? zeker die met M6

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 15 dec 2010, 20:28
door ijzeren rijn 82
melle schreef:
ijzeren rijn 82 schreef:De IR Neerpelt-Antwerpen C gaan alle treinen maar met 2 motorstellen MW41 rijden in het weekend , dat gaat gezelig druk worden
Mol-Hasselt 1 motorstel , maar word niet meer gekoppeld in mol
En wat is de reden hiervoor dat men maar met 2 MW's gaat rijden? :roll:
reden weet ik niet , dat is vanuit brussel beslist
waarschijnlijk om diesel en rijpaden te besparen 3 of 2 MW zal wel een verschil maken
iniedergeval Zondag avond was het al rechtstaan vanaf Mol riching Antwerpen

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 15 dec 2010, 21:34
door Molenbruch Y.
Dag,

Wat de Limburgse samenstellingen in de nieuwe dienstregeling betreft, even onderstaande aanvulling op het bericht van '260689' op de vorige pagina, omdat er in de praktijk (waarnemingen van vanavond) nogal wat afwijkingen blijken te zijn van de door hem weergegeven info. Bij de interessante 'gemixte' samenstellingen geef ik nog wat meer details.

8305: zoals vermeld
8306: 1 HLE 23 + 10 M4
8307: 1 HLE 23 + 3 I6 (allen Bc) + 1 I10 (B) + 4 M4 (BD/AD/A/B) + 3 I6 (allen B)
8308: 1 HLE 23 + 5 M4 (BD/B/B/B/A) + 1 I6 (Bc) + 2 M4 (beide B)
8302: zoals vermeld

Om het hoofdstukje Limburg af te maken:
De IC K-verbinding doet het met een M6-stam minder. Enkele ritten worden nu met 2 AM 96 uitgevoerd. Op basis van mijn vaststellingen van vandaag gaat het al zeker om: 2211, 2236, 2217 en 2242. Waarschijnlijk dus ook 2205 en 2230, maar dat laatste onder voorbehoud. Merk op dat dit een interessante manier is om M6-materieel vrij te maken, omdat geen enkele van deze ritten tijdens het hoogtepunt van de spits in Brussel passeert. En het deed deugd om nog een te kunnen proeven van de echte stiptheid! Ik vermoed dat deze vrijgekomen M6-stam (8 rijtuigen, onderhoudspost Kortrijk) nu op de IC L wordt ingezet, o.a. voor de ritten 2305 en 2339.

Wat de IC O betreft:
Er waren vanavond - zoals voorzien - vier stammen (resp. eentje van 6 rijtuigen, eentje van 9 rijtuigen en twee van 2x6 rijtuigen) in omloop. Enkel één van de dubbele stammen, die vandaag IC O 466 verzekerde, had vandaag in ieder deel een I10 mee, de rest van de treinen bestond integraal uit I11. Te noteren valt ook dat P 8402 nu inderdaad uit 12 I11-rijtuigen bestaat (zonder BDx in het midden).

Groeten,

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 15 dec 2010, 21:42
door Steven
De 466 was een trein die vandaag door mij werd verzekerd en had inderdaad 1 x i10 mee in het voorste gedeelte van zes rijtuigen, het tweede gedeelte van zes rijtuigen waren allen i11 (gedeelte tegen de loc dus).

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 15 dec 2010, 21:51
door Molenbruch Y.
Tiens, ik was ervan overtuigd dat beide delen een I10 meehadden; ik heb het zelfs nog speciaal genoteerd. Fata morgana?

Groeten,

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 15 dec 2010, 21:58
door benoit
tomdg schreef:
melle schreef:Hte valt me wel op dat de IC L nogal lang is. Heeft deze verbinding eigenlijk vaak last van vertragingen in de pits?
Bijna dagelijks :? zeker die met M6
Kijk maar eens op railtime voor de 2306, 2338 (1 dag op 3 wel 15à25 min) en de 2339.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 15 dec 2010, 21:59
door LML
ijzeren rijn 82 schreef:reden weet ik niet , dat is vanuit brussel beslist
waarschijnlijk om diesel en rijpaden te besparen 3 of 2 MW zal wel een verschil maken
iniedergeval Zondag avond was het al rechtstaan vanaf Mol riching Antwerpen
Reden die zou kunnen: inbouw van TBL1+?

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 15 dec 2010, 22:16
door 260689
LML schreef:
ijzeren rijn 82 schreef:reden weet ik niet , dat is vanuit brussel beslist
waarschijnlijk om diesel en rijpaden te besparen 3 of 2 MW zal wel een verschil maken
iniedergeval Zondag avond was het al rechtstaan vanaf Mol riching Antwerpen
Reden die zou kunnen: inbouw van TBL1+?
MW4152 heeft al TBL1+

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 16 dec 2010, 00:14
door Dietrich
Er reed dinsdag ook een I6 Bc mee met P 8969 naar Zottegem.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 16 dec 2010, 13:25
door groentje
Ik hoorde gisteren dat de I10-en in de Ibissen nog steeds max. 160 km/h mogen rijden, dus dat de vernieuwde I10-en nog niet in de database zijn aangepast. Klopt dat, Steven?

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 16 dec 2010, 13:55
door Steven
De I10 aanwezig in de IC O mogen zeker 200 rijden, ik krijg een E286 met de juiste info op zijnde max snelheid 200 km/u.
De dwarsligger vermeld trouwens ook die 200 km/u en zover ik weet zijn ze beproefd geweest.
Het effectief aantal rijtuigen dat hiervoor is aangepast ken ik niet.