Pagina 21 van 61
Geplaatst: 31 okt 2006, 22:36
door nicken
Trainspotterke schreef:260689 schreef:kheb klein vraagje
hoe testen die da dan?
Tjah, rondjes laten rijden en kijken of hij niet uit mekaar valt!

ja rondjes draaien op een circuit hè,en de rondetijden bijhouden,en hoppelijk de pole hè,we hadden met onze vlaamse vlaggen moeten gaan.
Vlaanderen vlagt

en dan de wielen binnen
Tis ma vo wa komisch te doen wi

Geplaatst: 31 okt 2006, 22:39
door Steven
1607 schreef:twas die tunnel dat ik bedoelde.
de I-11'en zijn ook naar daar geweest.
dacht da zelfs onze ms96 naar ginder gingen om de klimaatproeven te ondergaan en als ze het in die kamer koud maken dan bedoelen ze ook koud.
ik heb ooit horen zeggen da ze daar proeven doen tot -50 graden celcius om te zien of de verwarming het kan houden en omgekeerd ook voor de afkoeling en zo, er zijn nog andere proeven ook natuurlijk
Geplaatst: 31 okt 2006, 22:45
door nicken
Steven schreef:1607 schreef:twas die tunnel dat ik bedoelde.
de I-11'en zijn ook naar daar geweest.
dacht da zelfs onze ms96 naar ginder gingen om de klimaatproeven te ondergaan en als ze het in die kamer koud maken dan bedoelen ze ook koud.
ik heb ooit horen zeggen da ze daar proeven doen tot -50 graden celcius om te zien of de verwarming het kan houden en omgekeerd ook voor de afkoeling en zo, er zijn nog andere proeven ook natuurlijk
- 50

ja goeien n'avond zeg,Kvraag me af wanneer we hier eens dergelijke temperaturen zullen hebben.Iedereen in z'n eskimopak

,en iedereen met z'n komme unox (soep) die ze snel moeten opdrinken eer ze bevriest

.Zal wel voor remtesten zijn die tempratuur ook zeker.Ooit een maat gehad die met z'n trein afremde.Resultaat : tegen dat hij stilstond zat hij voorbij het perron,het kwam door weersomstandigheden

Geplaatst: 31 okt 2006, 23:04
door Steven
dat zijn standaardproeven hoor ongeacht het land van bestemming zijn er gewoon basisproeven die op alle materieel gedaan worden
Geplaatst: 31 okt 2006, 23:06
door Beesty
Zijn de M6 stuurrijtuigen vooraan dan toch niet uitgerust met automatische koppeling als ze buitenkomen uit fabriek?
Kvraag me anders wel af hoe deze ingesloten kan rijden tussen die goederen wagons.. die hebben allesinds geen automatische koppeling..

Geplaatst: 31 okt 2006, 23:07
door Steven
Beesty schreef:Zijn de M6 stuurrijtuigen vooraan dan toch niet uitgerust met automatische koppeling als ze buitenkomen uit fabriek?
Kvraag me anders wel af hoe deze ingesloten kan rijden tussen die goederen wagons.. die hebben allesinds geen automatische koppeling..

misschien zullen ze er niet allemaal van voorzien zijn?
Geplaatst: 31 okt 2006, 23:09
door Sander
Hulpkoppeling of sleepstang. Sleepkoppeling wordt zo goed als altijd gebruikt bij zulke transportjes, 't is een gewoon een extra koppeling die je op de koppeling van de goederenwagen kunt plaatsen.
Geplaatst: 31 okt 2006, 23:12
door Teach2
Zijn de M6 stuurrijtuigen vooraan dan toch niet uitgerust met automatische koppeling als ze buitenkomen uit fabriek?
Kvraag me anders wel af hoe deze ingesloten kan rijden tussen die goederen wagons..
Vraag me niet hoe juist, maar dat moet zeker gaan: motorstellen die overgebracht worden (vb stellen die in Duitsland gebouwd zijn en naar het V.K. moeten) worden ook ingesloten tussen goederenwagons, en die stellen hebben zeker een automatische koppeling...
Geplaatst: 31 okt 2006, 23:14
door nicken
Teach2 schreef:Zijn de M6 stuurrijtuigen vooraan dan toch niet uitgerust met automatische koppeling als ze buitenkomen uit fabriek?
Kvraag me anders wel af hoe deze ingesloten kan rijden tussen die goederen wagons..
Vraag me niet hoe juist, maar dat moet zeker gaan: motorstellen die overgebracht worden (vb stellen die in Duitsland gebouwd zijn en naar het V.K. moeten) worden ook ingesloten tussen goederenwagons, en die stellen hebben zeker een automatische koppeling...
een seaking van 40 ste (koksijde) oproepen en met de cargosling laten overbrengen,deze bakken heffen met gemak een dubbeldekbus en een vrachtwagen op,met eigen oogjes nog gezien

Geplaatst: 31 okt 2006, 23:15
door Steven
ze hebben normaal speciale goederenwagens die hiervoor gebruikt kunnen worden
Geplaatst: 31 okt 2006, 23:16
door nicken
Steven schreef:ze hebben normaal speciale goederenwagens die hiervoor gebruikt kunnen worden
Men vindt voor alles iets uit hè,zolang dat de commercie draait ist al dik in orde,dat ze hem maar terugbrengen en op het belgisch net laten rondboenderen

Geplaatst: 31 okt 2006, 23:21
door Sander
In dit geval is dus een sleepkoppeling gebruikt, die zien er zo uit:


Verder hebben we natuurlijk nog altijd de koppelwagen, ook met in hoogte verstelbare koppeling:

Of de ouderwetse sleepstang...:
http://www.nicospilt.com
En dan heb je nog tig varianten, maar het gaat te ver om dat hier uit te leggen...
Geplaatst: 31 okt 2006, 23:22
door nicken
Ierzie,we hebben een vakman aan boord,d'n sander

Geplaatst: 01 nov 2006, 11:37
door SIMPY.be
Ik denk niet dat ze het gewaagd hebben om de MR41 te sturen... ik denk dat het zou smelten op die temperaturen. Fotoke van M6bX op wallorail:
http://www.wallorail.be/actu/1006/31.htm#m6
Geplaatst: 01 nov 2006, 20:40
door joel
Zou het kunnen dat in de vroege namiddag een deel nieuwe M6'rs is aangekomen in Aachen-West?Met nieuwe stuurcabine?
Er stond in ieder geval al een hele trein van M6 dacht ik!