De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik kan u garanderen dat die trein bijna volzet is tegen dat die in Luik aankomt en als die in Luik vertrek in de meeste gevallen compleet volzet is (er staan geregeld reizigers in recht).
Mogen locs die D hebben en locs die E hebben met elkaar gekoppeld worden en in treinschakeling rijden?Steven schreef:Oeps een foutje. Moet inderdaad versie E zijn. Versie F komt tegen half 2013 (volgens een bericht dat ik vandaag zelf gelezen heb).
Zit TBL2 daar ook in?Shrek schreef:De STM voor alle Belgische systemen bij elkaar is nog niet zo lang klaar. Het zal daardoor wel zijn dat men een tijdelijke oplossing heeft moeten inbouwen.dentheo schreef:Blijft toch stukje dubbel werk... waarom niet ineens goed ?
Vertraging van ETCS ontwikkeling ten opzichte van de rest van de lok ?
neen dat was verboden, maar alle locs hebben versie E al gekregen dus stelt dat probleem zich niet meer.deadlock schreef:Mogen locs die D hebben en locs die E hebben met elkaar gekoppeld worden en in treinschakeling rijden?Steven schreef:Oeps een foutje. Moet inderdaad versie E zijn. Versie F komt tegen half 2013 (volgens een bericht dat ik vandaag zelf gelezen heb).
Enkel de uiterste assen.Steven schreef:Het Franse net gebruikt een ander systeem van spoordetectie dan het Belgische. Om deze reden zou er een remblok geplaatst worden die het loopvlak van het wil moet proper houden om er zeker van te zijn dat de spoordetectie normaal werkt. Het was dit of een speciale spoel plaatsen onder de loc om dit normaal te laten werken. Zoals het er nu naar uitziet zal het dus die remblok worden. Of dit nu op 1 as of meerdere assen gaat gebeuren valt nog af te wachten. Te volgen zou ik dus zeggen.Jeroen schreef:Dag StevenSteven schreef:"Kuisblok" voor de wielen (waarschijnlijk met het oog op de toelating voor Frankrijk)
Kan je hier wat meer over vertellen?
deadlock schreef:Goede vraag want dit is typisch iets wat je zou zien bij een dieseltrein die slecht gedetecteerd wordt maar elektrische treinen hebben per definitie geen last van detectieproblemen bij spoorstroomloop. http://nl.wikipedia.org/wiki/TreindetectieJeroen schreef:Welk systeem van spoordetectie gebruikt men daar dan?
Dit slechter contact is geen hinderpaal voor de honderden tot duizenden ampères die de tractie en treinverwarming verbruiken, maar kan in Frankrijk blijkbaar wel tot slechte spoordetectie leiden op sommige secties.uw Wikipedia-link schreef:Lichte treinen en/of materieel met schijfremmen worden slechter gedecteerd omdat de spoorstaven door het slechtere contact tussen de wielen de rails niet goed worden kortgesloten.
Jep, TBL1, TBL2, TBL1+ en kroko zitten in 1 STM (dezelfde die ook gebruikt wordt op de ICE 3).deadlock schreef:Zit TBL2 daar ook in?Shrek schreef:De STM voor alle Belgische systemen bij elkaar is nog niet zo lang klaar. Het zal daardoor wel zijn dat men een tijdelijke oplossing heeft moeten inbouwen.dentheo schreef:Blijft toch stukje dubbel werk... waarom niet ineens goed ?
Vertraging van ETCS ontwikkeling ten opzichte van de rest van de lok ?
Kent iemand het antwoord op onderstaande vraag? En/of een idee wanneer de automatische koppelingen eindelijk in dienst zouden komen op de HLE 19??
Steve schreef:Hoe zit het trouwens met de huidige inzet van de HLE 19? Je ziet ze onder meer op de IC-A en de IC-E zeer regelmatig rijden, maar zijn ze verondersteld te kunnen opduiken op elke verbinding waar ook een HLE 18 wordt ingezet? Dus ook in een of ander P-treintje, of bijvoorbeeld een IR-l Louvain-La-Neuve - Binche?
Dat zal ten vroegste mee in dienst komen met de nieuwe upgrade van de software versie F. Deze is voorzien medio 2013.
Oeps, even corrigeren: De ICE3 heeft een aparte STM voor TBL1+ (waar die bij de HLE18 wel in dezelfde zit als TBL2).Shrek schreef:Jep, TBL1, TBL2, TBL1+ en kroko zitten in 1 STM (dezelfde die ook gebruikt wordt op de ICE 3).
En de huidige inzet van de HLE 19? Beperkt tot IC-A en IC-E, of kan hij overal opduiken waar nu ook de HLE 18 opduikt? Volgens mij niet aangezien ik bijvoorbeeld nog geen HLE 19 gezien heb op de vele P- en andere treinen die nu massaal door een 18 gedaan worden, maar je weet nooit...Steven schreef:Dat zal ten vroegste mee in dienst komen met de nieuwe upgrade van de software versie F. Deze is voorzien medio 2013.
Overal denk ik want ik heb er al op de IC K gezien, op P-treinen heb ik er ook nog geen gezien.Steve schreef:En de huidige inzet van de HLE 19? Beperkt tot IC-A en IC-E, of kan hij overal opduiken waar nu ook de HLE 18 opduikt? Volgens mij niet aangezien ik bijvoorbeeld nog geen HLE 19 gezien heb op de vele P- en andere treinen die nu massaal door een 18 gedaan worden, maar je weet nooit...Steven schreef:Dat zal ten vroegste mee in dienst komen met de nieuwe upgrade van de software versie F. Deze is voorzien medio 2013.
Het is dan ook moeilijk, zo niet onmogelijk deze in Schaarbeek of Vorst aan de andere kant van de trein te hangen.Stijn91 schreef:Overal denk ik want ik heb er al op de IC K gezien, op P-treinen heb ik er ook nog geen gezien.Steve schreef:En de huidige inzet van de HLE 19? Beperkt tot IC-A en IC-E, of kan hij overal opduiken waar nu ook de HLE 18 opduikt? Volgens mij niet aangezien ik bijvoorbeeld nog geen HLE 19 gezien heb op de vele P- en andere treinen die nu massaal door een 18 gedaan worden, maar je weet nooit...Steven schreef:Dat zal ten vroegste mee in dienst komen met de nieuwe upgrade van de software versie F. Deze is voorzien medio 2013.
Laatst gewijzigd door Retard op 04 mar 2013, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad op P treinen gaan ze die niet snel zetten aangezien je bij het rondzetten van de loc deze ook nog moet gedraaid krijgen vanwege de GF koppeling. Je moet hem dus zoeken op treinen die standaard in trekduw rijden.
Vanuit Kortrijk zijn er de vorige 2 maanden P-Treinen met een T19 vertrokken. Met al voorbeeld E7993.