De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Ik kan u garanderen dat die trein bijna volzet is tegen dat die in Luik aankomt en als die in Luik vertrek in de meeste gevallen compleet volzet is (er staan geregeld reizigers in recht).
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door deadlock »

Steven schreef:Oeps een foutje. Moet inderdaad versie E zijn. Versie F komt tegen half 2013 (volgens een bericht dat ik vandaag zelf gelezen heb).
Mogen locs die D hebben en locs die E hebben met elkaar gekoppeld worden en in treinschakeling rijden?
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door deadlock »

Shrek schreef:
dentheo schreef:Blijft toch stukje dubbel werk... waarom niet ineens goed ?
Vertraging van ETCS ontwikkeling ten opzichte van de rest van de lok ?
De STM voor alle Belgische systemen bij elkaar is nog niet zo lang klaar. Het zal daardoor wel zijn dat men een tijdelijke oplossing heeft moeten inbouwen.
Zit TBL2 daar ook in?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

deadlock schreef:
Steven schreef:Oeps een foutje. Moet inderdaad versie E zijn. Versie F komt tegen half 2013 (volgens een bericht dat ik vandaag zelf gelezen heb).
Mogen locs die D hebben en locs die E hebben met elkaar gekoppeld worden en in treinschakeling rijden?
neen dat was verboden, maar alle locs hebben versie E al gekregen dus stelt dat probleem zich niet meer.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door nahoj »

Steven schreef:
Jeroen schreef:
Steven schreef:"Kuisblok" voor de wielen (waarschijnlijk met het oog op de toelating voor Frankrijk)
Dag Steven

Kan je hier wat meer over vertellen?
Het Franse net gebruikt een ander systeem van spoordetectie dan het Belgische. Om deze reden zou er een remblok geplaatst worden die het loopvlak van het wil moet proper houden om er zeker van te zijn dat de spoordetectie normaal werkt. Het was dit of een speciale spoel plaatsen onder de loc om dit normaal te laten werken. Zoals het er nu naar uitziet zal het dus die remblok worden. Of dit nu op 1 as of meerdere assen gaat gebeuren valt nog af te wachten. Te volgen zou ik dus zeggen.
Enkel de uiterste assen.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door nahoj »

deadlock schreef:
Jeroen schreef:Welk systeem van spoordetectie gebruikt men daar dan?
Goede vraag want dit is typisch iets wat je zou zien bij een dieseltrein die slecht gedetecteerd wordt maar elektrische treinen hebben per definitie geen last van detectieproblemen bij spoorstroomloop. http://nl.wikipedia.org/wiki/Treindetectie
uw Wikipedia-link schreef:Lichte treinen en/of materieel met schijfremmen worden slechter gedecteerd omdat de spoorstaven door het slechtere contact tussen de wielen de rails niet goed worden kortgesloten.
Dit slechter contact is geen hinderpaal voor de honderden tot duizenden ampères die de tractie en treinverwarming verbruiken, maar kan in Frankrijk blijkbaar wel tot slechte spoordetectie leiden op sommige secties.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

deadlock schreef:
Shrek schreef:
dentheo schreef:Blijft toch stukje dubbel werk... waarom niet ineens goed ?
Vertraging van ETCS ontwikkeling ten opzichte van de rest van de lok ?
De STM voor alle Belgische systemen bij elkaar is nog niet zo lang klaar. Het zal daardoor wel zijn dat men een tijdelijke oplossing heeft moeten inbouwen.
Zit TBL2 daar ook in?
Jep, TBL1, TBL2, TBL1+ en kroko zitten in 1 STM (dezelfde die ook gebruikt wordt op de ICE 3).
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steve »

Kent iemand het antwoord op onderstaande vraag? En/of een idee wanneer de automatische koppelingen eindelijk in dienst zouden komen op de HLE 19??
Steve schreef:Hoe zit het trouwens met de huidige inzet van de HLE 19? Je ziet ze onder meer op de IC-A en de IC-E zeer regelmatig rijden, maar zijn ze verondersteld te kunnen opduiken op elke verbinding waar ook een HLE 18 wordt ingezet? Dus ook in een of ander P-treintje, of bijvoorbeeld een IR-l Louvain-La-Neuve - Binche?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Dat zal ten vroegste mee in dienst komen met de nieuwe upgrade van de software versie F. Deze is voorzien medio 2013.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

Shrek schreef:Jep, TBL1, TBL2, TBL1+ en kroko zitten in 1 STM (dezelfde die ook gebruikt wordt op de ICE 3).
Oeps, even corrigeren: De ICE3 heeft een aparte STM voor TBL1+ (waar die bij de HLE18 wel in dezelfde zit als TBL2).
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steve »

Steven schreef:Dat zal ten vroegste mee in dienst komen met de nieuwe upgrade van de software versie F. Deze is voorzien medio 2013.
En de huidige inzet van de HLE 19? Beperkt tot IC-A en IC-E, of kan hij overal opduiken waar nu ook de HLE 18 opduikt? Volgens mij niet aangezien ik bijvoorbeeld nog geen HLE 19 gezien heb op de vele P- en andere treinen die nu massaal door een 18 gedaan worden, maar je weet nooit...
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Stijn91 »

Steve schreef:
Steven schreef:Dat zal ten vroegste mee in dienst komen met de nieuwe upgrade van de software versie F. Deze is voorzien medio 2013.
En de huidige inzet van de HLE 19? Beperkt tot IC-A en IC-E, of kan hij overal opduiken waar nu ook de HLE 18 opduikt? Volgens mij niet aangezien ik bijvoorbeeld nog geen HLE 19 gezien heb op de vele P- en andere treinen die nu massaal door een 18 gedaan worden, maar je weet nooit...
Overal denk ik want ik heb er al op de IC K gezien, op P-treinen heb ik er ook nog geen gezien.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Retard »

Stijn91 schreef:
Steve schreef:
Steven schreef:Dat zal ten vroegste mee in dienst komen met de nieuwe upgrade van de software versie F. Deze is voorzien medio 2013.
En de huidige inzet van de HLE 19? Beperkt tot IC-A en IC-E, of kan hij overal opduiken waar nu ook de HLE 18 opduikt? Volgens mij niet aangezien ik bijvoorbeeld nog geen HLE 19 gezien heb op de vele P- en andere treinen die nu massaal door een 18 gedaan worden, maar je weet nooit...
Overal denk ik want ik heb er al op de IC K gezien, op P-treinen heb ik er ook nog geen gezien.
Het is dan ook moeilijk, zo niet onmogelijk deze in Schaarbeek of Vorst aan de andere kant van de trein te hangen.
Laatst gewijzigd door Retard op 04 mar 2013, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Steven »

Inderdaad op P treinen gaan ze die niet snel zetten aangezien je bij het rondzetten van de loc deze ook nog moet gedraaid krijgen vanwege de GF koppeling. Je moet hem dus zoeken op treinen die standaard in trekduw rijden.
260689
Berichten: 3744
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door 260689 »

Vanuit Kortrijk zijn er de vorige 2 maanden P-Treinen met een T19 vertrokken. Met al voorbeeld E7993.
Plaats reactie