Pagina 205 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 24 jul 2013, 19:59
door Stijn91
Hoe zit het eigenlijk met die homologatie van die GF-koppeling want dat blijft maar aanslepen, de 1e 18'ers rijden al bijna 2 jaar alleen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 aug 2013, 17:43
door Trein30
Ik heb hier net de IC-I 2016 voorbij zien komen... en deze bestond uit de combinatie HLE-18/19 - stam M6 - HLE-18/19.

De voorste lok was gekoppeld aan de stuurstand, de samenstelling was dus:

Kant Antwerpen - HLE-18/19 - M6BDx - M6A+M6BD+6-8xM6B - HLE-18/19 - Kant Brussel.

EDIT: "Vals alarm" - het bleek inderdaad om een dubbel-combinatie HLE-18/M6/HLE-18 te gaan, er kwam géén GF-koppeling aan te pas.

De loks waren de 1850 en 1856; de 1850 was aan M6BDx 65043 gekoppeld...

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 02 sep 2013, 23:53
door Stijn91
SNCB 18/19 series locomotives come and go. Every week, several units go to Munich and others go back to Belgium. The images show locomotive 1844, 1845 and 1846 coming back from Munich. - TL
The machines on which Siemens reportedly has completed the retrofit: 1801-1814, 1816-1824, 1826-1846, 1849-1856, 1858-1860, 1862-1864, 1866-1874, 1903, 1904, 1906, 1920. Totalling to 71 units.

Railcolor.net

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 okt 2013, 10:00
door Treinen9880
Weet er eigenlijk iemand hoe het staat met de homologatie van de automatisch koppeling van de T19?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 13 okt 2013, 17:09
door wbrm
En software versie F :D

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 28 okt 2013, 09:35
door Steve
Vorige vrijdag gezien dat P 8066 (Brussel-Zuid - Gent-Sint-Pieters via Jette en Aalst) vooraan én achteraan een HLE 18 had hangen, met ertussen de gebruikelijke 5 M4'en. Tot daar geen grote verrassing, aangezien die P volgens mij nog steeds gekoppeld is aan de 8996 (Gent-Sint-Pieters - De Panne) en men daar aan beide kanten een locomotief hangt door de werkzaamheden op lijn 73 en de beperking tot Diksmuide.

Wat me echter wel verraste, is dat die achterste HLE 18 in dienst leek te zijn. Panto omhoog, en bij vertrekken hoorde je 'm duidelijk tractie leveren.

Hoe is dat mogelijk? Hebben M4-rijtuigen de nodige kabels aan boord zodat twee HLE 18's met elkaar kunnen communiceren, of bijvoorbeeld met een compatibel stuurstandrijtuig (ik zeg maar wat, I11BDx + M4 + HLE 18)?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 28 okt 2013, 10:07
door dentheo
18en kunnen onderling toch muxen ? Dus UIC leiding en rijden maar.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 28 okt 2013, 16:57
door Shrek
Steve schreef:Hoe is dat mogelijk? Hebben M4-rijtuigen de nodige kabels aan boord zodat twee HLE 18's met elkaar kunnen communiceren, of bijvoorbeeld met een compatibel stuurstandrijtuig (ik zeg maar wat, I11BDx + M4 + HLE 18)?
Ja dat kan allemaal, zelfs een I6 of I10 mag er tussen hangen :wink:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 28 okt 2013, 19:19
door TrainzDr3ver
Ik heb vanmorgen ook zo'n samenstelling gezien in Nossegem met HLE18 + M4 + HLE18, ik dacht eerst dat het de IC F was, maar die kwam er net achter, ik kan niet meteen een treinnummer terugvinden op railtime met al die vertragingen :lol:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 28 okt 2013, 22:59
door loic1811
Wellicht was dit de P 8400 :)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 okt 2013, 07:34
door Steven
Kan perfect zolang er geen enkele defecte uic kabel in een van de rijtuigen zit.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 okt 2013, 09:09
door pietmol
mag de 18 ondertussen al naar Luxemburg?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 okt 2013, 23:16
door nahoj
pietmol schreef:mag de 18 ondertussen al naar Luxemburg?
Neen.
Is ook niet voor meteen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 okt 2013, 00:19
door Shrek
nahoj schreef:
pietmol schreef:mag de 18 ondertussen al naar Luxemburg?
Neen.
Is ook niet voor meteen.
Ze hebben geen memor2+ dus momenteel is het geen kwestie van naar Luxemburg mogen rijden (zoals de 96) maar is het een kwestie van naar Luxemburg kunnen rijden :wink:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 okt 2013, 11:33
door dentheo
Shrek schreef: Ze hebben geen memor2+ dus momenteel is het geen kwestie van naar Luxemburg mogen rijden (zoals de 96) maar is het een kwestie van naar Luxemburg kunnen rijden :wink:
Ik denk dat ze perfect naar Luxemburg "kunnen" rijden zonder memor 2, het is niet "mogen".
Hoe wordt een trein zonder memor 2 gestopt als hij per ongeluk Luxemburg binnen rijdt ?