De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Logisch, dat zijn de testlocs van siemens, die doen regelmatig testen rond kinkempois.Trein30 schreef:... Vandaag gespot te Kinkempois: 1861 & 1877!
Re: De nieuwe loks reeks 18
... Behalve dat ze dit de éérste keer in bijna een jaar tijd is dat ze in België gespot zijn (voorheen stonden ze steeds in het buitenland, ofwel Velim in de Tsjechische republiek; ofwel Wildenrath in Duitsland...)Shrek schreef:Logisch, dat zijn de testlocs van siemens, die doen regelmatig testen rond kinkempois.Trein30 schreef:... Vandaag gespot te Kinkempois: 1861 & 1877!


Re: De nieuwe loks reeks 18
Normaal gezien komt er in de avond uren een IC vanuit Luik naar Gouvy. Dit kan met een hle reeks 18 of 19 zijn. Deze vertrekt dan in de ochtend om 05.00 weer naar Luik. Bij aankomst in Gouvy komt men binnen via een STW en vertrekt dan met een hle 18/19
Groot was de verbazing hedenmiddag toen ik op station Gouvy was en een tweetal reeks 18 zag staan en een STW zie bijgaande foto's. Wat zou de reden hiervoor geweest kunnen zijn? Nr van de STW is bij de foto vermeld.
Ik hoor graag




Wim
Groot was de verbazing hedenmiddag toen ik op station Gouvy was en een tweetal reeks 18 zag staan en een STW zie bijgaande foto's. Wat zou de reden hiervoor geweest kunnen zijn? Nr van de STW is bij de foto vermeld.
Ik hoor graag




Wim
Re: De nieuwe loks reeks 18
Je bedoelt dat die beide 18'en rond één en dezelfde I11-stam hingen? Dat kan wel eens voorvallen - het meest plausibele is dat er een probleem met het stuurstandrijtuig was dat men niet zo snel heeft kunnen oplossen, en er dan maar een loc aan de andere kant bijgehangen is. Bij een trein die meerdere keren op een dag heen en terug rijdt (en dat is het geval voor deze trein vóór hij uiteindelijk tot Gouvy rijdt) kun je je immers niet veroorloven om de loc steeds weer om te rijden.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Kan het niet zijn dat de bestuurder misschien met de hle 18 kan/kon rijden maar niet met de stuurstand?Steve schreef:Je bedoelt dat die beide 18'en rond één en dezelfde I11-stam hingen? Dat kan wel eens voorvallen - het meest plausibele is dat er een probleem met het stuurstandrijtuig was dat men niet zo snel heeft kunnen oplossen, en er dan maar een loc aan de andere kant bijgehangen is. Bij een trein die meerdere keren op een dag heen en terug rijdt (en dat is het geval voor deze trein vóór hij uiteindelijk tot Gouvy rijdt) kun je je immers niet veroorloven om de loc steeds weer om te rijden.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Weinig waarschijnlijk dat dit de oorzaak was, de mensen van Gouvy die deze trein doen kennen wel degelijk het stuurrijtuig. De kans is veel groter dat er een technisch probleem was met het stuurrijtuig. Problemen laagspanning, storing TBL2 om maar een paar voorbeelden te geven.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Beide locs stonden aan een (1) stam gekoppeld. Maar ik had zelf ook al lopen denken dat er iets mis moet zijn geweest met de stuurstand wagen. De treinbestuurder weet wel degelijk hoe hij er mee om moet gaan. Er rijden dagelijks dergelijke treinstellen van Luik naar Gouvy en v.v.
Maar wat ik mij afvraag is wat doen de treinbestuurders verder na luik Ik heb vaak lopen denken en krijg daar van het personeel op Gouvy geen antwoord op: Men vertrekt van Gouvy waar komt de treinbestuurder vandaan? Hij brengt het geheel naar Luik moet hij dan verder op deze loc blijven rijden? Hoe komt hij dan terug in Gouvy of moet hij zijn dag doorbrengen om dan het volgende treinstel terug naar Gouvy te brengen in de avond?
Of is het iemand die ook op de CFL serie 3000 kan rijden? Je moet wel je ervaring/specialisatie hebben in dergelijke locs of niet?
Wim
Maar wat ik mij afvraag is wat doen de treinbestuurders verder na luik Ik heb vaak lopen denken en krijg daar van het personeel op Gouvy geen antwoord op: Men vertrekt van Gouvy waar komt de treinbestuurder vandaan? Hij brengt het geheel naar Luik moet hij dan verder op deze loc blijven rijden? Hoe komt hij dan terug in Gouvy of moet hij zijn dag doorbrengen om dan het volgende treinstel terug naar Gouvy te brengen in de avond?
Of is het iemand die ook op de CFL serie 3000 kan rijden? Je moet wel je ervaring/specialisatie hebben in dergelijke locs of niet?
Wim
Re: De nieuwe loks reeks 18
voor die bewuste trein die je nu aanhaalt komt er totaal geen CFL 3000 aan te pas. Alles is met HLE18/19
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: De nieuwe loks reeks 18
'k Zet het hier maar.
De P-trein van 7u28 Antwerpen-Berchem naar Antwerpen-Haven had gisteren 20okt een extra stop in Mortsel Oude God (ter vervanging van de IR3104.
Nu weet ik tenminste welk stel elke morgen als positioning op L25 naar Antwerpen-Berchem bolt. Weet iemand vanwaar dit stel leeg komt? Mechelen? Vilvoorde?
grts,
o
De P-trein van 7u28 Antwerpen-Berchem naar Antwerpen-Haven had gisteren 20okt een extra stop in Mortsel Oude God (ter vervanging van de IR3104.
Nu weet ik tenminste welk stel elke morgen als positioning op L25 naar Antwerpen-Berchem bolt. Weet iemand vanwaar dit stel leeg komt? Mechelen? Vilvoorde?
grts,
o
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: De nieuwe loks reeks 18
oeps, zie het nu ook
dacht dat ik in een ander topic zat
een administrator mag het bericht verplaatsen
grts
o

dacht dat ik in een ander topic zat

een administrator mag het bericht verplaatsen
grts
o