De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Shrek

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Shrek »

loic1811 schreef:Is er eigenlijk al nieuws voor de homologatie voor Luxemburg ?
Ze hebben geen Memor2+, dus de 18 kan ten vroegste naar Luxemburg rijden wanneer CFL de ETCS op hun netwerk "activeert". Dat zou ergens eind 2015 zijn.
The_Knitter

Bericht door The_Knitter »

Men was daardoor gister wel creatief met de VSOE, die Ottignies - Oostende TW met de 1879 (vanuit Leuven erheen gereden) heeft gereden, maar terug moest dan weer met de 1348, want de 18 mocht uiteraard niet naar Luxemburg.
loic1811

Bericht door loic1811 »

Het is eigenlijk daardoor dat ik met iemand in een discussie was geraakt .. Iemand beweerde dat de T18 al maanden zijn homologatie opzak had .. Wat ik al niet echt geloofde .. Anders gingen ze die T13en van de ic's naar Luxemburg eraf halen . En eigenlijk was ik zelfs al die Memor2+ vergeten .. Bij deze nog is bedankt voor de opheldering ! 8)
nahoj

Bericht door nahoj »

Shrek schreef:
loic1811 schreef:Is er eigenlijk al nieuws voor de homologatie voor Luxemburg ?
Ze hebben geen Memor2+, dus de 18 kan ten vroegste naar Luxemburg rijden wanneer CFL de ETCS op hun netwerk "activeert". Dat zou ergens eind 2015 zijn.
Èn wanneer ETCS actief wordt op HLE 18 ((hopelijk) 2015) en de homologatie rond geraakt (2016?).
sybic

Bericht door sybic »

Shrek schreef:Ze hebben geen Memor2+, dus de 18 kan ten vroegste naar Luxemburg rijden wanneer CFL de ETCS op hun netwerk "activeert". Dat zou ergens eind 2015 zijn.
Is enkel ETCS voldoende om een homologatie te krijgen? Ik dacht dat de filosofie van CFL sowieso was dat Memor2+ (via STM) als "fall-back level" voorhanden moest zijn.
Shrek

Bericht door Shrek »

sybic schreef:
Shrek schreef:Ze hebben geen Memor2+, dus de 18 kan ten vroegste naar Luxemburg rijden wanneer CFL de ETCS op hun netwerk "activeert". Dat zou ergens eind 2015 zijn.
Is enkel ETCS voldoende om een homologatie te krijgen? Ik dacht dat de filosofie van CFL sowieso was dat Memor2+ (via STM) als "fall-back level" voorhanden moest zijn.
Wie heeft je dat wijsgemaakt? STM memor2+ bestaat niet eens.
sybic

Bericht door sybic »

Shrek schreef: Wie heeft je dat wijsgemaakt? STM memor2+ bestaat niet eens.
CFL zelf tijdens aanbesteding voor installatie ETCS op bestaand rollend materieel anno 2009. Die STM memor 2+ is enkel bij wijze van spreken (daarom tussen haakjes)
Shrek

Bericht door Shrek »

sybic schreef:CFL zelf tijdens aanbesteding voor installatie ETCS op bestaand rollend materieel anno 2009. Die STM memor 2+ is enkel bij wijze van spreken (daarom tussen haakjes)
Hoe bedoel je bij wijze van spreken? Ik zie geen andere mogelijkheid van terugvalsysteem in Luxemburg.
In ieder geval is het niet zo, want CFL gaat de krokodillen weghalen eind 2017...
sybic

Bericht door sybic »

Shrek schreef: Hoe bedoel je bij wijze van spreken? Ik zie geen andere mogelijkheid van terugvalsysteem in Luxemburg.
In ieder geval is het niet zo, want CFL gaat de krokodillen weghalen eind 2017...
Nogmaals, dit was anno 2009. Blijkbaar is CFL gewijzigd van strategie als uw info klopt. Of het nu via STM was of via een stand-alone oplossing weet ik niet meer. Intussen moet er wel materieel rondrijden die zowel op L1 kan rijden als met memor 2+.

Maar bon het ging hier over 18'en zeker. :D
nahoj

Bericht door nahoj »

Het niet aan boord hebben van Memor2+ is in ieder geval geen struikelblok voor de toekomstige homologatie van HLE 18 en Desiro in Luxemburg. Dus van zo'n verplichte fall-back is geen sprake.
dentheo

Bericht door dentheo »

Zijn er nog HLE 18en met oud software pakket ? Vorige week kwam er nog één blazend Guillemins binnen uit Eupen ...
Laatst gewijzigd door dentheo op 01 dec 2014, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
overweg13

Bericht door overweg13 »

dentheo schreef:Zijn er nog 18 met oud software pakket ? Vorige week kwam er nog één blazend Guillemins binnen uit Eupen ...
Hij had misschien een stakerspost gezien. Ik zou dan ook blazen...
Laatst gewijzigd door overweg13 op 01 dec 2014, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet

overweg13
Steven

Bericht door Steven »

Het blazen is niet meer identiek aan het origineel hoor, de koepel van Luik vergroot het nog aanwezige geblaas wel fel.
dentheo

Bericht door dentheo »

Kan, :D dan moet ik zo ongeveer in het brandpunt gestaan hebben.

Als ze allemaal die software hebben waarom dan nog de stickers ?
Of zijn er ondertussen al verschillende stickers E-F-G ?
Laatst gewijzigd door dentheo op 01 dec 2014, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

Nee de software versie E is de laatste. Dus je hebt een punt te zeggen dat deze nu geen nut hebben. Doch bij de volgende update zullen ze wel weer nut hebben.
Plaats reactie