LML schreef: ↑03 nov 2018, 16:40
Hopelijk rijden ze vanaf dec. 2020 de IC-treinen Antwerpen-Mol-Hamont met vrijgekomen Deense neuzen tijdens de daluren en tijdens de spits M6-rijtuigen (stille droom)? Ik hoop niet dat ze die Desiro ML (weeral) op een IC-dienst laten bollen.
Mol wou elektrische treinen. Nu hebben ze elektrische treinen en is het weer niet goed.
Het is niet omdat je elektrische treinen wil, dat dat daarom per sé Desiro's moeten zijn hé. Elektrificatie maakt de inzet van veel meer verschillende types materieel mogelijk, daar waar vandaag op draadloze lijnen alleen MW41's ingezet kunnen worden. Maar als dat in plaats van MW41 Desiro ML wordt, is dat in mijn ogen eerder een achteruitgang dan een vooruitgang. Een MW41 heeft tafeltjes en binnendeuren, hetgeen niet van de Desiro kan gezegd worden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
LML schreef: ↑03 nov 2018, 16:40
Hopelijk rijden ze vanaf dec. 2020 de IC-treinen Antwerpen-Mol-Hamont met vrijgekomen Deense neuzen tijdens de daluren en tijdens de spits M6-rijtuigen (stille droom)? Ik hoop niet dat ze die Desiro ML (weeral) op een IC-dienst laten bollen.
Mol wou elektrische treinen. Nu hebben ze elektrische treinen en is het weer niet goed.
Het is niet omdat je elektrische treinen wil, dat dat daarom per sé Desiro's moeten zijn hé. Elektrificatie maakt de inzet van veel meer verschillende types materieel mogelijk, daar waar vandaag op draadloze lijnen alleen MW41's ingezet kunnen worden. Maar als dat in plaats van MW41 Desiro ML wordt, is dat in mijn ogen eerder een achteruitgang dan een vooruitgang. Een MW41 heeft tafeltjes en binnendeuren, hetgeen niet van de Desiro kan gezegd worden.
In het vooruitzicht van een doortrekking naar Weert voorspel ik voor de cadansdienst Weert - Antwerpen Breaks of varkensneuzen. P-treinen Neerpelt - Mol - Brussel kunnen evtl wel dubbeldekkers krijgen.
Zijn dubbeldekkers dan geen optie in Weert? De M6 past misschien (geen idee of daar bruggen liggen à la Roosendaal), maar anders toch sowieso de M7? Als het de NMBS echt menens is om de vaste IC-diensten op termijn met modern materieel te rijden en ouder materieel zoals MS75 en MS80 voor P- en eventueel L-treinen voor te behouden, dan zou dat de logica zelve zijn.
Gisteren heb ik nog de volgende bijzonderheden gezien:
- IC 2411 werd verzekerd door de 998 en de 706
- Lego-Desiro reed op de S1 Antwerpen - Brx - Nivelles
- Navettetrein naar Roosendaal werd verzekerd door de ongemoderniseerde 838
Ik heb gezien dat de Lego Desiro nu als trein S1 1959 rijdt. Weet er iemand welke dienst deze daarna doet? Volgens de treinplanner komt deze in Antwerpen aan op spoor 13, terwijl de volgende S van het spoor 11 vertrekt.
Voor mij een verrassing van formaat vandaag: E8303 Brussel-Zuid - Genk met 2xAM08 ipv 8 à 10 M5 rijtuigen met een duwende HLE 21 (althans zo was het toch voor 9 december).
E7303 was vanmorgen blijkbaar afgeschaft, dus heeft enkel als vervangmaterieel gereden (en dan weer leeg teruggekeerd naar Brussel?)