Pagina 209 van 222
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 01 dec 2014, 18:24
door Shrek
dentheo schreef:Zijn er nog HLE 18en met oud software pakket ? Vorige week kwam er nog één blazend Guillemins binnen uit Eupen ...
Het blazen heeft dan ook een functie, vroeger werd er gewoon te dikwijls geblazen, nu enkel nog wanneer het moet.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 01 dec 2014, 18:38
door Steven
Maar het geblaas is ook gedoseerd nu, daar waar het vroeger gewoon standaard maximum stond.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 01 dec 2014, 20:00
door nahoj
Steven schreef:Maar het geblaas is ook gedoseerd nu, daar waar het vroeger gewoon standaard maximum stond.
Dat klopt niet. Wanneer die ventilator draait, draait ze op exact hetzelfde regime, en met exact hetzelfde akoestisch gevolg, als voorheen. Er is namelijk geen eenvoudige mogelijkheid aanwezig om dat te wijzigen.
Wel draait ze nu, i.t.t. voorheen, en zoals Shrek zegt, enkel wanneer het moet.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 01 dec 2014, 20:10
door Steven
Thans is het lawaai minder scherp als bij de levering. Dat kunnen mijn oren duidelijk waarnemen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 01 dec 2014, 20:12
door trainman
Ik zag dat men bij de 1860 over de kleine roosters op zijn fronten een soort afdekkapjes geplaatst heeft, zoals te zien op bijgaand foto (bedankt B. Van den Abeele voor de foto)
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 01 dec 2014, 20:30
door dentheo
nahoj schreef:Steven schreef:Maar het geblaas is ook gedoseerd nu, daar waar het vroeger gewoon standaard maximum stond.
Dat klopt niet. Wanneer die ventilator draait, draait ze op exact hetzelfde regime, en met exact hetzelfde akoestisch gevolg, als voorheen. Er is namelijk geen eenvoudige mogelijkheid aanwezig om dat te wijzigen.
Wel draait ze nu, i.t.t. voorheen, en zoals Shrek zegt, enkel wanneer het moet.
Motor op ventilator zonder omvormer ?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 01 dec 2014, 20:51
door nahoj
dentheo schreef:nahoj schreef:Steven schreef:Maar het geblaas is ook gedoseerd nu, daar waar het vroeger gewoon standaard maximum stond.
Dat klopt niet. Wanneer die ventilator draait, draait ze op exact hetzelfde regime, en met exact hetzelfde akoestisch gevolg, als voorheen. Er is namelijk geen eenvoudige mogelijkheid aanwezig om dat te wijzigen.
Wel draait ze nu, i.t.t. voorheen, en zoals Shrek zegt, enkel wanneer het moet.
Motor op ventilator zonder omvormer ?
Kortweg gezegd: ja.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 01 dec 2014, 20:51
door nahoj
trainman schreef:Ik zag dat men bij de 1860 over de kleine roosters op zijn fronten een soort afdekkapjes geplaatst heeft, zoals te zien op bijgaand foto (bedankt B. Van den Abeele voor de foto)
Is een proef i.v.m. de luchtaanzuiging.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 01 dec 2014, 21:34
door Bibke
nahoj schreef:trainman schreef:Ik zag dat men bij de 1860 over de kleine roosters op zijn fronten een soort afdekkapjes geplaatst heeft, zoals te zien op bijgaand foto (bedankt B. Van den Abeele voor de foto)
Is een proef i.v.m. de luchtaanzuiging.
Vooral van belang bij het in- en uitrijden van tunnels.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 01 dec 2014, 21:42
door kika
Steven schreef:Thans is het lawaai minder scherp als bij de levering. Dat kunnen mijn oren duidelijk waarnemen.
Ik dacht dat ook, als mijn oren me niet bedriegen. Kan het te maken hebben met stof e.d.? Of ben ik gewoon weer een dagje ouder?

Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 02 dec 2014, 05:08
door Steven
Een dagje ouder worden we elke dag, maar dat terzijde. Ook in de stuurpost hoor je verschil in lawaai tussen het begin en nu. In het begin kon je dat lawaai in de stuurpost ook horen (wel aan een lager volume door de goede isolatie of je moet u raampjes open laten)
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 07 apr 2015, 18:21
door Treinen9880
Goed nieuws voor de T19 om te rijden met gun automatische koppeling? Volgens Wallorail heeft siemens een nieuwe software versie die dit eventueel mogelijk maakt. Dit zou nu getest worden op de 1908.
Siemens vient d'installer un nouveau software sur la 1908. Il s'agit du software F1.8, comme en témoigne la petite étiquette placée sur le pare-brise. Ce software va être testé afin d'être validé.
Bron:
http://www.wallorail.be/index.php/mater ... utomatique
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 07 apr 2015, 19:11
door Shrek
Treinen9880 schreef:Goed nieuws voor de T19 om te rijden met gun automatische koppeling? Volgens Wallorail heeft siemens een nieuwe software versie die dit eventueel mogelijk maakt. Dit zou nu getest worden op de 1908.
Siemens vient d'installer un nouveau software sur la 1908. Il s'agit du software F1.8, comme en témoigne la petite étiquette placée sur le pare-brise. Ce software va être testé afin d'être validé.
Bron:
http://www.wallorail.be/index.php/mater ... utomatique
Ik zou nog niet te hard hopen, dit is nog steeds de testfase, end aar zitten ze al lang in.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 07 apr 2015, 19:58
door dentheo
Enig idee waar het "probleem" zit ?
Communicatie over koppelingscontacten ?
Welke lok gaat "master" spelen en welke slave ?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 07 apr 2015, 20:12
door Shrek
dentheo schreef:Enig idee waar het "probleem" zit ?
Communicatie over koppelingscontacten ?
Welke lok gaat "master" spelen en welke slave ?
Veel banaler: men had verkeerde bouwtekeningen gebruikt bij het ontwerp...