
Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
er zijn breaks die al TBL1 hebben, het zou kunnen dat ze deze vrij snel kunnen aanpassen aan TBL1+, wat ze met die andere breaks doen die enkel memor hebben weet ik niet.
Re: Modernisering Breaks
Wat staat vast:
- TBL 1+ zodra het beschikbaar komt
- nieuwe stuurtafel met geoptimaliseerde layout en verlichting
- TBL 1+ zodra het beschikbaar komt
- nieuwe stuurtafel met geoptimaliseerde layout en verlichting
Re: Modernisering Breaks
heb je dan een vb. foto van hoe het er gaat uitzien ?HijDieHetWeet schreef:Wat staat vast:
- TBL 1+ zodra het beschikbaar komt
- nieuwe stuurtafel met geoptimaliseerde layout en verlichting
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
Zullen de deuren een nieuwe, sneller (elektrisch ?) aandrijving krijgen ?
Ik vind de huidige pneumatische aandrijving heel te "slap"... Waar je een tijdwinst kan krijgen is het op dode tijden zoals het wachten dat de deuren zich sluiten.
Ik vind de huidige pneumatische aandrijving heel te "slap"... Waar je een tijdwinst kan krijgen is het op dode tijden zoals het wachten dat de deuren zich sluiten.
Re: Modernisering Breaks
alle deuren worden elektropneumatisch aangedreven hoor, er is geen enkele deur die volledig elektrische aangedreven is.
Re: Modernisering Breaks
Regel van de Breakdeuren is ;
Buitendeuren : 5 seconden openen , 5 seconden sluiten .
Binnen(kop)deuren : minimum 7 seconden open en maximum op 9 seconden dicht
Buitendeuren : 5 seconden openen , 5 seconden sluiten .
Binnen(kop)deuren : minimum 7 seconden open en maximum op 9 seconden dicht

Re: Modernisering Breaks
binnen(kop)deuren? welke deuren mogen dat zijn, alle binnendeuren zijn manueel te bedienen.
Re: Modernisering Breaks
Waarschijnlijk de intercirculatiedeuren tussen de verschillende rijtuigen, dus niet de deuren tussen de verschillende compartimenten..
Re: Modernisering Breaks
Die vallen volgens mij toch altijd vanzelf dicht en zijn soms zeer moeilijk open te krijgen.
Re: Modernisering Breaks
Bij de Break zijn die deuren met een veer of iets gelijkaardigs, die blijven niet open staan op dit moment.
Re: Modernisering Breaks
inderdaad die intercirculatiedeuren tussen twee rijtuigen worden gewoon door een veer dichtgetrokken.
Re: Modernisering Breaks
Ook op die deuren staat een tijd , test zelf maar is , schuif de deur volledig open , en tel is na hoeveel seconden ze vanzelf dicht gaat .

Re: Modernisering Breaks
een tijd op die deuren? ik heb er nog geen twee van die deuren hetzelfde weten werken. Er zijn er die vlot openen en sluiten, er zijn er die een beetje stroef zijn. Er zijn er die onmiddellijk sluiten als je ze loslaat, andere sluiten dan weer niet meer en nog andere sluiten na een 10 seconden.
Re: Modernisering Breaks
Is inderdaad een zeer slecht systeem , dat weten wij in de cw ook , maar ook daar zijn regelkes voor opgelegd. Als bij ons eindnazicht die deuren deftig werken binnen de opgelegde tijd is voor ons de kous af . (ook al werken die dan maar een week goed
)

