Re: Dienstregeling december 2017
Geplaatst: 05 jun 2017, 15:24
Is er al iets van voorziene samenstellingen bekend?
EyTerminus schreef:Is er al iets van voorziene samenstellingen bekend?
Akkoord, ik herinner me de tijd van de 16' nog - toen kon de trein de auto nog met gemak kloppen voor de verplaatsing van Mechelen naar Leuven, zelfs als je een redelijke wandelafstand incalculeerde.Tram44 schreef:Op lijn 53a ontbreekt al jaren een fatsoenlijke snelle IC-trein, die Leuven en Mechelen in 16' met elkaar verbindt. Vroeger was dat ten opzichte van de weg al een onklopbare tijd en de situatie op de N26 is er alleen maar slechter op geworden.
Ook de treinen tussen Mechelen en Gent worden overigens steeds trager: met één stop in Londerzeel extra ben je tegenwoordig 49' onderweg in plaats van 39' in het jaar 2000.
Eén van de redenen is de kostprijs en die is ongetwijfeld groot voor zo'n late trein, want hij moet daarna nog terugrijden naar Brugge, met het personeel aan boord.ToMiKoN schreef:Weet iemand wat het gehanteerde criteria is bij de NMBS voor late treinen?
Mijn punt is het volgende. De laatste trein in Brugge naar Blankenberge is al om 21:52u in de week! Door de korte stilstand is dit nu 13 minuten vroeger dan vroeger. Een cinema, etentje of late vergadering zijn nu zo goed als onmogelijk!
Je kan nog later thuis geraken met het openbaar vervoer via Oostende of Knokke, maar dan moet je een kusttram bijnemen en ben je zeer lang onderweg! Dit is toch van de gekken?
Dan leg je toch gewoon nog een beladen rit terug naar Brugge in? Kan mij voorstellen dat daar potentieel voor is.Shrek schreef:Eén van de redenen is de kostprijs en die is ongetwijfeld groot voor zo'n late trein, want hij moet daarna nog terugrijden naar Brugge, met het personeel aan boord.ToMiKoN schreef:Weet iemand wat het gehanteerde criteria is bij de NMBS voor late treinen?
Mijn punt is het volgende. De laatste trein in Brugge naar Blankenberge is al om 21:52u in de week! Door de korte stilstand is dit nu 13 minuten vroeger dan vroeger. Een cinema, etentje of late vergadering zijn nu zo goed als onmogelijk!
Je kan nog later thuis geraken met het openbaar vervoer via Oostende of Knokke, maar dan moet je een kusttram bijnemen en ben je zeer lang onderweg! Dit is toch van de gekken?
En wat moet ik dan denken van de kostprijs van deze trein ?Shrek schreef:Eén van de redenen is de kostprijs en die is ongetwijfeld groot voor zo'n late trein, want hij moet daarna nog terugrijden naar Brugge, met het personeel aan boord.ToMiKoN schreef:Weet iemand wat het gehanteerde criteria is bij de NMBS voor late treinen?
Mijn punt is het volgende. De laatste trein in Brugge naar Blankenberge is al om 21:52u in de week! Door de korte stilstand is dit nu 13 minuten vroeger dan vroeger. Een cinema, etentje of late vergadering zijn nu zo goed als onmogelijk!
Je kan nog later thuis geraken met het openbaar vervoer via Oostende of Knokke, maar dan moet je een kusttram bijnemen en ben je zeer lang onderweg! Dit is toch van de gekken?
Maar de treinen moeten 's nachts onderhouden worden, ze kunnen dus niet overnachten in blankenberge.Portbou schreef:En wat moet ik dan denken van de kostprijs van deze trein ?Shrek schreef:Eén van de redenen is de kostprijs en die is ongetwijfeld groot voor zo'n late trein, want hij moet daarna nog terugrijden naar Brugge, met het personeel aan boord.ToMiKoN schreef:Weet iemand wat het gehanteerde criteria is bij de NMBS voor late treinen?
Mijn punt is het volgende. De laatste trein in Brugge naar Blankenberge is al om 21:52u in de week! Door de korte stilstand is dit nu 13 minuten vroeger dan vroeger. Een cinema, etentje of late vergadering zijn nu zo goed als onmogelijk!
Je kan nog later thuis geraken met het openbaar vervoer via Oostende of Knokke, maar dan moet je een kusttram bijnemen en ben je zeer lang onderweg! Dit is toch van de gekken?
- Brugge 04:52 - Blankenberge 05:05.
- Vervolgens staat het personeel in Blankenberge niets te doen tot 05:54...
Ik durf te denken dat er voor een reis Brugge-Blankenberge meer potentiële klanten zijn om 22:52 dan om 04:52...
Ja klopt, maar zouden er echt meer mensen op die late trein zitten dan op een vroege (die waarschijnlijk erg handig is voor mensen die in brussel werken)?Portbou schreef:Sorry, ik was misschien niet erg duidelijk.
Iedere trein heeft zijn kostprijs en ik begrijp dat er binnen het kader van budgetten gewerkt moet worden... en dus moeten er keuzes gemaakt worden.
Op dit moment wordt er gekozen om een trein Brugge-Blankenberge in te leggen om 04u52 en niet om 22u52.
Nochtans lijkt de vraag me 's avonds groter dan 's ochtends.
Daarom zou ik het omdraaien :
's Avonds om 22u52 dus nog een trein naar Blankenberge die vervolgens leeg terugkeert naar Brugge.
's Ochtends geen trein om 04u52 maar wel op een later tijdstip leeg naar Blankenberge om de trein van 05u54 richting Brugge en Genk te verzekeren.
Zou qua kosten toch op hetzelfde neer komen ?
Vroege trein naar Brussel om 05u54 blijft verzekerd...Shrek schreef:Ja klopt, maar zouden er echt meer mensen op die late trein zitten dan op een vroege (die waarschijnlijk erg handig is voor mensen die in brussel werken)?Portbou schreef:Sorry, ik was misschien niet erg duidelijk.
Iedere trein heeft zijn kostprijs en ik begrijp dat er binnen het kader van budgetten gewerkt moet worden... en dus moeten er keuzes gemaakt worden.
Op dit moment wordt er gekozen om een trein Brugge-Blankenberge in te leggen om 04u52 en niet om 22u52.
Nochtans lijkt de vraag me 's avonds groter dan 's ochtends.
Daarom zou ik het omdraaien :
's Avonds om 22u52 dus nog een trein naar Blankenberge die vervolgens leeg terugkeert naar Brugge.
's Ochtends geen trein om 04u52 maar wel op een later tijdstip leeg naar Blankenberge om de trein van 05u54 richting Brugge en Genk te verzekeren.
Zou qua kosten toch op hetzelfde neer komen ?