Investeringsplan Infrabel
Re: Investeringsplan Infrabel
Linkebeek geeft zijn verzet op, al blijft een deel tweesporig en verdwijnt het station. Maar dat vindt Ukkel een zeer slecht idee
(https://www.dhnet.be/regions/bruxelles/ ... 6GK6KNMXKA)
(https://www.dhnet.be/regions/bruxelles/ ... 6GK6KNMXKA)
Re: Investeringsplan Infrabel
Waarom is er eigenlijk niemand van hogerop dat dit project er door drukt? Het kan toch niet zijn dat één enkele gemeente zo'n lijn van nationaal belang tegen houdt?
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Investeringsplan Infrabel
Die vraag stel ik mij ook al heel lang. Nog geen enkele minister van mobiliteit lijkt zich hierin te willen mengen, zelfs Gilkinet van de Groenen durfde(?) niet. Waarom? Communautaire redenen? Want dat is dé ‘troef’ van Linkebeek natuurlijk.
Re: Investeringsplan Infrabel
De beste grap is dat er nu meer treinen gaan stoppen in Holleken, een afgelegen stopplaats zonder parking of aansluiting op bussen.
Re: Investeringsplan Infrabel
De bouwvergunning is een gewestelijke bevoegdheid, maar het gemeentelijke advies is hierin wel belangrijk. Maar uiteindelijk kan de minister van omgeving zo’n advies naast zich neer leggen. Maar waarschijnlijk volgt daarna een gang tot aan de raad van vergunningsbetwisting.trainlovertje schreef: ↑05 apr 2025, 12:44Die vraag stel ik mij ook al heel lang. Nog geen enkele minister van mobiliteit lijkt zich hierin te willen mengen, zelfs Gilkinet van de Groenen durfde(?) niet. Waarom? Communautaire redenen? Want dat is dé ‘troef’ van Linkebeek natuurlijk.
Re: Investeringsplan Infrabel
Bus R55 van De Lijn stopt vlakbij en als je de schaal van het GEN-project ziet moet het ongetwijfeld mogelijk zijn er parkeergelegenheid en dergelijke in te richten binnen het project. Al blijft het natuurlijk een ietwat rurale omgeving met vrij smalle wegen.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Investeringsplan Infrabel
Dat dit dossier niet de bevoegelijkheid van de federale minister van mobiliteit is, weet ik, maar ik had het over het uitoefenen van druk via de media om de gemeente Linkebeek te ‘blamen’ dat ze een project van nationaal belang in de weg staan.giuseppe schreef: ↑05 apr 2025, 15:26De bouwvergunning is een gewestelijke bevoegdheid, maar het gemeentelijke advies is hierin wel belangrijk. Maar uiteindelijk kan de minister van omgeving zo’n advies naast zich neer leggen. Maar waarschijnlijk volgt daarna een gang tot aan de raad van vergunningsbetwisting.trainlovertje schreef: ↑05 apr 2025, 12:44Die vraag stel ik mij ook al heel lang. Nog geen enkele minister van mobiliteit lijkt zich hierin te willen mengen, zelfs Gilkinet van de Groenen durfde(?) niet. Waarom? Communautaire redenen? Want dat is dé ‘troef’ van Linkebeek natuurlijk.
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Investeringsplan Infrabel
Zitten die gemeenteraadsleden en de burgemeester niet in een nationale partij? Die kunnen eruit gezet worden of er kan mee gedreigd worden.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Investeringsplan Infrabel
Linkebeek is een Vlaamse gemeente zonder faciliteiten, maar wordt bestuurd door hoofdzakelijk Franstaligen. Daarom zijn er nauwelijks of misschien zelfs helemaal geen connecties met de grote Vlaamse politieke partijen, maar eveneens niet met de Franstalige partijen daar deze niet opkomen in Vlaamse gemeenten zonder faciliteiten. Op dat gebied staat Linkebeek echt politiek geïsoleerd.desirootje schreef: ↑05 apr 2025, 19:35 Zitten die gemeenteraadsleden en de burgemeester niet in een nationale partij? Die kunnen eruit gezet worden of er kan mee gedreigd worden.
Re: Investeringsplan Infrabel
Maar naar verluidt is het wel dankzij het gemeentebestuur van Linkebeek dat de R55 niet helemaal weggesaneerd is bij de invoering van de basisbereikbaarheid. Overigens is het aantal overstappers trein/bus op de vingers van een hand te tellen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Investeringsplan Infrabel
Als dat een grap is, dan is het toch maar een triestige. Maar wellicht was dat precies wat er bedoeld werd.
Overigens zie ik op de kaart best ruimte om parkeerruimte te vormen, voor auto's en/of voor fietsen. En een bushalte is er al, alleen wordt die misschien "minder dan optimaal" bediend dezer dagen?
Eigenlijk lijkt dit stationnetje Holleken mij flink wat kansen te bieden om in die regio het vervoersaanbod te verbeteren, met beperkte kost. Maar de taalgrens is niet ver weg, dat maakt alles moeilijk, helaas helaas.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Investeringsplan Infrabel
En de raad voor vergunningsbetwistingen gaat bijna alleen over paperassen en daarop sneuvelen de meeste...bijna nooit over de inhoud...giuseppe schreef: ↑05 apr 2025, 15:26
De bouwvergunning is een gewestelijke bevoegdheid, maar het gemeentelijke advies is hierin wel belangrijk. Maar uiteindelijk kan de minister van omgeving zo’n advies naast zich neer leggen. Maar waarschijnlijk volgt daarna een gang tot aan de raad van vergunningsbetwisting.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Investeringsplan Infrabel
R55 behoort niet tot het basisnet en een verruiming van de bediening zit er niet in. Het is op zich al een wonder dat deze lijn de opeenvolgende reorganisaties overleefd heeft. Nu is er een halfuurdienst, wat gezien de status van de lijn als bevredigend moet worden beschouwd. Maar denkelijk is het die halfuurdienst die de halte Moensberg niet echt attractief maakt als overstap.jan_olieslagers schreef: ↑05 apr 2025, 21:38 En een bushalte is er al, alleen wordt die misschien "minder dan optimaal" bediend dezer dagen?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13