fets schreef:Vandaag om 19:14 was er een "EXT" trein vanuit Mechelen, spoor 9 naar "Bruss-Luchth.". Ik was te laat om te zien met welk stel die gereden werd, maar het was in alle geval een gerenoveerde break.
Dit zijn voorziene lijnstudieritten voor tb van verschillende depots.
yep,
reed gisterenavond met de wagen naar antwerpen op de e19 en de nieuwe break zoefde mij vlotjes voorbij (en 'k reed toch 115) hij moet ook vlot de helling naar mechelen zijn opgegaan want toen ik daar was was hij al weg en het sein richting mechelen stond mooi op rood.
hle2127 schreef:ben is benieuwd hoeveel er tegen de trein gaan race'n
En eenmaal er daar online-wedstrijdborden van bestaan, hoelang het gaat duren tegen dat er daar een paar vaste camera's staan (die dan ook de trein op foto zetten).
hle2127 schreef:ben is benieuwd hoeveel er tegen de trein gaan race'n
op L2 zie je dat ook maar is niet bepaald een mode hoor. Wetende dat ze op L2, 200, 250 of 300 km/u rijden en op L25N "amper" 160 km/u is het allicht meer wedstrijd om dat te doen langs de E40 tov de E19, daarbovenop komt nog dat in beide gevallen de spoorweg van de snelweg gescheiden is door een aarden berm of geluidswanden.
dentheo schreef:Gaat Thalys dat stuk gebruiken ? Tijdwinst ?
De tijdswinst zal wel niet zo groot zijn, maar de regelmaat zal er wel op vooruitgaan denk ik.
Nu moet de Thalys van L25 ten noorden van Mechelen naar de lage perrons in Brussel-Noord immers een heleboel gelijkvloerse kruisingen maken. Dankzij L25N en de aansluiting met brug over L36N zal dat wel vlotter gaan
De tijdwinst voor Thalys zal toch rond 10 min liggen. Aangezien we nu langs Schaarbeek groep c rijden (volledig links). De snelheid van Brussel noord tot Schaarbeek is 40km/u dan een klein stukje 60 en dan terug 40 tot Machelen. En dan voor Mechelen nog eens vertragen naar 40 om de wissels te nemen. Dat zou vanaf 10 juni gedaan zijn, aangezien we dan langs de 25N gaan rijden. Vanaf Brussel noord 60, voor Schaarbeek 120, op de lijn 25N 160 en in Mechelen eraf aan 90 om na Mechelen terug 140 te rijden.
Wanneer de NMBS op 9 december haar nieuwe dienstverlening invoert, is het de bedoeling dat er nog eens twee rechtstreekse verbindingen met de Scheldestad bijkomen.
"Het is de bedoeling dat er geleidelijk aan meer verbindingen tot stand komen ten einde de luchthaven zo efficiënt mogelijk te bedienen", zegt Magnette.
Wie gaat er al liggen gokken op de aanpassingen voor Dienstregeling 2013?
En nog:
Op 7 juni wordt de verbinding feestelijk ingehuldigd door Koning Albert. Op 9 juni kan het grote publiek de nieuwe ontsluiting ontdekken.
Iemand daar meer info over? Gratis treinritjes door de tunnel?