Pagina 22 van 31

Geplaatst: 06 dec 2006, 13:37
door prahsharp
heb het ooit gehad op lijn 2

de ICa op tijd werd op tegengespoor getrokken om de thalys met evrtraging te laten passeren. Maar die was niet snel genoeg :-P

Geplaatst: 07 dec 2006, 09:19
door Merijn
Voor de mensen die bij de NMBS werken: ik heb eens op ArtWeb gekeken. Ik heb gemerkt dat de stoptrein die tussen Leuven en Brussel rijdt (vertrek rond 08u te Leuven) zal bestaan uit 2 "tweetjes". Nu bestaat deze (die rijdt een kwartier vroeger) uit....5 "tweetjes"....en die zitten meestal goed vol. Ik hoop echt dat dit een fout is in het systeem, maar ik vrees er een beetje voor.....

Geplaatst: 07 dec 2006, 11:52
door Steven
er rijden 2 stoptreinen (2CR treinen per uur van 6 tot 20 u) per uur, kijk is na hoelang de samenstelling is van de trein die er een exact een half uurtje voor zit

Geplaatst: 07 dec 2006, 11:57
door Merijn
Had ik al gedaan....ook 2 treinstellen...

Nuja, het vel van de beer niet verkopen vooraleer het geschoten is he, we zien maandag wel of het erg, ramp of catastrofe zal zijn :lol:

Ik vrees alleen dat het merendeel van de huidige passagiers zal kiezen voor de trein van 08u....

Geplaatst: 07 dec 2006, 12:17
door Steven
Merijn schreef:Had ik al gedaan....ook 2 treinstellen...

Nuja, het vel van de beer niet verkopen vooraleer het geschoten is he, we zien maandag wel of het erg, ramp of catastrofe zal zijn :lol:

Ik vrees alleen dat het merendeel van de huidige passagiers zal kiezen voor de trein van 08u....
is een beetje koffiedik zien he :-)

Geplaatst: 07 dec 2006, 19:58
door rvdborgt
Merijn schreef:Ik vrees alleen dat het merendeel van de huidige passagiers zal kiezen voor de trein van 08u....
Om 7.48 vertrekt er ook nog een P-trein met stops in Kortenberg, Zaventem, Diegem en Schaarbeek. Die lijkt me ook wel interessant voor een aantal mensen die nu in de stoptrein van 7.38 zitten.

Groetjes,

Rian

Geplaatst: 08 dec 2006, 18:40
door OO-MSS
Merijn schreef:Voor de mensen die bij de NMBS werken: ik heb eens op ArtWeb gekeken. Ik heb gemerkt dat de stoptrein die tussen Leuven en Brussel rijdt (vertrek rond 08u te Leuven) zal bestaan uit 2 "tweetjes". Nu bestaat deze (die rijdt een kwartier vroeger) uit....5 "tweetjes"....en die zitten meestal goed vol. Ik hoop echt dat dit een fout is in het systeem, maar ik vrees er een beetje voor.....
Enig idee hoe de samenstellingen op de lijnen 66 en 89 tijdens de spits er zullen uitzien?

Geplaatst: 09 dec 2006, 00:19
door Trainspotterke
OO-MSS schreef:
Merijn schreef:Voor de mensen die bij de NMBS werken: ik heb eens op ArtWeb gekeken. Ik heb gemerkt dat de stoptrein die tussen Leuven en Brussel rijdt (vertrek rond 08u te Leuven) zal bestaan uit 2 "tweetjes". Nu bestaat deze (die rijdt een kwartier vroeger) uit....5 "tweetjes"....en die zitten meestal goed vol. Ik hoop echt dat dit een fout is in het systeem, maar ik vrees er een beetje voor.....
Enig idee hoe de samenstellingen op de lijnen 66 en 89 tijdens de spits er zullen uitzien?
Op lijn 66 zal dat hoogstwaarschijnlijk ongewijzigd blijven! :wink: De IC- en P-treinen die uit M4-rijtuigen bestaan en de L-treinen uit stelletjes.

Om nog even terug te komen op het op vier sporen brengen van Brugge - Gent: ik denk dat het beter zou zijn het goederenverkeer om te leiden tussen Brugge en Gent langs Deinze, Tielt en lichterlvelde. De lijnen 66 en 73 zie respectievelijk maar twee en één trein per uur per richting. Men zou hier veel geld kunnen uisparen door gewoon de bestaande infrastructuur optimaal te benutten! Om L75 Gent - Kortrijk hierdoor niet te zwaar te gaan belasten (kent al veel goederentrafiek richting Noord-Frankrijk) kan lijn 75 eventueel tussen Deinze en Gent op vier sporen gelegd worden.

Maar dat ze maar niet te lang meer wachten met hun vier sporen aan te leggen, of dat ze gewoon een tussentijdse oplossing zoeken, want zeker in het spitsuur staan de treinen op de 50a in file aan te schuiven!

Geplaatst: 09 dec 2006, 00:23
door nicken
Trainspotterke schreef:
OO-MSS schreef:
Merijn schreef:Voor de mensen die bij de NMBS werken: ik heb eens op ArtWeb gekeken. Ik heb gemerkt dat de stoptrein die tussen Leuven en Brussel rijdt (vertrek rond 08u te Leuven) zal bestaan uit 2 "tweetjes". Nu bestaat deze (die rijdt een kwartier vroeger) uit....5 "tweetjes"....en die zitten meestal goed vol. Ik hoop echt dat dit een fout is in het systeem, maar ik vrees er een beetje voor.....
Enig idee hoe de samenstellingen op de lijnen 66 en 89 tijdens de spits er zullen uitzien?
Op lijn 66 zal dat hoogstwaarschijnlijk ongewijzigd blijven! :wink: De IC- en P-treinen die uit M4-rijtuigen bestaan en de L-treinen uit stelletjes.

Om nog even terug te komen op het op vier sporen brengen van Brugge - Gent: ik denk dat het beter zou zijn het goederenverkeer om te leiden tussen Brugge en Gent langs Deinze, Tielt en lichterlvelde. De lijnen 66 en 73 zie respectievelijk maar twee en één trein per uur per richting. Men zou hier veel geld kunnen uisparen door gewoon de bestaande infrastructuur optimaal te benutten! Om L75 Gent - Kortrijk hierdoor niet te zwaar te gaan belasten (kent al veel goederentrafiek richting Noord-Frankrijk) kan lijn 75 eventueel tussen Deinze en Gent op vier sporen gelegd worden.

Maar dat ze maar niet te lang meer wachten met hun vier sporen aan te leggen, of dat ze gewoon een tussentijdse oplossing zoeken, want zeker in het spitsuur staan de treinen op de 50a in file aan te schuiven!
4 sporen tussen brugge en kortrijk,ja waarom niet
aangezien de NMBS al gezegd geeft dat ze een stopplaats zou bouwen in de buurt van het nieuw stadion van de club,als die er ooit komt :lol:
nog wa meer onteigeningen waarom niet hè :shock:

Geplaatst: 09 dec 2006, 00:25
door Trainspotterke
nicken schreef:
Trainspotterke schreef:
OO-MSS schreef: Enig idee hoe de samenstellingen op de lijnen 66 en 89 tijdens de spits er zullen uitzien?
Op lijn 66 zal dat hoogstwaarschijnlijk ongewijzigd blijven! :wink: De IC- en P-treinen die uit M4-rijtuigen bestaan en de L-treinen uit stelletjes.

Om nog even terug te komen op het op vier sporen brengen van Brugge - Gent: ik denk dat het beter zou zijn het goederenverkeer om te leiden tussen Brugge en Gent langs Deinze, Tielt en lichterlvelde. De lijnen 66 en 73 zie respectievelijk maar twee en één trein per uur per richting. Men zou hier veel geld kunnen uisparen door gewoon de bestaande infrastructuur optimaal te benutten! Om L75 Gent - Kortrijk hierdoor niet te zwaar te gaan belasten (kent al veel goederentrafiek richting Noord-Frankrijk) kan lijn 75 eventueel tussen Deinze en Gent op vier sporen gelegd worden.

Maar dat ze maar niet te lang meer wachten met hun vier sporen aan te leggen, of dat ze gewoon een tussentijdse oplossing zoeken, want zeker in het spitsuur staan de treinen op de 50a in file aan te schuiven!
4 sporen tussen brugge en kortrijk,ja waarom niet
aangezien de NMBS al gezegd geeft dat ze een stopplaats zou bouwen in de buurt van het nieuw stadion van de club,als die er ooit komt :lol:
nog wa meer onteigeningen waarom niet hè :shock:
Zeg, ge moet mijn bericht wat beter lezen, hé! :roll: Ik heb nooit iets gezegd over Kortrijk - Brugge op vier sporen te brengen, maar Deinze - Gent! :wink:

Geplaatst: 09 dec 2006, 00:28
door nicken
Trainspotterke schreef:Zeg, ge moet mijn bericht wat beter lezen, hé! :roll: Ik heb nooit iets gezegd over Kortrijk - Brugge op vier sporen te brengen, maar Deinze - Gent! :wink:
nie op letten,begin wa moekes te worden zou je zeggen,ben er met men hoofd nie meer bij :lol: :lol: :D :D :oops:

Geplaatst: 09 dec 2006, 10:33
door K V B
Trainspotterke schreef:
Om nog even terug te komen op het op vier sporen brengen van Brugge - Gent: ik denk dat het beter zou zijn het goederenverkeer om te leiden tussen Brugge en Gent langs Deinze, Tielt en lichterlvelde. De lijnen 66 en 73 zie respectievelijk maar twee en één trein per uur per richting. Men zou hier veel geld kunnen uisparen door gewoon de bestaande infrastructuur optimaal te benutten! Om L75 Gent - Kortrijk hierdoor niet te zwaar te gaan belasten (kent al veel goederentrafiek richting Noord-Frankrijk) kan lijn 75 eventueel tussen Deinze en Gent op vier sporen gelegd worden.



Ikzelf denk dat de aanleg van een nieuwe pure goederenlijn van Zeebrugge, over Zelzate naar Antwerpen een betere oplossing is. De corridor voor deze lijn (grotendeels parallel aan de expressweg Antwerpen - Kust) is overigens op het gewestplan gereserveerd. Voor een dergelijk lijn moet er veel minder afgebroken en verbouwd worden dan het geheel op vier sporen brengen van Brugge - Gent.

Maar dat ze maar niet te lang meer wachten met hun vier sporen aan te leggen, of dat ze gewoon een tussentijdse oplossing zoeken, want zeker in het spitsuur staan de treinen op de 50a in file aan te schuiven!
Ik denk dat het "aanschuiven" ook wel verminderd kan worden door de signalisatie en de inrijsporen bij Gent St. Pieters aan te passen.

Geplaatst: 10 dec 2006, 11:50
door OO-MSS
De dienstregeling is vandaag officieel ingegaan. We zullen zien wat het gaat worden

Geplaatst: 10 dec 2006, 22:28
door Duikbril AM86
Ik ben eens benieuwt voor morgen wat voor taferelen we morgen in Haaltert en Burst gaan te zien krijgen door de Tuybens express (die niet stopt in Haaltert en Burst)!! :?
Gaan wij nog op dat CityRailtje geraken van 7u31 naar Brussel-Noord als dat in Haaltert aankomt?

Geplaatst: 11 dec 2006, 11:12
door Dietrich
De mensen van Zottegem naar Aalst zoals ik nemen die alleszins niet meer, eenvoudiger is nu de L-trein naar Schaarbeek en in Burst overstappen voor een paar MW41 (die redelijk goed bezet waren deze morgen).