Pagina 22 van 208

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 15 nov 2010, 01:34
door Pendelaar
LML schreef:
Pendelaar schreef:Ik blijf hopen dat ze de sprinters ook gaan vervangen door iets wat een beetje sneller remt en optrekt zodat de rittijd op L26 omlaag kan.Een 1/2 uur voor 20km is net wat teveel.
Er zou 1 AM86 ('sprinter', 'duikbril') in de CW van Mechelen zijn voor een modernisatie (bron: Op de Baan). Deze stellen zullen eerder een 2de leven krijgen dan een vervanging...
Dat verbaast me nu echt niet. Wat gaan ze er nu mee doen? Ook niet werkende lcd displays inbouwen (Dubbeldekkers) en de naam van volgend station afroepen (klassiekjes) ?
Of misschien een laagje beton gieten in de stellen om het eigengewicht wat te vergroten zodat die ondingen niet meer aan het slippen gaan ?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 15 nov 2010, 02:19
door LRDArdo
Waarom de cynische toon ^^. Akkoord misschien moeten ze es leren om de modernisaties af te werken (en liefst wat sneller). Maar modernisering is toch geen slecht idee? Dacht trouwens dat de 'varkentjes' eerst aan de beurt waren na de breaks (al nemen ze het bij de laatste nogal serieus dat 'give me a break') Het zou een mooie kans zijn om bij het invoeren van de desiros wat buffer te creeƫren voor modernisatie van andere stellen.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 15 nov 2010, 18:02
door Dietrich
Pendelaar schreef:Ook niet werkende lcd displays inbouwen (Dubbeldekkers)
Zwijg mij er van... ik heb in al die tijd nog maar 1 of 2 keer een CR-stel gezien met zijn displays in werking. Zijn er problemen mee? Of hebben de TBG's gewoon geen opleiding gehad over die aanpassingen?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 15 nov 2010, 18:15
door Steven
Dietrich schreef:
Pendelaar schreef:Ook niet werkende lcd displays inbouwen (Dubbeldekkers)
Zwijg mij er van... ik heb in al die tijd nog maar 1 of 2 keer een CR-stel gezien met zijn displays in werking. Zijn er problemen mee? Of hebben de TBG's gewoon geen opleiding gehad over die aanpassingen?
Er zijn nog maar twee CR verbindingen geprogrammeerd, nog niet alle depots hebben er opleiding voor gegeven omdat de TBG's ze kunnen bedienen.
Het gaat over de verbinding Geraardsbergen - Dendermonde en over de verbinding Leuven - Braine le Compte.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 15 nov 2010, 19:04
door Robin
ik weet dat de displays in de M6 al 2 jaar niet werken op de IC van Essen/Antwerpen - Brussel/Charleroi :roll:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 15 nov 2010, 19:37
door Boxerke
Robin schreef:ik weet dat de displays in de M6 al 2 jaar niet werken op de IC van Essen/Antwerpen - Brussel/Charleroi :roll:
Oh? hebben die dan ooit gewerkt? :mrgreen:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 15 nov 2010, 19:39
door Steven
Boxerke schreef:
Robin schreef:ik weet dat de displays in de M6 al 2 jaar niet werken op de IC van Essen/Antwerpen - Brussel/Charleroi :roll:
Oh? hebben die dan ooit gewerkt? :mrgreen:
ja hoor en heel soms zie je ze op gent/genk of op tongeren/knokke-blankenberge nog werken.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 15 nov 2010, 20:01
door jens123
Overlaatst reed trein P8004 van Schaarbeek naar Kortrijk ook met werkende displays. De eerste keer dat ik dat zag: M6 met werkende displays :)

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 15 nov 2010, 21:31
door dentheo
Steven schreef:
Boxerke schreef:
Robin schreef:ik weet dat de displays in de M6 al 2 jaar niet werken op de IC van Essen/Antwerpen - Brussel/Charleroi :roll:
Oh? hebben die dan ooit gewerkt? :mrgreen:
ja hoor en heel soms zie je ze op gent/genk of op tongeren/knokke-blankenberge nog werken.
Tussen Essen en Antwerpen heb ik ze nooit zien werken....

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 15 nov 2010, 22:47
door Darko
Steven schreef:
Dietrich schreef:
Pendelaar schreef:Ook niet werkende lcd displays inbouwen (Dubbeldekkers)
Zwijg mij er van... ik heb in al die tijd nog maar 1 of 2 keer een CR-stel gezien met zijn displays in werking. Zijn er problemen mee? Of hebben de TBG's gewoon geen opleiding gehad over die aanpassingen?
Er zijn nog maar twee CR verbindingen geprogrammeerd, nog niet alle depots hebben er opleiding voor gegeven omdat de TBG's ze kunnen bedienen.
Het gaat over de verbinding Geraardsbergen - Dendermonde en over de verbinding Leuven - Braine le Compte.
ik heb thans leuven - ottignies ook al weten werken 1x op en een cr die die verbinding deed eigelijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 15 nov 2010, 22:49
door Steven
Dat is dan wel raar want momenteel zit die lijn nog niet in het CR lijstje maar gaat die nog als L trein door het leven.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 16 nov 2010, 09:07
door K V B
jens123 schreef:Overlaatst reed trein P8004 van Schaarbeek naar Kortrijk ook met werkende displays. De eerste keer dat ik dat zag: M6 met werkende displays :)
Waarom is dat eigenlijk zo moeilijk om die displays werkend te krijgen? Het is per slot van rekening toch geen magie.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 17 nov 2010, 18:30
door Steven
Vandaag op L161 de 08501 zien rijden op weg naar Namur.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 18 nov 2010, 11:00
door Darko
Steven schreef:Dat is dan wel raar want momenteel zit die lijn nog niet in het CR lijstje maar gaat die nog als L trein door het leven.
kheb het over het zijpaneel dan.. bestemming was otignies en hij stond idd in leuven :p


op de CR naar sgravenbrakel werken ze vaak eens.. als er al eens een CR rijdt op die verbinding want tegenwoordig zie ik daar meer klassiek New look op :p

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 18 nov 2010, 11:04
door Hobbes
Misschien een apart onderwerp openen over de elektronische displays?
Sorry, maar dit heeft nu toch niets te maken met de Desiro's he. :wink: