LHOON schreef:Op lijn 26 verandert er ook één en ander: buiten de lichtjes gewijzigde uurcadans valt vooral op dat de trein die via Etterbeek beperkt is tot Vilvoorde: er is dus geen rechtstreekse verbinding meer Mechelen-Etterbeek. De twee treinen die uit Mechelen vertrekken gaan rechstreeks van Delta tot Boondaal.
Er zijn wel twee P-treinen 's morgens van Mechelen tot Etterbeek: naast de bestaande (7200) uit Antwerpen is er ook de nieuwe 7349 Aarschot - Mechelen - Etterbeek. Op te merken valt dat deze beide via Schaarbeek rijden, dus niet langs lijn 26.
Dit is het gevolg van werken voor het GEN op L26 (met enkelsporigheid tot gevolg).
P7200 moet nu langs Schaarbeek ipv via L26
P7349 moet via Mechelen (L53a en L27) en Schaarbeek ipv via L36 en L26 (geen nieuwe trein dus maar een omgelegde)
P8349 moet via Mechelen ipv via L26
P8200 kan z'n normale reisweg volgen, maar op met een halfuur vervroeging op L26, en vervroeging de volledig wordt teniet gedaan dor het wachten op een rijpad op L27/25
De CR uit Mechelen (die daar keerde op 6 minuten) kan dit door de extra minuten voor werken op L26 niet meer en kan dus enkel uit Vilvoorde vertrekken. Beide andere treinen tussen Vilvoorde en Mechelen zijn ook van rijpad veranderd (eigenlijk zijn de 3 treinen tussen Mechelen en Vilvoorde 'dooreengeklutst').