Pagina 22 van 37

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 16 nov 2009, 20:28
door Steven
calabria schreef:
De P-trein Kortrijk (07u 46) - Schaarbeek (09u 06)
De trein De Panne (06u 59) - Landen (10u 10). (DRAAIT OM IN DE LUCHTHAVEN)

De trein Landen (15u 50) - De Panne (19 u 01) en Kortrijk (18u 14)

Hoe gaan ze altijd stuurrijtuigen koppelen als er slechts 1 van deze treinen gedraaid wordt. Of gaan ze die andere trein via Mechelen ofzo naar Leuven en Landen sturen :D .
als hij tijdens de ochtend via de luchthaven gaat zal hij dat tijdens de avond doen, de kering van de ochtend veranderd dan terug, eenvoudig he ;-).

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 16 nov 2009, 22:54
door trainman
... waar de stuurrijtuigen in het midden staan en de loks aan de buitenkant van de samenstelling ...
Is inderdaad een zeer zinvolle inzet van stuurrijtuigen, daar dienen die dus voor, om in het midden van een trein met hun neus tegen mekaar te plaatsen.

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 17 nov 2009, 00:06
door Hurlet
calabria schreef:Dat wordt niet zo makkelijk vrees ik, aangezien 2 treinen 's morgens onafhankelijk van elkaar door het land reizen en 's avonds gekoppeld terugkomen

De P-trein Kortrijk (07u 46) - Schaarbeek (09u 06)
De trein De Panne (06u 59) - Landen (10u 10). (DRAAIT OM IN DE LUCHTHAVEN)

De trein Landen (15u 50) - De Panne (19 u 01) en Kortrijk (18u 14)

Hoe gaan ze altijd stuurrijtuigen koppelen als er slechts 1 van deze treinen gedraaid wordt. Of gaan ze die andere trein via Mechelen ofzo naar Leuven en Landen sturen :D .
Afbeelding E3606N67 (1 MUX) De Panne >>> Landen via Bru Nat Luchthaven
wordt E3639N67 (1 MUX) Landen >>> Leuven
en koppelt met ME3639N67 Schaarbeek gr R >>> Leuven

E7016N67 (1 MUX) Kortrijk >>> Schaarbeek gr R
wordt ME3639N67 (1 MUX) Schaarbeek gr R >>> Leuven
en koppelt met E3639N67 Landen >>> Leuven

Dus E3639N67 (2 MUX) Leuven >>> Gent Sint Pieters via Bru Nat Luchthaven
wordt E8016N67 (1 MUX) Gent Sint Pieters >>> Kortrijk
en E3639N67 (1 MUX) Gent Sint Pieters >>> De Panne

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 17 nov 2009, 11:41
door calabria
Steven schreef:
calabria schreef:
De P-trein Kortrijk (07u 46) - Schaarbeek (09u 06)
De trein De Panne (06u 59) - Landen (10u 10). (DRAAIT OM IN DE LUCHTHAVEN)

De trein Landen (15u 50) - De Panne (19 u 01) en Kortrijk (18u 14)

Hoe gaan ze altijd stuurrijtuigen koppelen als er slechts 1 van deze treinen gedraaid wordt. Of gaan ze die andere trein via Mechelen ofzo naar Leuven en Landen sturen :D .
als hij tijdens de ochtend via de luchthaven gaat zal hij dat tijdens de avond doen, de kering van de ochtend veranderd dan terug, eenvoudig he ;-).
Maar 's morgens gaat het gedeelte uit Kortrijk niet via de luchthaven, en 's avonds wel. Om de twee dagen zal er dus in de terugrit tussen Leuven en Gent (het enige gedeelte van deze treinen die gemeenschappelijk verloopt, zie post hierboven) gekoppeld worden tussen een 27'er en een stuurstand, de andere dagen tussen 2 stuurstanden, of zie ik dat nu zo verkeerd?

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 17 nov 2009, 11:43
door Steven
Lees hurlet zijn post, afhankelijk van hoe hij de groep R zal verlaten zal deze trein dus ook in de juiste richting staan. Keermogelijkheden genoeg in brussel.

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 17 nov 2009, 12:49
door steved
Ik dacht even dat ik hallucineerde deze morgen in m'n station : daar lagen zowaar al de boekjes IC/IR verbindingen ! (te weten dat we daar vorig jaar weken op hebben moeten zitten wachten). De boekjes zijn iets breder uitgevallen dan de vorige edities.

MAAR, een minpunt is dat op de kaartjes de L-verbindingen verdwenen zijn. Wel jammer, want zo had je geen overzicht meer op het volledige net. Ook heeft De Pinte volgens het kaartje een stop op de IC C gekregen :lol: :lol:

gr, Steve

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 17 nov 2009, 12:59
door apestaart
Er zijn ook spoorboekjes te verkrijgen waar het volledige net te raadplegen is, ook voor
de L-treinen, maar natuurlijk tegen betaling
De gratis spoorboekjes die voor het grijpen liggen zijn eigenlijk maar een soort
folder en daar staat natuurlijk maar een beperkte overzicht op vermeld

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 17 nov 2009, 14:17
door Dietrich
Deze keer mij terug een spoorboekje aanschaffen. Vorig jaar niet gedaan en toch spijt van gehad. Ik hoop dat je dan de juni 2010-editie terug met de bon gratis krijgt.

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 17 nov 2009, 14:26
door steved
apestaart schreef:Er zijn ook spoorboekjes te verkrijgen waar het volledige net te raadplegen is, ook voor
de L-treinen, maar natuurlijk tegen betaling
De gratis spoorboekjes die voor het grijpen liggen zijn eigenlijk maar een soort
folder en daar staat natuurlijk maar een beperkte overzicht op vermeld
zover was ik ook al ;). Maar ik zeul niet telkens dat hele boek mee als ik bvb naar Virton of zo ga. Dan neem ik het IC/IR boekje en de "lokale" folder mee. Daarom vind ik het jammer dat niet de volledige netkaart erin staat. Nu, ik zal die wel ergens uitprinten en ze erover kleven. Problem solved :mrgreen:

gr, Steve

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 17 nov 2009, 15:16
door overweg13
Dietrich schreef:Deze keer mij terug een spoorboekje aanschaffen. Vorig jaar niet gedaan en toch spijt van gehad. Ik hoop dat je dan de juni 2010-editie terug met de bon gratis krijgt.
Het is niet noodzakelijk zo dat er in juni een nieuwe versie uitkomt. De toeristische treinen komen al voor in de tabellen, dus waarom zou het hele boekje vernieuwd moeten worden?

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 20 nov 2009, 10:20
door FLV-FGSP
wrpint schreef:Wat ik ook opgemerkt heb: voor een Thalysrit t.e.m. 13/12 tussen Luik en Aachen (of omgekeerd) kon je als je er vroeg bij was genieten van het Smoove-tarief van 7 EUR. Als ik nu ver in de toekomst probeer te boeken (januari, februari) is er geen sprake meer van het Smoove-tarief. Ze gaan me niet wijs maken dat dit tarief zover al is volgeboekt. Volgens mij zal het Smoove-tarief niet meer beschikbaar zijn van zodra de Thalys naar LGV3 verhuist. Het minimumtarief bedraagt vanaf dan 10 EUR. Verhoging met meer dan 40% ???? Weet iemand meer?
Er is tijdelijk een tarief HSL/TGV, Smoove is tijdelijk niet beschikbaar. Voor de korte afstand komt dit slecht uit (bijv Antwerpen - Rotterdam en Luik - Aken), maar op de iets langere afstand (Brussel - Keulen) is er een betere beschikbaarheid dan met Smoove.

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 20 nov 2009, 15:22
door LHOON
Op lijn 26 verandert er ook één en ander: buiten de lichtjes gewijzigde uurcadans valt vooral op dat de trein die via Etterbeek beperkt is tot Vilvoorde: er is dus geen rechtstreekse verbinding meer Mechelen-Etterbeek. De twee treinen die uit Mechelen vertrekken gaan rechstreeks van Delta tot Boondaal.

Er zijn wel twee P-treinen 's morgens van Mechelen tot Etterbeek: naast de bestaande (7200) uit Antwerpen is er ook de nieuwe 7349 Aarschot - Mechelen - Etterbeek. Op te merken valt dat deze beide via Schaarbeek rijden, dus niet langs lijn 26.

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 20 nov 2009, 15:59
door stefanic
LHOON schreef:Op lijn 26 verandert er ook één en ander: buiten de lichtjes gewijzigde uurcadans valt vooral op dat de trein die via Etterbeek beperkt is tot Vilvoorde: er is dus geen rechtstreekse verbinding meer Mechelen-Etterbeek. De twee treinen die uit Mechelen vertrekken gaan rechstreeks van Delta tot Boondaal.

Er zijn wel twee P-treinen 's morgens van Mechelen tot Etterbeek: naast de bestaande (7200) uit Antwerpen is er ook de nieuwe 7349 Aarschot - Mechelen - Etterbeek. Op te merken valt dat deze beide via Schaarbeek rijden, dus niet langs lijn 26.
Dit is het gevolg van werken voor het GEN op L26 (met enkelsporigheid tot gevolg).
P7200 moet nu langs Schaarbeek ipv via L26
P7349 moet via Mechelen (L53a en L27) en Schaarbeek ipv via L36 en L26 (geen nieuwe trein dus maar een omgelegde)
P8349 moet via Mechelen ipv via L26
P8200 kan z'n normale reisweg volgen, maar op met een halfuur vervroeging op L26, en vervroeging de volledig wordt teniet gedaan dor het wachten op een rijpad op L27/25

De CR uit Mechelen (die daar keerde op 6 minuten) kan dit door de extra minuten voor werken op L26 niet meer en kan dus enkel uit Vilvoorde vertrekken. Beide andere treinen tussen Vilvoorde en Mechelen zijn ook van rijpad veranderd (eigenlijk zijn de 3 treinen tussen Mechelen en Vilvoorde 'dooreengeklutst').

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 20 nov 2009, 19:27
door dentheo
FLV-FGSP schreef:
wrpint schreef:Wat ik ook opgemerkt heb: voor een Thalysrit t.e.m. 13/12 tussen Luik en Aachen (of omgekeerd) kon je als je er vroeg bij was genieten van het Smoove-tarief van 7 EUR. Als ik nu ver in de toekomst probeer te boeken (januari, februari) is er geen sprake meer van het Smoove-tarief. Ze gaan me niet wijs maken dat dit tarief zover al is volgeboekt. Volgens mij zal het Smoove-tarief niet meer beschikbaar zijn van zodra de Thalys naar LGV3 verhuist. Het minimumtarief bedraagt vanaf dan 10 EUR. Verhoging met meer dan 40% ???? Weet iemand meer?
Er is tijdelijk een tarief HSL/TGV, Smoove is tijdelijk niet beschikbaar. Voor de korte afstand komt dit slecht uit (bijv Antwerpen - Rotterdam en Luik - Aken), maar op de iets langere afstand (Brussel - Keulen) is er een betere beschikbaarheid dan met Smoove.

Wat is nu de eenvoudigste manier van bestellen via Thalys site, of NMBS int ??
In Antw Centraal GROTE spandoek 25 Eur, Antw Ams 1h12.... ik wil de eerste dag wel naar Ams...

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Geplaatst: 20 nov 2009, 20:00
door LHOON
stefanic schreef: P8349 moet via Mechelen ipv via L26
Deze trein staat aangegeven als Delta 16.34, Brussel-Lux 16.40, Schuman 16.43, en verder naar Schaarbeek.
Volgens deze tabel (van lijn 26) zou hij dus niet stoppen te Etterbeek: eigenaardig daar hij er wel door moet!

En vertrek uit Delta: waar komt deze trein vandaan?