Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Dat ìs gehomologeerd. HLE 27 mag naar Roosendaal.Steven schreef:Voor zover ik weet mag de 27 Nederland niet meer binnen sinds ze tbl1+ hebben. Dat moet dan nog gehomologeerd worden.
Re: Renovatie AM75 ?
Sprinters zijn beperkt tot 1 stel wegens stoorstromen.Steven schreef:Regels kunnen aangepast worden. Dus de vraag is dan eerder waarom het zo is voor sprinters en of men dit kan/wil aanpassen. Tot op heden was de noodzaak er niet maar eens die er wel is zal men fit wel aanpassen. Daarnaast heeft men nog breaks ook. Aangezien die Maastricht aandoen zie ik niet veel problemen om deze ook in Roosendaal te krijgen.
Breaks kunnen niet naar Roosendaal wegens omgrenzingsprofiel.
Re: Renovatie AM75 ?
Moet ik daaruit begrijpen dat:nahoj schreef: Breaks kunnen niet naar Roosendaal wegens omgrenzingsprofiel.
1) ze niet passen of
2) dat het eigenlijk nooit geprobeerd is ?
Ik heb ooit een nieuw Londens metrostel gezien, voorbereid voor een proefmeting..... voorzien van piepschuim(isomo) blokken aan de kritieke plaatsen...netjes.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: Renovatie AM75 ?
Maar is Maastricht dan zoveel anders als Roosendaal qua profielvrije ruimte (omgrenzingsprofiel)? Maastricht mag de Break wel gewoon heen.
Maastricht en Roosendaal liggen beide op 76 centimeter perronhoogte.
Maastricht en Roosendaal liggen beide op 76 centimeter perronhoogte.
Re: Renovatie AM75 ?
Daarom dat ik denk dat het nooit geprobeerd is, er geen verslag van is en dat het daarom niet kan (mag).
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Renovatie AM75 ?
Hebben er op de voormalige IC Roosendaal-Oostende nooit Breaks gereden? Of waren dat steeds MS75's?
Hoe zat het overigens alweer met de klassiekjes?
Hoe zat het overigens alweer met de klassiekjes?
Re: Renovatie AM75 ?
Ik heb hier op lijn 12 zeer weinig breaks gezien...soms voor een zomerse toeristentrein, maar die ging niet naar Roosendaal.
Wat de klassiekjes betreft:
Wij hebben hier zeer lang de hele oude gehad, waarschijnlijk omdat lijn 12 tot in Charleroi de "hoge" perrons" had.
Ze waren hun tijd vooruit, want nu zijn ze "verlaagd" om op 76cm te komen.
Of ze hebben de sporen iets hoger gelegd zoals in Roosendaal.
Wat de klassiekjes betreft:
Wij hebben hier zeer lang de hele oude gehad, waarschijnlijk omdat lijn 12 tot in Charleroi de "hoge" perrons" had.
Ze waren hun tijd vooruit, want nu zijn ze "verlaagd" om op 76cm te komen.
Of ze hebben de sporen iets hoger gelegd zoals in Roosendaal.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: Renovatie AM75 ?
Volgens mij ook geen Breaks, want kan in digitale naslagwerken alleen maar info over MS75 vinden naar Roosendaal. Met de zomerdienst van 1994 werd ook de IC Oostende - Roosendaal beperkt tot Oostende - Antwerpen.Steve schreef:Hebben er op de voormalige IC Roosendaal-Oostende nooit Breaks gereden? Of waren dat steeds MS75's?
Klassiekskes hebben destijds wel diensten op Roosendaal verzekerd.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: Renovatie AM75 ?
tja de varkensneuzen 39 jaar oud, vroeger in oranje/grijs en met hun typische geluiden van de deuren
die open-en toegang, denk hoe meer desiro's er instromen zelfs op IC diensten
dat ze gaan verdwijnen ...
die open-en toegang, denk hoe meer desiro's er instromen zelfs op IC diensten

Re: Renovatie AM75 ?
15/09/2014: L 2592 (Roosendaal Antwerpen) vat vuur
welke AM75 was de "gelukkige"?
http://www.gva.be/cnt/dmf20140915_01270 ... door-brand
welke AM75 was de "gelukkige"?
http://www.gva.be/cnt/dmf20140915_01270 ... door-brand
Re: Renovatie AM75 ?
Als er geen ongeplande materieelwissels tijdens de namiddag/avond waren zou het de 841 moeten zijn. Maar bevestigen kan ik dat niet.pietmol schreef:welke AM75 was de "gelukkige"?
Re: Renovatie AM75 ?
Die am75'en mogen wat mij betreft naar de schroothoop, gemoderniseerd gaan ze toch niet meer worden, en laat dan maar onze goeie ouwe T11 de treintjes naar roosendaal (of verder) rijden. Achja wishful thinking zeker. 

Re: Renovatie AM75 ?
Vernomen van iemand van CW mechelen:
De eerste MS800 zou bijna klaar zijn. Het resultaat zou zeer goed zijn, de renovatie gebeurt veel grondiger dan bij de breaks waardoor het bijna een nieuwe trein is. Wel zouden er maar 12 gemoderniseerd worden. Ik neem aan dat de rest binnen niet al te lang tijd afgevoerd zal worden.
De eerste MS800 zou bijna klaar zijn. Het resultaat zou zeer goed zijn, de renovatie gebeurt veel grondiger dan bij de breaks waardoor het bijna een nieuwe trein is. Wel zouden er maar 12 gemoderniseerd worden. Ik neem aan dat de rest binnen niet al te lang tijd afgevoerd zal worden.
Re: Renovatie AM75 ?
Wat, al die kosten om uiteindelijk maar 12 stellen te doen, met moeite één vierde van het totale bestand?! Bepaalde kosten zul je sowieso hebben, ongeacht het aantal stellen dat je in totaal doet.Stijn82 schreef:Vernomen van iemand van CW mechelen:
De eerste MS800 zou bijna klaar zijn. Het resultaat zou zeer goed zijn, de renovatie gebeurt veel grondiger dan bij de breaks waardoor het bijna een nieuwe trein is. Wel zouden er maar 12 gemoderniseerd worden. Ik neem aan dat de rest binnen niet al te lang tijd afgevoerd zal worden.