Pagina 22 van 87
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 25 apr 2014, 19:19
door Steven
Maar laat ons terug praten over dat varkentje ... Euh MR75.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 12 mei 2014, 23:00
door nahoj
Steven schreef:Voor zover ik weet mag de 27 Nederland niet meer binnen sinds ze tbl1+ hebben. Dat moet dan nog gehomologeerd worden.
Dat ìs gehomologeerd. HLE 27 mag naar Roosendaal.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 12 mei 2014, 23:01
door nahoj
Steven schreef:Regels kunnen aangepast worden. Dus de vraag is dan eerder waarom het zo is voor sprinters en of men dit kan/wil aanpassen. Tot op heden was de noodzaak er niet maar eens die er wel is zal men fit wel aanpassen. Daarnaast heeft men nog breaks ook. Aangezien die Maastricht aandoen zie ik niet veel problemen om deze ook in Roosendaal te krijgen.
Sprinters zijn beperkt tot 1 stel wegens stoorstromen.
Breaks kunnen niet naar Roosendaal wegens omgrenzingsprofiel.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 12 mei 2014, 23:06
door dentheo
nahoj schreef:
Breaks kunnen niet naar Roosendaal wegens omgrenzingsprofiel.
Moet ik daaruit begrijpen dat:
1) ze niet passen of
2) dat het eigenlijk nooit geprobeerd is ?
Ik heb ooit een nieuw Londens metrostel gezien, voorbereid voor een proefmeting..... voorzien van piepschuim(isomo) blokken aan de kritieke plaatsen...netjes.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 14 mei 2014, 08:37
door The_Knitter
Maar is Maastricht dan zoveel anders als Roosendaal qua profielvrije ruimte (omgrenzingsprofiel)? Maastricht mag de Break wel gewoon heen.
Maastricht en Roosendaal liggen beide op 76 centimeter perronhoogte.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 14 mei 2014, 09:42
door dentheo
Daarom dat ik denk dat het nooit geprobeerd is, er geen verslag van is en dat het daarom niet kan (mag).
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 14 mei 2014, 09:49
door Steve
Hebben er op de voormalige IC Roosendaal-Oostende nooit Breaks gereden? Of waren dat steeds MS75's?
Hoe zat het overigens alweer met de klassiekjes?
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 14 mei 2014, 10:20
door dentheo
Ik heb hier op lijn 12 zeer weinig breaks gezien...soms voor een zomerse toeristentrein, maar die ging niet naar Roosendaal.
Wat de klassiekjes betreft:
Wij hebben hier zeer lang de hele oude gehad, waarschijnlijk omdat lijn 12 tot in Charleroi de "hoge" perrons" had.
Ze waren hun tijd vooruit, want nu zijn ze "verlaagd" om op 76cm te komen.
Of ze hebben de sporen iets hoger gelegd zoals in Roosendaal.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 15 mei 2014, 20:07
door The_Knitter
Steve schreef:Hebben er op de voormalige IC Roosendaal-Oostende nooit Breaks gereden? Of waren dat steeds MS75's?
Volgens mij ook geen Breaks, want kan in digitale naslagwerken alleen maar info over MS75 vinden naar Roosendaal. Met de zomerdienst van 1994 werd ook de IC Oostende - Roosendaal beperkt tot Oostende - Antwerpen.
Klassiekskes hebben destijds wel diensten op Roosendaal verzekerd.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 16 mei 2014, 16:33
door railtravelmanager
tja de varkensneuzen 39 jaar oud, vroeger in oranje/grijs en met hun typische geluiden van de deuren
die open-en toegang, denk hoe meer desiro's er instromen zelfs op IC diensten

dat ze gaan verdwijnen ...
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 16 sep 2014, 08:46
door pietmol
15/09/2014: L 2592 (Roosendaal Antwerpen) vat vuur
welke AM75 was de "gelukkige"?
http://www.gva.be/cnt/dmf20140915_01270 ... door-brand
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 16 sep 2014, 12:00
door Eimai
pietmol schreef:welke AM75 was de "gelukkige"?
Als er geen ongeplande materieelwissels tijdens de namiddag/avond waren zou het de 841 moeten zijn. Maar bevestigen kan ik dat niet.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 16 sep 2014, 16:09
door Stijn82
Die am75'en mogen wat mij betreft naar de schroothoop, gemoderniseerd gaan ze toch niet meer worden, en laat dan maar onze goeie ouwe T11 de treintjes naar roosendaal (of verder) rijden. Achja wishful thinking zeker.

Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 26 sep 2014, 11:13
door Stijn82
Vernomen van iemand van CW mechelen:
De eerste MS800 zou bijna klaar zijn. Het resultaat zou zeer goed zijn, de renovatie gebeurt veel grondiger dan bij de breaks waardoor het bijna een nieuwe trein is. Wel zouden er maar 12 gemoderniseerd worden. Ik neem aan dat de rest binnen niet al te lang tijd afgevoerd zal worden.
Re: Renovatie AM75 ?
Geplaatst: 26 sep 2014, 14:11
door Steve
Stijn82 schreef:Vernomen van iemand van CW mechelen:
De eerste MS800 zou bijna klaar zijn. Het resultaat zou zeer goed zijn, de renovatie gebeurt veel grondiger dan bij de breaks waardoor het bijna een nieuwe trein is. Wel zouden er maar 12 gemoderniseerd worden. Ik neem aan dat de rest binnen niet al te lang tijd afgevoerd zal worden.
Wat, al die kosten om uiteindelijk maar 12 stellen te doen, met moeite één vierde van het totale bestand?! Bepaalde kosten zul je sowieso hebben, ongeacht het aantal stellen dat je in totaal doet.