Re: Dienstregeling 2011
Geplaatst: 16 dec 2010, 14:02
Dat klopt, maar blijkbaar kreeg de tbg, toen hij de samenstelling ingaf in Ibis, een maximumsnelheid van 160 ipv 200. Op de betrokken rijtuigen stond overigens wel degelijk 200...
Waarom niet? Gebruik als dienstafdeling?260689 schreef:2 I6A rijtuigen waarvan 1 niet toegankelijk is.
Waarschijnlijk een defect aan de omvormer.LHOON schreef:Waarom niet? Gebruik als dienstafdeling?260689 schreef:2 I6A rijtuigen waarvan 1 niet toegankelijk is.
Leuven een voorstad van Brussel? Huh? Die twee steden hebben echt wel niets met mekaar gemeen. Ik weet dat vele Brusselaars dromen van een opgehemeld gewest als centrale spil van dit land maar nu doe je mij lachen. Dan zijn Mechelen en Gent ook voorsteden?groentje schreef:Met alle respect voor Leuven, maar het is een voorstad van Brussel, met reeds behoorlijke reismogelijkheden (mits overstap) naar Nederland, Duitsland, Londen en Frankrijk. De stop in Brussel Noord zorgt voor heel wat reizigers voor een goede overstapmogelijkheid, zoals voor de mensen uit Dendermonde, Namen, Antwerpen of Aalst, terwijl een overstap in Leuven voor hen in het beste geval een status quo zou opleveren. Laat de stop in Brussel-Noord dus maar voor wat-ie is, de stop in Leuven is echt geen prioriteit. Ook al hoop ik met jou dat ooit de IC terug doorrijdt naar Aken (en Keulen).
die tenslotte toch via L25 komen om in Brussel Noord te geraken. Alle lijnen die aansluiten op mijn lijstje horen er bijgevolg bijdentheo schreef:L12 ook....
is niets hoor, kan verstaan dat je wilde aanvullen.dentheo schreef:Klopt, te snel geweest...
zou kunnen , maar elk weekend staat er toch genoeg stil in MolLML schreef:Reden die zou kunnen: inbouw van TBL1+?ijzeren rijn 82 schreef:reden weet ik niet , dat is vanuit brussel beslist
waarschijnlijk om diesel en rijpaden te besparen 3 of 2 MW zal wel een verschil maken
iniedergeval Zondag avond was het al rechtstaan vanaf Mol riching Antwerpen
Ik ben een uurtje geleden m'n jongste dochter gaan afhalen van de balletles. Dit is vlakbij het station. Er stonden er vandaag een 10-tal ondergesneeuwd...ijzeren rijn 82 schreef:zou kunnen , maar elk weekend staat er toch genoeg stil in MolLML schreef:Reden die zou kunnen: inbouw van TBL1+?ijzeren rijn 82 schreef:reden weet ik niet , dat is vanuit brussel beslist
waarschijnlijk om diesel en rijpaden te besparen 3 of 2 MW zal wel een verschil maken
iniedergeval Zondag avond was het al rechtstaan vanaf Mol riching Antwerpen
Hoe zou je Leuven dan wel omschrijven? Toch niet als een grote stad die niets met Brussel te maken heeft? Soit, Leuven is een belangrijk station, maar hoef daarvoor nog geen HST-stop te krijgen. In Mechelen stoppen toch ook geen HST's? In Gent zou dat trouwens ook niet moeten.Jeroen schreef:Leuven een voorstad van Brussel? Huh? Die twee steden hebben echt wel niets met mekaar gemeen. Ik weet dat vele Brusselaars dromen van een opgehemeld gewest als centrale spil van dit land maar nu doe je mij lachen. Dan zijn Mechelen en Gent ook voorsteden?groentje schreef:Met alle respect voor Leuven, maar het is een voorstad van Brussel, met reeds behoorlijke reismogelijkheden (mits overstap) naar Nederland, Duitsland, Londen en Frankrijk. De stop in Brussel Noord zorgt voor heel wat reizigers voor een goede overstapmogelijkheid, zoals voor de mensen uit Dendermonde, Namen, Antwerpen of Aalst, terwijl een overstap in Leuven voor hen in het beste geval een status quo zou opleveren. Laat de stop in Brussel-Noord dus maar voor wat-ie is, de stop in Leuven is echt geen prioriteit. Ook al hoop ik met jou dat ooit de IC terug doorrijdt naar Aken (en Keulen).
Ik snap trouwens niet goed waarom een stop in Brussel-Noord wordt gepromoot als goede service voor reizigers uit welbepaalde windstreken (Brussel-Zuid is te ver dan??) maar men verderop in Leuven zich dan weer zou moeten behelpen met de filosofie van het gaan overstappen ergens in de Walen? Alsof een Antwerpenaar die richting Duitsland wil reizen niet beter af zou zijn met de IC-Q en een overstap te Leuven in plaats van richting Brussel te sporen om dan een stuk terug te reizen via Schaarbeek. Dan kunnen de Dendermondenaars (die met hopen naar Duitsland reizen, dat is algemeen bekend) toch overstappen in Brussel-Zuid? Vreemd, hoor. West en Zuid naar Brussel-Zuid, Oost, Noord en Zuid naar Leuven om daar op te stappen op de ICE.
Ik zou de Thalys niet in Brugge laten stoppen maar wel in Gent aangezien er daar meer reiziger op/uitstappen dan in Brugge.groentje schreef:Hoe zou je Leuven dan wel omschrijven? Toch niet als een grote stad die niets met Brussel te maken heeft? Soit, Leuven is een belangrijk station, maar hoef daarvoor nog geen HST-stop te krijgen. In Mechelen stoppen toch ook geen HST's? In Gent zou dat trouwens ook niet moeten.Jeroen schreef:Leuven een voorstad van Brussel? Huh? Die twee steden hebben echt wel niets met mekaar gemeen. Ik weet dat vele Brusselaars dromen van een opgehemeld gewest als centrale spil van dit land maar nu doe je mij lachen. Dan zijn Mechelen en Gent ook voorsteden?groentje schreef:Met alle respect voor Leuven, maar het is een voorstad van Brussel, met reeds behoorlijke reismogelijkheden (mits overstap) naar Nederland, Duitsland, Londen en Frankrijk. De stop in Brussel Noord zorgt voor heel wat reizigers voor een goede overstapmogelijkheid, zoals voor de mensen uit Dendermonde, Namen, Antwerpen of Aalst, terwijl een overstap in Leuven voor hen in het beste geval een status quo zou opleveren. Laat de stop in Brussel-Noord dus maar voor wat-ie is, de stop in Leuven is echt geen prioriteit. Ook al hoop ik met jou dat ooit de IC terug doorrijdt naar Aken (en Keulen).
Ik snap trouwens niet goed waarom een stop in Brussel-Noord wordt gepromoot als goede service voor reizigers uit welbepaalde windstreken (Brussel-Zuid is te ver dan??) maar men verderop in Leuven zich dan weer zou moeten behelpen met de filosofie van het gaan overstappen ergens in de Walen? Alsof een Antwerpenaar die richting Duitsland wil reizen niet beter af zou zijn met de IC-Q en een overstap te Leuven in plaats van richting Brussel te sporen om dan een stuk terug te reizen via Schaarbeek. Dan kunnen de Dendermondenaars (die met hopen naar Duitsland reizen, dat is algemeen bekend) toch overstappen in Brussel-Zuid? Vreemd, hoor. West en Zuid naar Brussel-Zuid, Oost, Noord en Zuid naar Leuven om daar op te stappen op de ICE.
Vanuit Brussel-Noord kunnen een paar interessante overstaps gerealiseerd worden (een opgewaardeerd Schaarbeek zou dat wat mij betreft ook kunnen) voor een veel groter gebied dan vanuit Leuven. En voor de reizigers die gebruik zouden kunnen maken van het station Leuven om op een HST te stappen, is het slechts en minimaal verschil in tijd en comfort om dat in Brussel of Luik te doen. Doorrijden naar Brussel-Zuid doet echter wel heel wat tijd verliezen als het gaat om treinen richting Nederland of Duitsland, als je al in het Noordstation bent. Je verliest er ook interessante aansluitingen mee, kijk maar naar de Benelux waar de stop in Noord is afgeschaft, waardoor je naar Luxemburg een uur langer moet wachten...
Wat je trouwens tegen Luik hebt, ontgaat me, eerlijk gezegd.