Pagina 22 van 34

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 16 dec 2010, 14:02
door groentje
Dat klopt, maar blijkbaar kreeg de tbg, toen hij de samenstelling ingaf in Ibis, een maximumsnelheid van 160 ipv 200. Op de betrokken rijtuigen stond overigens wel degelijk 200...

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 16 dec 2010, 14:03
door Steven
tja die softwareaanpassingen en het gebruik van ibis. Niet iedereen kan er blijkbaar even vlot mee overweg heb er soms nog die zelfs voor klassiekjes de verkeerde geven (bijvoorbeeld max 130 daar waar je enkel met klassiekjes van 140 onderweg bent of omgekeerd).

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 17 dec 2010, 20:49
door 260689
De EC96 rijd van Zwitserland tot luxembourg met 1zwitser en een corailrijtuig. Voor derest 4 I10B rijtuigen waarvan er 1 200km/h kan rijden en 2 I6A rijtuigen waarvan 1 niet toegankelijk is. Blij dat deze trein terug met Belgisch materiaal word gereden.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 17 dec 2010, 21:04
door LHOON
260689 schreef:2 I6A rijtuigen waarvan 1 niet toegankelijk is.
Waarom niet? Gebruik als dienstafdeling?

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 17 dec 2010, 21:36
door 260689
LHOON schreef:
260689 schreef:2 I6A rijtuigen waarvan 1 niet toegankelijk is.
Waarom niet? Gebruik als dienstafdeling?
Waarschijnlijk een defect aan de omvormer.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 18 dec 2010, 02:35
door Asterix
groentje schreef:Met alle respect voor Leuven, maar het is een voorstad van Brussel, met reeds behoorlijke reismogelijkheden (mits overstap) naar Nederland, Duitsland, Londen en Frankrijk. De stop in Brussel Noord zorgt voor heel wat reizigers voor een goede overstapmogelijkheid, zoals voor de mensen uit Dendermonde, Namen, Antwerpen of Aalst, terwijl een overstap in Leuven voor hen in het beste geval een status quo zou opleveren. Laat de stop in Brussel-Noord dus maar voor wat-ie is, de stop in Leuven is echt geen prioriteit. Ook al hoop ik met jou dat ooit de IC terug doorrijdt naar Aken (en Keulen).
Leuven een voorstad van Brussel? Huh? Die twee steden hebben echt wel niets met mekaar gemeen. Ik weet dat vele Brusselaars dromen van een opgehemeld gewest als centrale spil van dit land maar nu doe je mij lachen. Dan zijn Mechelen en Gent ook voorsteden?

Ik snap trouwens niet goed waarom een stop in Brussel-Noord wordt gepromoot als goede service voor reizigers uit welbepaalde windstreken (Brussel-Zuid is te ver dan??) maar men verderop in Leuven zich dan weer zou moeten behelpen met de filosofie van het gaan overstappen ergens in de Walen? Alsof een Antwerpenaar die richting Duitsland wil reizen niet beter af zou zijn met de IC-Q en een overstap te Leuven in plaats van richting Brussel te sporen om dan een stuk terug te reizen via Schaarbeek. Dan kunnen de Dendermondenaars (die met hopen naar Duitsland reizen, dat is algemeen bekend) toch overstappen in Brussel-Zuid? Vreemd, hoor. West en Zuid naar Brussel-Zuid, Oost, Noord en Zuid naar Leuven om daar op te stappen op de ICE.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 18 dec 2010, 10:14
door Steven
omdat een stop in Brussel Noord er voor zorgt dat vanop verschillende plaatsen de mensen een trein later kunnen nemen en zodoende de aansluiting in Brussel Noord halen daar. Dit heeft een invloed voor de mensen die van de L50, L60 en L25 komen en deels ook L36.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 18 dec 2010, 10:18
door dentheo
L12 ook....

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 18 dec 2010, 11:25
door Steven
dentheo schreef:L12 ook....
die tenslotte toch via L25 komen om in Brussel Noord te geraken. Alle lijnen die aansluiten op mijn lijstje horen er bijgevolg bij :wink:

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 18 dec 2010, 11:40
door dentheo
Klopt, te snel geweest...

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 18 dec 2010, 11:42
door Steven
dentheo schreef:Klopt, te snel geweest...
is niets hoor, kan verstaan dat je wilde aanvullen.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 18 dec 2010, 11:44
door ijzeren rijn 82
LML schreef:
ijzeren rijn 82 schreef:reden weet ik niet , dat is vanuit brussel beslist
waarschijnlijk om diesel en rijpaden te besparen 3 of 2 MW zal wel een verschil maken
iniedergeval Zondag avond was het al rechtstaan vanaf Mol riching Antwerpen
Reden die zou kunnen: inbouw van TBL1+?
zou kunnen , maar elk weekend staat er toch genoeg stil in Mol

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 18 dec 2010, 12:14
door LML
ijzeren rijn 82 schreef:
LML schreef:
ijzeren rijn 82 schreef:reden weet ik niet , dat is vanuit brussel beslist
waarschijnlijk om diesel en rijpaden te besparen 3 of 2 MW zal wel een verschil maken
iniedergeval Zondag avond was het al rechtstaan vanaf Mol riching Antwerpen
Reden die zou kunnen: inbouw van TBL1+?
zou kunnen , maar elk weekend staat er toch genoeg stil in Mol
Ik ben een uurtje geleden m'n jongste dochter gaan afhalen van de balletles. Dit is vlakbij het station. Er stonden er vandaag een 10-tal ondergesneeuwd...
Maar het is ook al geweest dat er in het weekend helemaal niets stond...

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 18 dec 2010, 15:36
door groentje
Jeroen schreef:
groentje schreef:Met alle respect voor Leuven, maar het is een voorstad van Brussel, met reeds behoorlijke reismogelijkheden (mits overstap) naar Nederland, Duitsland, Londen en Frankrijk. De stop in Brussel Noord zorgt voor heel wat reizigers voor een goede overstapmogelijkheid, zoals voor de mensen uit Dendermonde, Namen, Antwerpen of Aalst, terwijl een overstap in Leuven voor hen in het beste geval een status quo zou opleveren. Laat de stop in Brussel-Noord dus maar voor wat-ie is, de stop in Leuven is echt geen prioriteit. Ook al hoop ik met jou dat ooit de IC terug doorrijdt naar Aken (en Keulen).
Leuven een voorstad van Brussel? Huh? Die twee steden hebben echt wel niets met mekaar gemeen. Ik weet dat vele Brusselaars dromen van een opgehemeld gewest als centrale spil van dit land maar nu doe je mij lachen. Dan zijn Mechelen en Gent ook voorsteden?

Ik snap trouwens niet goed waarom een stop in Brussel-Noord wordt gepromoot als goede service voor reizigers uit welbepaalde windstreken (Brussel-Zuid is te ver dan??) maar men verderop in Leuven zich dan weer zou moeten behelpen met de filosofie van het gaan overstappen ergens in de Walen? Alsof een Antwerpenaar die richting Duitsland wil reizen niet beter af zou zijn met de IC-Q en een overstap te Leuven in plaats van richting Brussel te sporen om dan een stuk terug te reizen via Schaarbeek. Dan kunnen de Dendermondenaars (die met hopen naar Duitsland reizen, dat is algemeen bekend) toch overstappen in Brussel-Zuid? Vreemd, hoor. West en Zuid naar Brussel-Zuid, Oost, Noord en Zuid naar Leuven om daar op te stappen op de ICE.
Hoe zou je Leuven dan wel omschrijven? Toch niet als een grote stad die niets met Brussel te maken heeft? Soit, Leuven is een belangrijk station, maar hoef daarvoor nog geen HST-stop te krijgen. In Mechelen stoppen toch ook geen HST's? In Gent zou dat trouwens ook niet moeten.
Vanuit Brussel-Noord kunnen een paar interessante overstaps gerealiseerd worden (een opgewaardeerd Schaarbeek zou dat wat mij betreft ook kunnen) voor een veel groter gebied dan vanuit Leuven. En voor de reizigers die gebruik zouden kunnen maken van het station Leuven om op een HST te stappen, is het slechts en minimaal verschil in tijd en comfort om dat in Brussel of Luik te doen. Doorrijden naar Brussel-Zuid doet echter wel heel wat tijd verliezen als het gaat om treinen richting Nederland of Duitsland, als je al in het Noordstation bent. Je verliest er ook interessante aansluitingen mee, kijk maar naar de Benelux waar de stop in Noord is afgeschaft, waardoor je naar Luxemburg een uur langer moet wachten...
Wat je trouwens tegen Luik hebt, ontgaat me, eerlijk gezegd.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 18 dec 2010, 16:10
door 260689
groentje schreef:
Jeroen schreef:
groentje schreef:Met alle respect voor Leuven, maar het is een voorstad van Brussel, met reeds behoorlijke reismogelijkheden (mits overstap) naar Nederland, Duitsland, Londen en Frankrijk. De stop in Brussel Noord zorgt voor heel wat reizigers voor een goede overstapmogelijkheid, zoals voor de mensen uit Dendermonde, Namen, Antwerpen of Aalst, terwijl een overstap in Leuven voor hen in het beste geval een status quo zou opleveren. Laat de stop in Brussel-Noord dus maar voor wat-ie is, de stop in Leuven is echt geen prioriteit. Ook al hoop ik met jou dat ooit de IC terug doorrijdt naar Aken (en Keulen).
Leuven een voorstad van Brussel? Huh? Die twee steden hebben echt wel niets met mekaar gemeen. Ik weet dat vele Brusselaars dromen van een opgehemeld gewest als centrale spil van dit land maar nu doe je mij lachen. Dan zijn Mechelen en Gent ook voorsteden?

Ik snap trouwens niet goed waarom een stop in Brussel-Noord wordt gepromoot als goede service voor reizigers uit welbepaalde windstreken (Brussel-Zuid is te ver dan??) maar men verderop in Leuven zich dan weer zou moeten behelpen met de filosofie van het gaan overstappen ergens in de Walen? Alsof een Antwerpenaar die richting Duitsland wil reizen niet beter af zou zijn met de IC-Q en een overstap te Leuven in plaats van richting Brussel te sporen om dan een stuk terug te reizen via Schaarbeek. Dan kunnen de Dendermondenaars (die met hopen naar Duitsland reizen, dat is algemeen bekend) toch overstappen in Brussel-Zuid? Vreemd, hoor. West en Zuid naar Brussel-Zuid, Oost, Noord en Zuid naar Leuven om daar op te stappen op de ICE.
Hoe zou je Leuven dan wel omschrijven? Toch niet als een grote stad die niets met Brussel te maken heeft? Soit, Leuven is een belangrijk station, maar hoef daarvoor nog geen HST-stop te krijgen. In Mechelen stoppen toch ook geen HST's? In Gent zou dat trouwens ook niet moeten.
Vanuit Brussel-Noord kunnen een paar interessante overstaps gerealiseerd worden (een opgewaardeerd Schaarbeek zou dat wat mij betreft ook kunnen) voor een veel groter gebied dan vanuit Leuven. En voor de reizigers die gebruik zouden kunnen maken van het station Leuven om op een HST te stappen, is het slechts en minimaal verschil in tijd en comfort om dat in Brussel of Luik te doen. Doorrijden naar Brussel-Zuid doet echter wel heel wat tijd verliezen als het gaat om treinen richting Nederland of Duitsland, als je al in het Noordstation bent. Je verliest er ook interessante aansluitingen mee, kijk maar naar de Benelux waar de stop in Noord is afgeschaft, waardoor je naar Luxemburg een uur langer moet wachten...
Wat je trouwens tegen Luik hebt, ontgaat me, eerlijk gezegd.
Ik zou de Thalys niet in Brugge laten stoppen maar wel in Gent aangezien er daar meer reiziger op/uitstappen dan in Brugge.