Stations raden met een beeld van de stationshal/de perrons
Re: Stations raden met een beeld van de stationshal/de perro
Retard mag de volgende plaatsen. https://maps.google.de/maps?q=&hl=en&ll ... 65,,0,8.01
Re: Stations raden met een beeld van de stationshal/de perro
Morgenavond. Dat komt er eens een foto van mij die niet op de lijn 66 getrokken is.
Re: Stations raden met een beeld van de stationshal/de perro
Ik vraag me soms af of er niet 2 categorieën zouden moeten zijn: ook 1 voor de amateurs/beginnelingen als ik. 't Is hier of te moeilijk of zo bliksemsnel geraden door de topkenners hier 

Re: Stations raden met een beeld van de stationshal/de perro
Hofstade ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Stations raden met een beeld van de stationshal/de perro
Neen. Ik hoop dat het niet te moeilijk is, anders post ik een andere.
Re: Stations raden met een beeld van de stationshal/de perro
Moeilijk gaat ook. Er zijn nu al wat aanwijzingen. Een stopplaats in een bocht, met verderop een wissel en de foto is genomen uit een klassiek stel. Misschien kun je beter wat extra gegevens bezorgen i.p.v. meteen een nieuwe opgave te posten.Retard schreef:Neen. Ik hoop dat het niet te moeilijk is, anders post ik een andere.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Stations raden met een beeld van de stationshal/de perro
Inderdaad.
Op basis van het seinbeeld en het ontbreken van een zgn. "snelheidsbord van een verwittigingssein" moet de bestuurder rekenen op het voorbij het volgende sein berijden van aftakkend spoor met een snelheid van in principe niet hoger dan 40 km/u.
Dat zou dus het inrijden van een meersporig station kunnen zijn (maar dat ligt dan opvallend dicht achter een stopplaats), of een vertakking waar aftakkend slechts vrij traag gereden kan worden (naar een zijlijn of naar een wijkspoor), en het kán ook nog een vooraankondiging zijn van het verderop voorbij het volgende sein gaan "overlopen" naar het tegenspoor.
Laat de hersenradertjes maar eens extra hard draaien in het licht van deze vertragingsopdracht!
Op basis van het seinbeeld en het ontbreken van een zgn. "snelheidsbord van een verwittigingssein" moet de bestuurder rekenen op het voorbij het volgende sein berijden van aftakkend spoor met een snelheid van in principe niet hoger dan 40 km/u.
Dat zou dus het inrijden van een meersporig station kunnen zijn (maar dat ligt dan opvallend dicht achter een stopplaats), of een vertakking waar aftakkend slechts vrij traag gereden kan worden (naar een zijlijn of naar een wijkspoor), en het kán ook nog een vooraankondiging zijn van het verderop voorbij het volgende sein gaan "overlopen" naar het tegenspoor.
Laat de hersenradertjes maar eens extra hard draaien in het licht van deze vertragingsopdracht!
Re: Stations raden met een beeld van de stationshal/de perro
Tips: het is in Wallonië en het is getrokken vanuit een gemoderniseerd klassiek stel.
Re: Stations raden met een beeld van de stationshal/de perro
Een al te lang perron is het ook al niet, want het Bordje 6 staat zo goed als op het einde van het perron
Re: Stations raden met een beeld van de stationshal/de perro
Nog tips:
-Nog voor het klassiek stel de reden aansnijdt waarom zijn snelheid beperkt dient te worden, kruist hij een andere spoorlijn
-Op GoogleStreetView geeft het sein dubbel oranje aan
-Nog voor het klassiek stel de reden aansnijdt waarom zijn snelheid beperkt dient te worden, kruist hij een andere spoorlijn

-Op GoogleStreetView geeft het sein dubbel oranje aan

Re: Stations raden met een beeld van de stationshal/de perro
Dat van dat kruisen begrijp ik niet goed. Dan is het toch dit sein dat de kruising moet beveiligen? Of is de kruising ongelijkgronds?Retard schreef:Nog tips:
-Nog voor het klassiek stel de reden aansnijdt waarom zijn snelheid beperkt dient te worden, kruist hij een andere spoorlijn![]()
-Op GoogleStreetView geeft het sein dubbel oranje aan
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58