Re: De nieuwe loks reeks 18
Geplaatst: 28 aug 2016, 09:14
Heeft een HLE 18/19 onder 1500 V nog wel voldoende vermogen om de dienstregeling te halen?
En dat laatste is veel eenvoudiger te bekomen dan dat eersteAlexNL schreef:Door de HLE 18 met ATB uit te rusten zou het wel mogelijk worden om daar de Beneluxtrein mee te rijden, zodat de HLE 28 niet meer nodig is. De M7 kan de gaten die daardoor in het Belgische binnenlands verkeer vallen weer opvangen.
On the other hand, als ProRail zorgt dat Amsterdam - Breda - Hazeldonk doorgaand met ETCS kan worden bereden is dat ook mogelijk.
Korte termijn is in NMBS-termen blijkbaar anderhalf jaar, maar het Aachense homologatieavontuur voor de HLE 18/19 is van start gegaan:Shrek schreef:Neen, maar ze hebben wel een speciale toelating nodig om onder 3kV en TBL1+ tot in Aken te rijden. Dat zou dus op korte termijn in orde komen.dentheo schreef:D ? hebben die Duitse spanning en beveiliging in huis ? Dat herinner ik mij niet van het lastenboek.
Het jammere met homologaties is dat je de periode moeilijk kan inschatten. Als alles verloopt zoals het moet kan het sneller dan anderhalf jaar. Maar wanneer men één klein puntje van incompatibiliteit vindt tussen de loc en de Duitse infra kan het opeens veel langer duren. Het is dus koffiedik kijken.msts.be schreef: Korte termijn is in NMBS-termen blijkbaar anderhalf jaar, maar het Aachense homologatieavontuur voor de HLE 18/19 is van start gegaan:
http://wallorail.be/index.php/materiel/ ... chen-hbf-d
Laten we hopen dat die toelating er snel komt, en de plannen voor een Franse toelating snel gedumpt worden. De KVB-apparatuur kan nog mogelijk gerecupereerd worden voor Traxx'en of Vectrons uit te rusten..
Nee, ik verwacht dat er een aantal M7-motorwagens voor Rijsel geschikt zullen zijn, die dan met M6 & M7 tussenrijtuigen naar daar kunnen. Of een tripel-AM96 naar daar ipv de enkele nu.Shrek schreef:Is het idee van een 18+M6 op Antwerpen-Rijsel zo schrikwekkend?
Je bedoelt 2007 denk ik...AlexNL schreef:Ik zou maar wat graag een HLE 18 met M6 hier in Breda zien verschijnen.
We hadden in 2013 al treinen naar Antwerpen moeten krijgen
Het zijn niet individuele locs die toelating hebben, maar een bepaalde softwareversie. Waarschijnlijk zullen alle locs met de neiuwe softwareversie dan die "D" sticker krijgen.trainlovertje schreef: ↑05 sep 2017, 22:58 Blijkbaar heeft de 1836 een toelating voor Duitsland gekregen. Vandaag gespot op de E410 die in Leuven stond te wachten om terug naar Kortrijk te rijden als E433.
Wie weet meer over de huidige ontwikkelingen voor de toelating in Duitsland van de HLE18? Verder heb ik vandaag nog een vijftal 18'en gezien, maar geen enkele van deze had een toelating voor Duitsland.
Wel vreemd is dat ik geen ETCS-sticker zie op de foto's die ik er gisteren van genomen heb. Als deze dan binnenkort ETCS zou krijgen, dan moet hij weer door de "Eisenbahn Bundesamt-keuring"?Shrek schreef: ↑06 sep 2017, 09:02Het zijn niet individuele locs die toelating hebben, maar een bepaalde softwareversie. Waarschijnlijk zullen alle locs met de neiuwe softwareversie dan die "D" sticker krijgen.trainlovertje schreef: ↑05 sep 2017, 22:58 Blijkbaar heeft de 1836 een toelating voor Duitsland gekregen. Vandaag gespot op de E410 die in Leuven stond te wachten om terug naar Kortrijk te rijden als E433.
Wie weet meer over de huidige ontwikkelingen voor de toelating in Duitsland van de HLE18? Verder heb ik vandaag nog een vijftal 18'en gezien, maar geen enkele van deze had een toelating voor Duitsland.
Iets doet mij vermoeden dat er nog eerder Belgische IC-treinen in Aken dan in Breda zullen staan![]()
Waar baseer je dat op? De ontwerpdienstregeling-2018 is al even beschikbaar maar daarin is hoegenaamd geen sprake daarvan (ook niet in de begeleidende nota's), terwijl er voor die IC naar Breda wel duidelijk gezegd is dat het "zo snel mogelijk" zou volgen, april of misschien alsnog februari 2018.Shrek schreef: ↑06 sep 2017, 09:02Het zijn niet individuele locs die toelating hebben, maar een bepaalde softwareversie. Waarschijnlijk zullen alle locs met de neiuwe softwareversie dan die "D" sticker krijgen.trainlovertje schreef: ↑05 sep 2017, 22:58 Blijkbaar heeft de 1836 een toelating voor Duitsland gekregen. Vandaag gespot op de E410 die in Leuven stond te wachten om terug naar Kortrijk te rijden als E433.
Wie weet meer over de huidige ontwikkelingen voor de toelating in Duitsland van de HLE18? Verder heb ik vandaag nog een vijftal 18'en gezien, maar geen enkele van deze had een toelating voor Duitsland.
Iets doet mij vermoeden dat er nog eerder Belgische IC-treinen in Aken dan in Breda zullen staan![]()
Alle 18 hebben inmiddels al ETCS, geen reden meer dus om die stickers nog te gebruiken.trainlovertje schreef: ↑06 sep 2017, 09:17 Wel vreemd is dat ik geen ETCS-sticker zie op de foto's die ik er gisteren van genomen heb. Als deze dan binnenkort ETCS zou krijgen, dan moet hij weer door de "Eisenbahn Bundesamt-keuring"?
Het was eerder als grapje bedoeld. Maar met de gigantische vertragingen die de benelux blijft hebben is het nooit helemaal onmogelijkSteve schreef: ↑06 sep 2017, 09:24 Waar baseer je dat op? De ontwerpdienstregeling-2018 is al even beschikbaar maar daarin is hoegenaamd geen sprake daarvan (ook niet in de begeleidende nota's), terwijl er voor die IC naar Breda wel duidelijk gezegd is dat het "zo snel mogelijk" zou volgen, april of misschien alsnog februari 2018.
Oostende-Aken en Kortrijk-Eupen. I11 mag sowieso al binnen in Duitsland en voor de I11BDx zou ook een homologatieprocedure lopen.Steve schreef: ↑06 sep 2017, 09:24 Ik zie daarnaast ook niet meteen in welke IC zomaar naar Aken zou kunnen gaan... enkel de IC Welkenraedt - Kortrijk komt enigszins in aanmerking, maar dan zul je wellicht extra materieel en personeel nodig hebben. De voorziene 38 minuten keertijd in Welkenraedt lijken mij veel te krap om even op en neer naar Aken te gaan en desondanks voldoende marge over te houden voor zo'n belangrijke verbinding, en zijn de M6'en die daar hoofdzakelijk gebruikt worden wel toegelaten in Aken? Andere IC's lijken mij nog lastiger (Oostende - Eupen kan maar dan benadeel je Eupen enorm en dat ligt politiek gevoelig, Quévrain - Luik is absoluut onaangepast qua materieel).