Testritten M6 op de lijn 2
Re: Testritten M6 op de lijn 2
vandaag met trein 529 van Luik naar Brussel gereden.
op de HSL niets gevoeld van dat wiebelen (zat in het voorlaatste rijtuig).
Eigenlijk is dit een zeer comfortabele trein:
integenstelling tot vroeger met de I11, welke reeds tussen Luik en Leuven quasi vol zaten, zijn er in deze trein nog voldoende vrije zitplaatsen, tussen Leuven en Brussel is de gang volledig vrij zodat je als reiziger toch het gevoel van ruimte krijgt, wat het comfort verhoogt.
score: +++
vraagje, zou men geen app kunnen ontwikkelen zodat de actuele snelheid van de trein op de infoschermen verschijnt?
op de HSL niets gevoeld van dat wiebelen (zat in het voorlaatste rijtuig).
Eigenlijk is dit een zeer comfortabele trein:
integenstelling tot vroeger met de I11, welke reeds tussen Luik en Leuven quasi vol zaten, zijn er in deze trein nog voldoende vrije zitplaatsen, tussen Leuven en Brussel is de gang volledig vrij zodat je als reiziger toch het gevoel van ruimte krijgt, wat het comfort verhoogt.
score: +++
vraagje, zou men geen app kunnen ontwikkelen zodat de actuele snelheid van de trein op de infoschermen verschijnt?
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
- Locatie: Negenendertigzeventig
- Contacteer:
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Gewoon een gps-detaildingetje opzetten - daar kan je je snelheid op aflezen.bobby schreef:vraagje, zou men geen app kunnen ontwikkelen zodat de actuele snelheid van de trein op de infoschermen verschijnt?
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Heb ik al eens geprobeerd, werkt zeer moeilijk in de trein. (Kooi van Faraday)
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
- Locatie: Negenendertigzeventig
- Contacteer:
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ook als je een fix op voorhand hebt? Ik heb al gemerkt dat het lastig is om er fix te vinden als je in de trein zit [op het perron gaat het meestal wel].
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ik zit bijna elke dag in de 529 (1e rijtuig). Er is nu inderdaad meer plaats.bobby schreef:vandaag met trein 529 van Luik naar Brussel gereden.
op de HSL niets gevoeld van dat wiebelen (zat in het voorlaatste rijtuig).
Ik kan wel bevestigen dat M6 soms schommelt. Het hangt waarschijnlijk af van de snelheid en de toestand van de sporen. Maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat bij 160 ook het eerste rijtuig behoorlijk begint te schommelen, zowel op lijn 36N als op de 50a.
Groetjes,
Rian
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Tussen Brugge en Oostende is het wiebelen alleszins op zijn sterkst denk ik. Ik zat laatst 2x in het 1ste rijtuig (vlak achter de loc dus) en het was echt niet comfortabel meer, nog nooit meegemaakt.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ik heb gisteren ook voor het eerst M6 gehad op lijn 2. Eerlijk gezegd vond ik het rijcomfort vergelijkbaar met dat van de I11. Ik heb wat de indruk dat men plots bijzonder kritisch geworden is, en dat eigenaardigheden van deze rijtuigen, die al langer voorkwamen op de traditioneel bereden lijnen, nu plots opvallen, gewoon omdat men er begint op te letten. (Zoals het getik van een klok, dat je urenlang niet hoort, maar dat dan plots onaangenaam vervelend is, als men er begint op te letten.)
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Het ligt volgens mij inderdaad niet noodzakelijk aan het materieel aan 200, maar ik moet bekennen dat ik gisteravond, toen ik terugkwam met de IC K, toch ook behoorlijk voelde schokken, nochtans kunnen we onmogelijk sneller dan 140 gereden hebben. Het viel me plots op, we waren serieus aan het schommelen, en ik zat nochtans beneden, maar mijn drankje schoof een paar keer bijna van tafel...
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ik ook, maar als ik amper meer kan werken door het geschommel, dan is er toch echt wel iets aan de hand. In IC E met M6 heb ik dat nog nooit meegemaakt.overweg13 schreef:Ik heb gisteren ook voor het eerst M6 gehad op lijn 2. Eerlijk gezegd vond ik het rijcomfort vergelijkbaar met dat van de I11.
Groetjes,
Rian
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Boven onder het raam met een Garmin etrex30 werkt prima.(ook in de thalys)FrederikD schreef:Heb ik al eens geprobeerd, werkt zeer moeilijk in de trein. (Kooi van Faraday)
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ik probeerde het met m'n iPhone, ik denk dat die GPS-ontvanger wat minder krachtig ise49memling schreef:Boven onder het raam met een Garmin etrex30 werkt prima.(ook in de thalys)FrederikD schreef:Heb ik al eens geprobeerd, werkt zeer moeilijk in de trein. (Kooi van Faraday)

Re: Testritten M6 op de lijn 2
de gps-chip in een smartphone is niet bepaald de belangrijkste chip die er in zit. Kortweg de plaats die hij krijgt toebedeelt is vrij klein, zijn kracht dus ook, zeker als je gaat vergelijken met een wandel, fiets of auto-gps.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
In Thalys ga je veel beter ontvangst hebben, die treinen zijn immers met lichtere materialen gebouwd dan een logge break of M6.e49memling schreef:Boven onder het raam met een Garmin etrex30 werkt prima.(ook in de thalys)FrederikD schreef:Heb ik al eens geprobeerd, werkt zeer moeilijk in de trein. (Kooi van Faraday)
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Shrek schreef: In Thalys ga je veel beter ontvangst hebben, die treinen zijn immers met lichtere materialen gebouwd dan een logge break of M6.
thalys = kunststof kast
M6 = metalen kast...