Pagina 23 van 39

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 11 dec 2023, 12:54
door Wout912
Wout912 schreef: 11 dec 2023, 10:54 Dat er op de IC-verbinding Antwerpen - Oostende nu breaks worden ingezet in plaats van desiro's is allemaal goed en wel. Echter is er al een omloop onderweg die maar uit één break bestaat. Deze heeft daarstraks IC 1808 gereden en is nu terug naar Oostende onderweg als IC 1831. Dat is echt onaanvaardbaar, wat mij betreft.
Deze ene break is momenteel aan het rijden op de IC 1812. De IC 1811 van een uur eerder is nu ook onderweg met maar één break, dus blijkbaar zijn er nu al twee zo'n omlopen onderweg.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 11 dec 2023, 13:40
door TimJ36
Stiptheid treinen Knokke - Brussels Airport

Ik merk op dat de treinen Knokke - Brussels Airport vaak met vertraging binnenrijden in Brugge. Ik vraag me af of de treintijden niet beter worden aangepast met meer buffertijd in Brugge (nu slechts 3 minuten). Als ik zo de vertragingen van de afgelopen week van beide treinseries (bv. de 2817 en 2818) bekijk rijdt bijna geen enkele trein op tijd.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 11 dec 2023, 15:25
door Steve
railtravelmanager schreef: 11 dec 2023, 11:24 Spa Verviers nu met MS80 met Breaks en geen Desiro's ? :) Erwin
Inderdaad, net zoals eigenlijk de meeste S-treinen rond Luik tegenwoordig. Een totale première is het overigens niet, want er was al een of andere P-trein naar Spa met MS80 dacht ik.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 11 dec 2023, 17:50
door 260689
E2405 reed trek/duw met de 2730 en I10 met M4.

E2406 reed trek/duw met de 2741 en I10/M4 met 1 I11A rijtuig

E2407 reed trek/duw met de 2723 met M4.

E2408 reed met 8M7

E2409 reed met 10M7

E2411 reed met 2x3 breaks

E2412 reed met 2x3 AM96

Dit is dus duidelijk een kakafonie van materiaal op die verbinding.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 11 dec 2023, 18:34
door thejay
Wout912 schreef: 11 dec 2023, 12:54
Wout912 schreef: 11 dec 2023, 10:54 Dat er op de IC-verbinding Antwerpen - Oostende nu breaks worden ingezet in plaats van desiro's is allemaal goed en wel. Echter is er al een omloop onderweg die maar uit één break bestaat. Deze heeft daarstraks IC 1808 gereden en is nu terug naar Oostende onderweg als IC 1831. Dat is echt onaanvaardbaar, wat mij betreft.
Deze ene break is momenteel aan het rijden op de IC 1812. De IC 1811 van een uur eerder is nu ook onderweg met maar één break, dus blijkbaar zijn er nu al twee zo'n omlopen onderweg.
Volgens het NMBS-twitter team zou deze (ook in de omloop met de 1816) normaal met twee stellen moeten rijden. Als dit dan ook de 1839 wordt, dan wordt het erg 'gezellig' :( ook met twee Breaks. Vorige week waren dit nog 3 Desiro's, goed gevuld altijd. Zijn de bezettingen van die treinen in de omlopen wel goed geanalyseerd?

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 11 dec 2023, 18:38
door 260689
thejay schreef: 11 dec 2023, 18:34
Wout912 schreef: 11 dec 2023, 12:54
Wout912 schreef: 11 dec 2023, 10:54 Dat er op de IC-verbinding Antwerpen - Oostende nu breaks worden ingezet in plaats van desiro's is allemaal goed en wel. Echter is er al een omloop onderweg die maar uit één break bestaat. Deze heeft daarstraks IC 1808 gereden en is nu terug naar Oostende onderweg als IC 1831. Dat is echt onaanvaardbaar, wat mij betreft.
Deze ene break is momenteel aan het rijden op de IC 1812. De IC 1811 van een uur eerder is nu ook onderweg met maar één break, dus blijkbaar zijn er nu al twee zo'n omlopen onderweg.
Volgens het NMBS-twitter team zou deze (ook in de omloop met de 1816) normaal met twee stellen moeten rijden. Als dit dan ook de 1839 wordt, dan wordt het erg 'gezellig' :( ook met twee Breaks. Vorige week waren dit nog 3 Desiro's, goed gevuld altijd. Zijn de bezettingen van die treinen in de omlopen wel goed geanalyseerd?
E1817 rijden met 3x3 breaks 379-360-383

E1815/E1818 rijden samen met elk 8xM6.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 11 dec 2023, 18:39
door Merijn
Steve schreef: 11 dec 2023, 08:37 P 7995/8995 nu kennelijk met 2 MS96 voorzien, waardoor die voor het eerst in jaren weer op reguliere basis tijdens de week te zien zijn op lijn 73.
Trein 7007/8006 daarentegen terug met M4.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 11 dec 2023, 19:23
door ov_wijzer
P8490 van Waremme naar Luik reed vandaag met stel 648 volgens Haltelink. Ook zijn de Klassiekjes terug op L97 naar Quievrain, vanmorgen de P7864 met de 989, en vanmiddag de P8561 met de 731.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 11 dec 2023, 22:28
door BlackEagle
Het duurde even voor ik de tijd vond om de kaarten aan te passen, maar hierbij de definitieve versies met ook de verschilkaarten:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 12 dec 2023, 07:26
door thejay
De 1805 bracht mij met twee Desiro's tot in Antwerpen.
De 1828 is daarentegen met twee Breaks volgens Haltelink.
Keert de IC Oostende niet meer altijd op zichzelf (?)

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 12 dec 2023, 22:12
door BlackEagle
Er was nog een klein foutje geslopen in de weekendkaart: de L-trein Marloie-Libramont rijdt ook in het weekend. Er stond ook nog een typfout van de naam Libramont in, vandaar dat ik beide kaarten heb aangepast. Met dank aan een opmerkzaam forumlid!
Afbeelding Afbeelding

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 13 dec 2023, 11:09
door dovaere
260689 schreef: 10 dec 2023, 04:49 De S41 Luik - Aachen rijden vanaf heden met 1xT18 + 1xI11B + 1xI11A + 1xI11B + 1xI11BDX. Allesinds is er wel een pak meer plaats dan op 1 Klassiekje. Maar ik zie het nog gebeuren dat bij onregelmatigheden langere treinen met I11 naar Aachen zullen rijden.
Is een I10 niet toegelaten in Duitsland, of is er een andere reden dat die niet in de combinatie zit, zoals bijvoorbeeld wel op Oostende - Eupen?

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 13 dec 2023, 11:18
door 260689
dovaere schreef: 13 dec 2023, 11:09
260689 schreef: 10 dec 2023, 04:49 De S41 Luik - Aachen rijden vanaf heden met 1xT18 + 1xI11B + 1xI11A + 1xI11B + 1xI11BDX. Allesinds is er wel een pak meer plaats dan op 1 Klassiekje. Maar ik zie het nog gebeuren dat bij onregelmatigheden langere treinen met I11 naar Aachen zullen rijden.
Is een I10 niet toegelaten in Duitsland, of is er een andere reden dat die niet in de combinatie zit, zoals bijvoorbeeld wel op Oostende - Eupen?
Alle I rijtuigen zoals I6/I10/I11 zijn toegelaten. Deze zijn gebouwd om internationaal te kunnen rijden.

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 13 dec 2023, 11:29
door stijn
En ze reden vroeger ook dagelijks meermaals tot Keulen...

Re: Dienstregeling december 2023

Geplaatst: 13 dec 2023, 11:59
door Nadleeh
Er is elders op het forum al eens gesuggeerd een I-10 met fietsafdeling toe te voegen aan de S41.