spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Welke Scheldestad? Oudenaarde? Doornik? … 't Zal vast Antwerpen zijn, maar ik hou wel van een verrassing.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
De Diabolo mag dan afgewerkt zijn, aansluitende projecten zijn wel noodzakelijk om de nieuwe infrastructuur rendabel te maken. Zo moet de lijn 25N nog verder doorgetrokken worden tot in station Mechelen, met een ongelijkgrondse kruising voorbij dat station (dat is nu een ongelijkgrondse kruising ter hoogte van Zemst), en nog niet gepland, maar wel noodzakelijk op langere termijn: de verlenging tot Antwerpen.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Ik vrees dat de doortrekking tot Antwerpen er de eerste 15 jaar nog niet zal komen.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Ik vermoed dat men eerst centen zal zoeken voor de NZV?Steven schreef:Ik vrees dat de doortrekking tot Antwerpen er de eerste 15 jaar nog niet zal komen.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Ik deel je vrees, Steven, lijn 25N zal nog niet de komende 10, zelfs 20 jaar tot Antwerpen doorgaan. Ze zijn hierdoor een bottleneck aan het creëren tussen Mechelen en Antwerpen... En dat terwijl er nu al meer treinen (waaronder flink wat goederentreinen) passeren dan op Brussel-Mechelen...
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Maar dat zal wel veranderen eens de 2e havenontsluiting er ligt. Dan wordt de hoofdas Athus-Namen-Leuven-Mechelen-Antwerpen omgelegd langs Lier en zal het aantal goederentreinen op L27 dus gevoelig dalen. Dat kan natuurlijk wat bijkomende ruimte geven voor passagierstreinen tussen Mechelen en Antwerpen.groentje schreef:Ik deel je vrees, Steven, lijn 25N zal nog niet de komende 10, zelfs 20 jaar tot Antwerpen doorgaan. Ze zijn hierdoor een bottleneck aan het creëren tussen Mechelen en Antwerpen... En dat terwijl er nu al meer treinen (waaronder flink wat goederentreinen) passeren dan op Brussel-Mechelen...
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Ik reed daarjuist op de E19 met mn auto, en zag op L25N een Siemens Desiro richting Mechelen rijden 

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Mijn excuses, ik had dit al eens gevraagd, maar de vraag is een beetje in de vergetelheid geraakt. Met dat de IR-I vanaf 10 juni van/naar Mechelen zal rijden, zal er ook ander materieel gebruikt worden?
Merijn
Merijn
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Ik heb kunnen deelnemen aan de rampenoefening in de diabolotunnel. Het waren 2 Breaks die mochten deelnemen aan de oefening. De oefening zelf was goed georganiseerd en alles werd goed uitgelegd.
We werden allemaal verwacht op de site van Tuc-Rail op Brucargo 747. Daar werden we met bussen vervoerd naar de militraire basis van Peuti waar we van Infrabel broodjes en drank kregen en waar ook de briefing werd gegeven. Na de briefing werden we met de bussen via de E19 (lees: file!!) naar Mechelen station gevoerd. Rond 19u15 kwamen de 2 Breaks aangereden naar spoor 9 die ons via de nieuwe lijn naar het begin van de tunnel brachten. daar duurde het 30 a 45 min eer we mochten uitstappen. De boordchef was een instructeur van het opleiding centrum van Brussel en controle bediende van depot Leuven. De treinbestuurder was eveneens van depot Leuven. Het werd zo echt als het kan alles nagedaan. Onderlinge communicatie tussen boordchef en controlebediende om verdere afspraken te maken voor de evacuatie. Tijdens de briefing werd ons gezegd, als je uitstapt volg niet de kudde mensen maar ga de andere kant op, bij het uitstappen, trek uwe plan maar maakt dat ge boven komt (dit om te zien hoe mensen reageren in zulke situaties en of de evacuatie lichten en lampjes, plaketen en dergelijke hun werk en nut wel deden). Er werd rook gesimuleerd zodat het toch een beetje echt leek. Eens boven wordt je verzameld door het rode kruis en werd men met bussen terug gereden naar de legerbasis in Peuti.
Als er nog vragen zijn mag je deze altijd hier posten.
Het was een fijne ervaring en ik vind dat ze dit toch regelmatig zouden moeten doen om alles bij te schaven.
We werden allemaal verwacht op de site van Tuc-Rail op Brucargo 747. Daar werden we met bussen vervoerd naar de militraire basis van Peuti waar we van Infrabel broodjes en drank kregen en waar ook de briefing werd gegeven. Na de briefing werden we met de bussen via de E19 (lees: file!!) naar Mechelen station gevoerd. Rond 19u15 kwamen de 2 Breaks aangereden naar spoor 9 die ons via de nieuwe lijn naar het begin van de tunnel brachten. daar duurde het 30 a 45 min eer we mochten uitstappen. De boordchef was een instructeur van het opleiding centrum van Brussel en controle bediende van depot Leuven. De treinbestuurder was eveneens van depot Leuven. Het werd zo echt als het kan alles nagedaan. Onderlinge communicatie tussen boordchef en controlebediende om verdere afspraken te maken voor de evacuatie. Tijdens de briefing werd ons gezegd, als je uitstapt volg niet de kudde mensen maar ga de andere kant op, bij het uitstappen, trek uwe plan maar maakt dat ge boven komt (dit om te zien hoe mensen reageren in zulke situaties en of de evacuatie lichten en lampjes, plaketen en dergelijke hun werk en nut wel deden). Er werd rook gesimuleerd zodat het toch een beetje echt leek. Eens boven wordt je verzameld door het rode kruis en werd men met bussen terug gereden naar de legerbasis in Peuti.
Als er nog vragen zijn mag je deze altijd hier posten.
Het was een fijne ervaring en ik vind dat ze dit toch regelmatig zouden moeten doen om alles bij te schaven.
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Dit zag ik vandaag op de infoborden staan in Vilvoorde:
Blijkbaar gaat men dus op zaterdag 9 juni een soort belevenistrein inleggen om mensen te laten zien wat er is uitgevoerd. Reserveren kan op http://diabolo-experience.be/. Je moet natuurlijk wel eerst tot daar geraken, wat met de trein betalend is (+ toeslag natuurlijk). Ik ben in elk geval van plan om met de fiets te gaan 


Laatst gewijzigd door Glodenox op 30 mei 2012, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Er rijden wel genoeg bussen vanuit de regio tot ginder, je kan vanaf Brussel ook nog steeds de bus tot de luchthaven pakken, ook al duurt dat iets langer
Ik zal ook wel aanwezig zijn

Ik zal ook wel aanwezig zijn

Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Hoi,
Ik heb de site al ontdekt en ik heb mijn ticket al on line afgedrukt.Ik ga waarschijnlijk met de trein naar daar omdat de bus vanuit Leuven er ongeveer een uur over doet wat toch wel lang is.
Lukas
Ik heb de site al ontdekt en ik heb mijn ticket al on line afgedrukt.Ik ga waarschijnlijk met de trein naar daar omdat de bus vanuit Leuven er ongeveer een uur over doet wat toch wel lang is.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
En was de rook " warm" zodat hij bovenaan ging hangen rond de lichtjes en de bordjes ?260689 schreef: Tijdens de briefing werd ons gezegd, als je uitstapt volg niet de kudde mensen maar ga de andere kant op, bij het uitstappen, trek uwe plan maar maakt dat ge boven komt (dit om te zien hoe mensen reageren in zulke situaties en of de evacuatie lichten en lampjes, plaketen en dergelijke hun werk en nut wel deden). Er werd rook gesimuleerd zodat het toch een beetje echt leek.


Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Het was daar goed fris maar het was heel moeilijk want het was heel de tunnel zelfs bovenaan in de 'rook'.dentheo schreef:En was de rook " warm" zodat hij bovenaan ging hangen rond de lichtjes en de bordjes ?260689 schreef: Tijdens de briefing werd ons gezegd, als je uitstapt volg niet de kudde mensen maar ga de andere kant op, bij het uitstappen, trek uwe plan maar maakt dat ge boven komt (dit om te zien hoe mensen reageren in zulke situaties en of de evacuatie lichten en lampjes, plaketen en dergelijke hun werk en nut wel deden). Er werd rook gesimuleerd zodat het toch een beetje echt leek.![]()
Re: spoorlijn middenberm E19 Brussel-Mechelen-Antwerpen 25N
Vanaf 10/6 zijn er nieuwe tarieven van toepassing.
De tarifaire kilometers tussen Mechelen en Brussel-Nat-Luchthaven zijn vanaf dan 15 ipv 30 zoals nu.
Vanaf 1/7 verhoogt de Diabolo toeslag voor iedereen tot 4,30 EUR ipv 2,10 EUR.
Huidige ritprijs Mechelen -> Brussel-Nat-Luchthaven (voor 10/6): 7 EUR
Toekomstige ritprijs Mechelen -> Brussel-Nat-Luchthaven (10/6 -> 30/6): 5,10 EUR
Toekomstige ritprijs Mechelen -> Brussel-Nat-Luchthaven (vanaf 1/7): 7,30 EUR
Dit wil dus zeggen dat de mensen die het meest voordeel gaan hebben van de Noordelijke Diabolo aansluiting, er het beste gaan uitkomen financieel gezien aangezien ze 15 tarifaire kms "winnen". (en de verdubbeling van de toeslag "gecompenseerd" wordt door de minderprijs van hun ticket!)
De andere gebruikers zullen per rit 4,30 EUR Diabolo toeslag betalen ipv 2,10 EUR, een netto verhoging van 2,20 EUR. Zeker voor gebruikers uit Brussel/Leuven zal dit een zware dobber zijn.
Normaalgezien zou Mechelen -> Brussel-Nat-Luchthaven met een keycard kunnen lukken omdat de afstand <= 15 km. (wel Diabolo toeslag apart betalen!)
De tarifaire kilometers tussen Mechelen en Brussel-Nat-Luchthaven zijn vanaf dan 15 ipv 30 zoals nu.
Vanaf 1/7 verhoogt de Diabolo toeslag voor iedereen tot 4,30 EUR ipv 2,10 EUR.
Huidige ritprijs Mechelen -> Brussel-Nat-Luchthaven (voor 10/6): 7 EUR
Toekomstige ritprijs Mechelen -> Brussel-Nat-Luchthaven (10/6 -> 30/6): 5,10 EUR
Toekomstige ritprijs Mechelen -> Brussel-Nat-Luchthaven (vanaf 1/7): 7,30 EUR
Dit wil dus zeggen dat de mensen die het meest voordeel gaan hebben van de Noordelijke Diabolo aansluiting, er het beste gaan uitkomen financieel gezien aangezien ze 15 tarifaire kms "winnen". (en de verdubbeling van de toeslag "gecompenseerd" wordt door de minderprijs van hun ticket!)
De andere gebruikers zullen per rit 4,30 EUR Diabolo toeslag betalen ipv 2,10 EUR, een netto verhoging van 2,20 EUR. Zeker voor gebruikers uit Brussel/Leuven zal dit een zware dobber zijn.
Normaalgezien zou Mechelen -> Brussel-Nat-Luchthaven met een keycard kunnen lukken omdat de afstand <= 15 km. (wel Diabolo toeslag apart betalen!)