Pagina 23 van 412
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 30 jun 2009, 09:30
door overweg13
Dag
Ik zag gisteren IC H 1909 met meer dan een half uur vertraging en samengesteld uit 2 tweeledige stellen. Zou dat de prijs zijn die betaald moet worden voor het doortrekken van 2 IC's naar Oostende? (De samenstelling, niet de vertraging...)
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 30 jun 2009, 13:03
door treinbruno
doordat icg en icp elkaar afwisselen zit er nu ook m6 op de icp!
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 30 jun 2009, 14:34
door groentje
Vic: Er was blijkbaar geen materieel voorzien door de planning voor 1909...
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 aug 2009, 13:42
door Steven
Vandaag en gisteren reden meerdere treinen met verkorte of andere samenstellingen. Een paar voorbeelden.
Gisteren
De IC 91 Vauban naar Luxemburg, Basel en Chur had een extra rijtuig mee. Geen gewoon rijtuig maar wel het bardisco rijtuig SR3.
Vandaag
Trein 2112 had maar 4 ipv 5 M6 rijtuigen aan de haak en het was een reeks 20 ipv 13 die de trekkracht leverde.
Trein 2128 had maar 3 ms96 ipv 4.
Bovenstaande treinen heb ik zelf gezien.
Nog verschillende andere treinen werden ingekort (horen afroepen door de omroepinstallaties) vandaag maar heb ze niet kunnen onthouden.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 aug 2009, 13:54
door 260689
begin meer en meer te denken dat ze de SR3 beginnen inzetten op de EC treinen naar luxemburg, zo ook op 27 juli reed de SR3 met de Zurich- Brussel (foto staat pop wallorail).
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 aug 2009, 13:55
door Steven
zover ik heb kunnen zien was dit rijtuig afgesloten, er hingen ook klevers met een hoop tekst op de buitendeuren (alsof hij gehuurd werd door iemand en mee in opzending was naar???)
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 aug 2009, 14:46
door Terminus
Steven schreef:zover ik heb kunnen zien was dit rijtuig afgesloten, er hingen ook klevers met een hoop tekst op de buitendeuren (alsof hij gehuurd werd door iemand en mee in opzending was naar???)
De SR3 wordt ingezet in de Luxemburg-Blankenberge Express omdat er problemen zijn met het Luxemburgse bar/resto-rijtuig. Daarom gaat hij leeg mee met de Vauban op vrijdag of zaterdag en komt hij op maandag ook leeg terug met de Vauban.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 aug 2009, 14:48
door Steven
Voila dat noem ik een degelijk antwoord, dank u

.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 aug 2009, 17:45
door 13'erke
Terminus schreef:Steven schreef:zover ik heb kunnen zien was dit rijtuig afgesloten, er hingen ook klevers met een hoop tekst op de buitendeuren (alsof hij gehuurd werd door iemand en mee in opzending was naar???)
De SR3 wordt ingezet in de Luxemburg-Blankenberge Express omdat er problemen zijn met het Luxemburgse bar/resto-rijtuig. Daarom gaat hij leeg mee met de Vauban op vrijdag of zaterdag en komt hij op maandag ook leeg terug met de Vauban.
Interessant om eens op foto te gaan zetten

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 aug 2009, 21:30
door Presario
Steven schreef:Vandaag en gisteren reden meerdere treinen met verkorte of andere samenstellingen. Een paar voorbeelden.
Gisteren
De IC 91 Vauban naar Luxemburg, Basel en Chur had een extra rijtuig mee. Geen gewoon rijtuig maar wel het bardisco rijtuig SR3.
Vandaag
Trein 2112 had maar 4 ipv 5 M6 rijtuigen aan de haak en het was een reeks 20 ipv 13 die de trekkracht leverde.
Trein 2128 had maar 3 ms96 ipv 4.
Bovenstaande treinen heb ik zelf gezien.
Nog verschillende andere treinen werden ingekort (horen afroepen door de omroepinstallaties) vandaag maar heb ze niet kunnen onthouden.
Was er een reden voor deze inkortingen?
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 aug 2009, 22:29
door hein
Vandaag reden er opnieuw klassiekjes op de ic g Oostende Antwerpen. De 186 stond aan kop en de 694 achteraan met daartussen de 208.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 03 aug 2009, 03:42
door Steven
Presario schreef:
Was er een reden voor deze inkortingen?
Die ken ik niet, dat kan met de omloop van materieel te maken hebben waardoor bepaalde stellen gisteren niet op de juiste plaats aanwezig waren om in de trein opgenomen te worden. Kan ook met defecten te maken hebben. Er zijn dus meerdere oorzaken mogelijk.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 03 aug 2009, 20:32
door Terminus
Vanmorgen nam ik de IC 9212 tussen Mechelen en Brussel-Zuid. Dat is de Benelux, die blijkbaar vandaag gedeeltelijk werd gedaan door moterstel 841.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 04 aug 2009, 17:27
door ronny
hein schreef:Vandaag reden er opnieuw klassiekjes op de ic g Oostende Antwerpen. De 186 stond aan kop en de 694 achteraan met daartussen de 208.
Ik zag deze namiddag meer ms96 dan m6 op de verbinding rijden.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 06 aug 2009, 20:58
door Traxxion
overweg13 schreef:fhs schreef:Moeten we daaruit afleiden dat Oostende vanaf nu ook M6-rijtuigen beheert? Tot nog toe was dat alleen het geval in Châtelet, Kortrijk en Schaarbeek.
Nee maar je vergeet Hasselt die hebben ook een 45 tal M6 rijtuigen en 13 Bx rijtuigen met GF koppeling in onderhoud.
Oeps, inderdaad, sinds de Knokke-Blankenberges met M6 rijden is dat inderdaad het geval!
En uiteraard ook Antwerpen...