
Geautomatiseerde omroepen
Re: Geautomatiseerde omroepen
Regio Aalter is voorzien voor volgend jaar ergens , wanneer EMMA haar intrede maakt in Gent, jammer genoeg...Treinen9880 schreef:Ik heb ergens gelezen dat dit nu ook in Brugge het geval zo is. En zo ook regio kust, dus ik denk dat deze nu ook te horen is in Blankenberge,... Wanneer zou deze stem worden in gevoerd in de regio van Aalter dus eigenlijk (Aalter, Bellem, Hansbeke,...)Retard schreef:Gisteren waren er ook in OOSTENDE geautomatiseerde omroepen. Ook staan alle treinen nu in kleine letters aangeschreven.
Ze staan er wel wat kortaf op: Brussel - Eupen is nu 'Eupen' geworden, en Brussel - Schaarbeek is nu 'Schaarbeek' geworden![]()
Wel goed dat we in Oostende van dat vrouwmens met de zelfmoordstem af zijn. Ze was ooit eens van plan te zeggen: "Dames en Heren, volgende treinen zijn verspoord". Ik dacht dat ze ging zeggen: "Dames en Heren, volgende treinen zijn afgeschaft"
Wel jammer dat we de man met zijn schone, internationale stem niet meer zullen horen. Gelukkig heb ik hem op mijn GSM staan
Zal er nu ook na 22:00 worden omgeroepen?
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Geautomatiseerde omroepen
Nog geen specifieke antwoorden op deze vragen gezien: hierbij 
Weet ook dat de software bij het laden van elk dagbestand een lijst met nodige eindbestemmingen opmaakt en dat voorlopig EMMA het niet toelaat om gewijzigde eindbestemming in audio te zetten. In praktijk: wijzigt de EMMA-operator een trein met eindbestemming Eupen naar Brussel-Eupen, zal hij/zij deze zelf moeten omroepen omdat EMMA de eindbestemming Brussel-Eupen niet kent (hoewel ze wel alle Brussels en Eupen kan afroepen).

Het ontbreken van zogenaamde via-stations (Brussel-Eupen, Brussel-Schaarbeek) is een foutje in het dagbestand. Het kan best zijn dat het van de ene dag op de andere wel met een zogenaamd via-station wordt aangekondigd. Dat hangt af van de feedback van de reizigers, B-MO en natuurlijk de omroepers/verkeersinfobedienden (kort: vib).Retard schreef:Gisteren waren er ook in OOSTENDE geautomatiseerde omroepen. Ook staan alle treinen nu in kleine letters aangeschreven.
Ze staan er wel wat kortaf op: Brussel - Eupen is nu 'Eupen' geworden, en Brussel - Schaarbeek is nu 'Schaarbeek' geworden![]()
Weet ook dat de software bij het laden van elk dagbestand een lijst met nodige eindbestemmingen opmaakt en dat voorlopig EMMA het niet toelaat om gewijzigde eindbestemming in audio te zetten. In praktijk: wijzigt de EMMA-operator een trein met eindbestemming Eupen naar Brussel-Eupen, zal hij/zij deze zelf moeten omroepen omdat EMMA de eindbestemming Brussel-Eupen niet kent (hoewel ze wel alle Brussels en Eupen kan afroepen).
Dit zijn standaardinstellingen voor elk EMMA-station. Er worden na 22:00 enkel treinen aangekondigd die van spoor wijzigen of een vertraging hebben. Treinen die op tijd rijden, worden dus niet aangekondigd.Retard schreef:Zal er nu ook na 22:00 worden omgeroepen?
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Geautomatiseerde omroepen
EMMA/PIDAAS "communiceert" uitvoerig met de EBP. Daarom dat eerst lijnen/zones op EBP aan bod zullen komen en aan dergelijke lijnen/zones is er nog geen tekort.Nicholas schreef:Weet er ook iemand wanneer EMMA haar debuut maakt op spoorlijn 15?
Omdat lijn 15 met nog heel wat seinhuisjes op oude relais draaien, is er bij mijn weten nog geen sprake van EMMA voor stations en stopplaatsen die geroepen worden vanuit Lier en Mol.
Herentals, Tielen en Turnhout, maar ook Olen zouden wel eens sneller EMMA kunnen worden omdat deze bediend worden vanuit Antwerpen-Berchem en daar al enkele EMMA-werkposten actief zijn. Tijdspanne = geen idee (dit jaar, volgend jaar, wie weet)!
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Geautomatiseerde omroepen
Nog geen specifieke antwoorden op deze vragen gezien: hierbij 
Weet ook dat de software bij het laden van elk dagbestand een lijst met nodige eindbestemmingen opmaakt en dat voorlopig EMMA het niet toelaat om gewijzigde eindbestemming in audio te zetten. In praktijk: wijzigt de EMMA-operator een trein met eindbestemming Eupen naar Brussel-Eupen, zal hij/zij deze zelf moeten omroepen omdat EMMA de eindbestemming Brussel-Eupen niet kent (hoewel ze wel alle Brussels en Eupen kan afroepen).

Het ontbreken van zogenaamde via-stations (Brussel-Eupen, Brussel-Schaarbeek) is een foutje in het dagbestand. Het kan best zijn dat het van de ene dag op de andere wel met een zogenaamd via-station wordt aangekondigd. Dat hangt af van de feedback van de reizigers, B-MO en natuurlijk de omroepers/verkeersinfobedienden (kort: vib).Retard schreef:Gisteren waren er ook in OOSTENDE geautomatiseerde omroepen. Ook staan alle treinen nu in kleine letters aangeschreven.
Ze staan er wel wat kortaf op: Brussel - Eupen is nu 'Eupen' geworden, en Brussel - Schaarbeek is nu 'Schaarbeek' geworden![]()
Weet ook dat de software bij het laden van elk dagbestand een lijst met nodige eindbestemmingen opmaakt en dat voorlopig EMMA het niet toelaat om gewijzigde eindbestemming in audio te zetten. In praktijk: wijzigt de EMMA-operator een trein met eindbestemming Eupen naar Brussel-Eupen, zal hij/zij deze zelf moeten omroepen omdat EMMA de eindbestemming Brussel-Eupen niet kent (hoewel ze wel alle Brussels en Eupen kan afroepen).
Dit zijn standaardinstellingen voor elk EMMA-station. Er worden na 22:00 enkel treinen aangekondigd die van spoor wijzigen of een vertraging hebben. Treinen die op tijd rijden, worden dus niet aangekondigd en dit tot 06:00.Retard schreef:Zal er nu ook na 22:00 worden omgeroepen?
Re: Geautomatiseerde omroepen
Bedankt speakervoice.
Er worden nu inderdaad tussenstations afgeroepen, zo is Eupen, nu de trein naar Brussel-Zuid en Eupen geworden.
Na tweeëntwintig uur worden er inderdaad enkel vertragingen omgeroepen. Zo werd op 25 april E3643 in Lichtervelde met acht minuten vertraging aangekondigd.
Als dit de standaardinstellingen zijn EMMA, zal dit voor stations als Brussel-Zuid of Gent-Sint-Pieters toch wel een achteruitgang zijn. Daar wordt na 22:00 uur alles afgeroepen...
Er worden nu inderdaad tussenstations afgeroepen, zo is Eupen, nu de trein naar Brussel-Zuid en Eupen geworden.
Na tweeëntwintig uur worden er inderdaad enkel vertragingen omgeroepen. Zo werd op 25 april E3643 in Lichtervelde met acht minuten vertraging aangekondigd.
Als dit de standaardinstellingen zijn EMMA, zal dit voor stations als Brussel-Zuid of Gent-Sint-Pieters toch wel een achteruitgang zijn. Daar wordt na 22:00 uur alles afgeroepen...
Re: Geautomatiseerde omroepen
Dat zal ook niet veranderen in de grote stations, enkel het volume gaat lager na 22u
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Geautomatiseerde omroepen
Mmm, dan moet ik de instellingen in Antwerpen nog eens bekijkenKristofke schreef:Dat zal ook niet veranderen in de grote stations, enkel het volume gaat lager na 22u



-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Geautomatiseerde omroepen
Feit blijft dat EMMA beperkt blijft met eindbestemmingen: wat ook enorme problemen aan het licht brengt. Bij zwaar verstoord verkeer door bijvoorbeeld een ongeval in Berlaar (tussen Lier en Heist-op-den-Berg) worden pendeltreinen ingelegd tussen Antwerpen en Lier + Heist-op-den-Berg en Leuven. Zowel de EMMA-operator in Leuven als Antwerpen kunnen nu niet meer uitsluitend op het EMMA-systeem rekenen. Extra-treinen aanmaken of bestaande treinen veranderen gaat, maar de eindbestemming veranderen is problematisch.Retard schreef:Er worden nu inderdaad tussenstations afgeroepen, zo is Eupen, nu de trein naar Brussel-Zuid en Eupen geworden.
Ofwel besluit de operator visueel de eindbestemming te veranderen en roept zelf af (lang leve EMMA dan, ook bij verstoord verkeer!) ofwel past hij/zij alles aan zodat alles nog automatisch gebeurt, maar staat de originele eindbestemming nog op de borden + worden alle haltes nog steeds verwerkt in EMMA: "Deze trein rijdt niet verder [station] dan en zal niet stoppen in [stations]." Dergelijk omroepbericht wordt zo nodeloos te lang bij zwaar verstoord verkeer om maar te zwijgen van de verwarring die het teweeg kan brengen bij de reizigers.
Re: Geautomatiseerde omroepen
Bij grootschalige verstoringen, zoals dat op een deel van het traject er geen verkeer kan plaatsvinden is het denk ik zelfs sneller om die omroepen handmatig te gaan doen dan deze automatisch te laten doen met een gewijzigde opname. De automaat is juist handig voor een spoorwijziging, vertraging of geplande werkzaamheden aan het spoor die op voorhand in de reisplanner zitten.
Re: Geautomatiseerde omroepen
Kunnen jullie een aangepast bericht inspreken op disk en laten afspelen in de stations ? Of moeten jullie altijd rechtstreeks spreken ?-Jeroen- schreef:Bij grootschalige verstoringen, zoals dat op een deel van het traject er geen verkeer kan plaatsvinden is het denk ik zelfs sneller om die omroepen handmatig te gaan doen dan deze automatisch te laten doen met een gewijzigde opname. De automaat is juist handig voor een spoorwijziging, vertraging of geplande werkzaamheden aan het spoor die op voorhand in de reisplanner zitten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Geautomatiseerde omroepen
En de verwarring zal minder groot zijn als de eindbestemming wordt veranderd???speakervoice schreef:Feit blijft dat EMMA beperkt blijft met eindbestemmingen: wat ook enorme problemen aan het licht brengt. Bij zwaar verstoord verkeer door bijvoorbeeld een ongeval in Berlaar (tussen Lier en Heist-op-den-Berg) worden pendeltreinen ingelegd tussen Antwerpen en Lier + Heist-op-den-Berg en Leuven. Zowel de EMMA-operator in Leuven als Antwerpen kunnen nu niet meer uitsluitend op het EMMA-systeem rekenen. Extra-treinen aanmaken of bestaande treinen veranderen gaat, maar de eindbestemming veranderen is problematisch.Retard schreef:Er worden nu inderdaad tussenstations afgeroepen, zo is Eupen, nu de trein naar Brussel-Zuid en Eupen geworden.
Ofwel besluit de operator visueel de eindbestemming te veranderen en roept zelf af (lang leve EMMA dan, ook bij verstoord verkeer!) ofwel past hij/zij alles aan zodat alles nog automatisch gebeurt, maar staat de originele eindbestemming nog op de borden + worden alle haltes nog steeds verwerkt in EMMA: "Deze trein rijdt niet verder [station] dan en zal niet stoppen in [stations]." Dergelijk omroepbericht wordt zo nodeloos te lang bij zwaar verstoord verkeer om maar te zwijgen van de verwarring die het teweeg kan brengen bij de reizigers.
Dacht het niet.Reizigers naar Antwerpen vanuit Brussel op een trein zetten naar Mechelen.

Goe bezig.Of nog:De L-trein naar Eigenbrakel(vanuit Brussel,origineel naar Nijvel)zal niet stoppen in Lillois en Nijvel.
Faut le faire


Re: Geautomatiseerde omroepen
Vooraf ingesproken berichten laten lopen kan perfect,enkel het volume van die aankondigingendentheo schreef:Kunnen jullie een aangepast bericht inspreken op disk en laten afspelen in de stations ? Of moeten jullie altijd rechtstreeks spreken ?-Jeroen- schreef:Bij grootschalige verstoringen, zoals dat op een deel van het traject er geen verkeer kan plaatsvinden is het denk ik zelfs sneller om die omroepen handmatig te gaan doen dan deze automatisch te laten doen met een gewijzigde opname. De automaat is juist handig voor een spoorwijziging, vertraging of geplande werkzaamheden aan het spoor die op voorhand in de reisplanner zitten.
Is te laag bij druk treinverkeer in het station.
Re: Geautomatiseerde omroepen
Geen idee, ik werk niet voor de spoorwegen in Nederland en/of België. In Nederland worden er bij geplande werkzaamheden wel vooraf ingesproken teksten afgespeeld op het station (zowel als aankondiging van de werkzaamheden, maar ook tijdens de werkzaamheden zelf).dentheo schreef:Kunnen jullie een aangepast bericht inspreken op disk en laten afspelen in de stations ? Of moeten jullie altijd rechtstreeks spreken ?-Jeroen- schreef:Bij grootschalige verstoringen, zoals dat op een deel van het traject er geen verkeer kan plaatsvinden is het denk ik zelfs sneller om die omroepen handmatig te gaan doen dan deze automatisch te laten doen met een gewijzigde opname. De automaat is juist handig voor een spoorwijziging, vertraging of geplande werkzaamheden aan het spoor die op voorhand in de reisplanner zitten.