Re: Geautomatiseerde omroepen
Geplaatst: 28 apr 2013, 19:21
Dank u,Steven. 

Regio Aalter is voorzien voor volgend jaar ergens , wanneer EMMA haar intrede maakt in Gent, jammer genoeg...Treinen9880 schreef:Ik heb ergens gelezen dat dit nu ook in Brugge het geval zo is. En zo ook regio kust, dus ik denk dat deze nu ook te horen is in Blankenberge,... Wanneer zou deze stem worden in gevoerd in de regio van Aalter dus eigenlijk (Aalter, Bellem, Hansbeke,...)Retard schreef:Gisteren waren er ook in OOSTENDE geautomatiseerde omroepen. Ook staan alle treinen nu in kleine letters aangeschreven.
Ze staan er wel wat kortaf op: Brussel - Eupen is nu 'Eupen' geworden, en Brussel - Schaarbeek is nu 'Schaarbeek' geworden![]()
Wel goed dat we in Oostende van dat vrouwmens met de zelfmoordstem af zijn. Ze was ooit eens van plan te zeggen: "Dames en Heren, volgende treinen zijn verspoord". Ik dacht dat ze ging zeggen: "Dames en Heren, volgende treinen zijn afgeschaft"
Wel jammer dat we de man met zijn schone, internationale stem niet meer zullen horen. Gelukkig heb ik hem op mijn GSM staan
Zal er nu ook na 22:00 worden omgeroepen?
Het ontbreken van zogenaamde via-stations (Brussel-Eupen, Brussel-Schaarbeek) is een foutje in het dagbestand. Het kan best zijn dat het van de ene dag op de andere wel met een zogenaamd via-station wordt aangekondigd. Dat hangt af van de feedback van de reizigers, B-MO en natuurlijk de omroepers/verkeersinfobedienden (kort: vib).Retard schreef:Gisteren waren er ook in OOSTENDE geautomatiseerde omroepen. Ook staan alle treinen nu in kleine letters aangeschreven.
Ze staan er wel wat kortaf op: Brussel - Eupen is nu 'Eupen' geworden, en Brussel - Schaarbeek is nu 'Schaarbeek' geworden![]()
Dit zijn standaardinstellingen voor elk EMMA-station. Er worden na 22:00 enkel treinen aangekondigd die van spoor wijzigen of een vertraging hebben. Treinen die op tijd rijden, worden dus niet aangekondigd.Retard schreef:Zal er nu ook na 22:00 worden omgeroepen?
EMMA/PIDAAS "communiceert" uitvoerig met de EBP. Daarom dat eerst lijnen/zones op EBP aan bod zullen komen en aan dergelijke lijnen/zones is er nog geen tekort.Nicholas schreef:Weet er ook iemand wanneer EMMA haar debuut maakt op spoorlijn 15?
Het ontbreken van zogenaamde via-stations (Brussel-Eupen, Brussel-Schaarbeek) is een foutje in het dagbestand. Het kan best zijn dat het van de ene dag op de andere wel met een zogenaamd via-station wordt aangekondigd. Dat hangt af van de feedback van de reizigers, B-MO en natuurlijk de omroepers/verkeersinfobedienden (kort: vib).Retard schreef:Gisteren waren er ook in OOSTENDE geautomatiseerde omroepen. Ook staan alle treinen nu in kleine letters aangeschreven.
Ze staan er wel wat kortaf op: Brussel - Eupen is nu 'Eupen' geworden, en Brussel - Schaarbeek is nu 'Schaarbeek' geworden![]()
Dit zijn standaardinstellingen voor elk EMMA-station. Er worden na 22:00 enkel treinen aangekondigd die van spoor wijzigen of een vertraging hebben. Treinen die op tijd rijden, worden dus niet aangekondigd en dit tot 06:00.Retard schreef:Zal er nu ook na 22:00 worden omgeroepen?
Mmm, dan moet ik de instellingen in Antwerpen nog eens bekijkenKristofke schreef:Dat zal ook niet veranderen in de grote stations, enkel het volume gaat lager na 22u
Feit blijft dat EMMA beperkt blijft met eindbestemmingen: wat ook enorme problemen aan het licht brengt. Bij zwaar verstoord verkeer door bijvoorbeeld een ongeval in Berlaar (tussen Lier en Heist-op-den-Berg) worden pendeltreinen ingelegd tussen Antwerpen en Lier + Heist-op-den-Berg en Leuven. Zowel de EMMA-operator in Leuven als Antwerpen kunnen nu niet meer uitsluitend op het EMMA-systeem rekenen. Extra-treinen aanmaken of bestaande treinen veranderen gaat, maar de eindbestemming veranderen is problematisch.Retard schreef:Er worden nu inderdaad tussenstations afgeroepen, zo is Eupen, nu de trein naar Brussel-Zuid en Eupen geworden.
Kunnen jullie een aangepast bericht inspreken op disk en laten afspelen in de stations ? Of moeten jullie altijd rechtstreeks spreken ?-Jeroen- schreef:Bij grootschalige verstoringen, zoals dat op een deel van het traject er geen verkeer kan plaatsvinden is het denk ik zelfs sneller om die omroepen handmatig te gaan doen dan deze automatisch te laten doen met een gewijzigde opname. De automaat is juist handig voor een spoorwijziging, vertraging of geplande werkzaamheden aan het spoor die op voorhand in de reisplanner zitten.
En de verwarring zal minder groot zijn als de eindbestemming wordt veranderd???speakervoice schreef:Feit blijft dat EMMA beperkt blijft met eindbestemmingen: wat ook enorme problemen aan het licht brengt. Bij zwaar verstoord verkeer door bijvoorbeeld een ongeval in Berlaar (tussen Lier en Heist-op-den-Berg) worden pendeltreinen ingelegd tussen Antwerpen en Lier + Heist-op-den-Berg en Leuven. Zowel de EMMA-operator in Leuven als Antwerpen kunnen nu niet meer uitsluitend op het EMMA-systeem rekenen. Extra-treinen aanmaken of bestaande treinen veranderen gaat, maar de eindbestemming veranderen is problematisch.Retard schreef:Er worden nu inderdaad tussenstations afgeroepen, zo is Eupen, nu de trein naar Brussel-Zuid en Eupen geworden.
Ofwel besluit de operator visueel de eindbestemming te veranderen en roept zelf af (lang leve EMMA dan, ook bij verstoord verkeer!) ofwel past hij/zij alles aan zodat alles nog automatisch gebeurt, maar staat de originele eindbestemming nog op de borden + worden alle haltes nog steeds verwerkt in EMMA: "Deze trein rijdt niet verder [station] dan en zal niet stoppen in [stations]." Dergelijk omroepbericht wordt zo nodeloos te lang bij zwaar verstoord verkeer om maar te zwijgen van de verwarring die het teweeg kan brengen bij de reizigers.
Vooraf ingesproken berichten laten lopen kan perfect,enkel het volume van die aankondigingendentheo schreef:Kunnen jullie een aangepast bericht inspreken op disk en laten afspelen in de stations ? Of moeten jullie altijd rechtstreeks spreken ?-Jeroen- schreef:Bij grootschalige verstoringen, zoals dat op een deel van het traject er geen verkeer kan plaatsvinden is het denk ik zelfs sneller om die omroepen handmatig te gaan doen dan deze automatisch te laten doen met een gewijzigde opname. De automaat is juist handig voor een spoorwijziging, vertraging of geplande werkzaamheden aan het spoor die op voorhand in de reisplanner zitten.
Geen idee, ik werk niet voor de spoorwegen in Nederland en/of België. In Nederland worden er bij geplande werkzaamheden wel vooraf ingesproken teksten afgespeeld op het station (zowel als aankondiging van de werkzaamheden, maar ook tijdens de werkzaamheden zelf).dentheo schreef:Kunnen jullie een aangepast bericht inspreken op disk en laten afspelen in de stations ? Of moeten jullie altijd rechtstreeks spreken ?-Jeroen- schreef:Bij grootschalige verstoringen, zoals dat op een deel van het traject er geen verkeer kan plaatsvinden is het denk ik zelfs sneller om die omroepen handmatig te gaan doen dan deze automatisch te laten doen met een gewijzigde opname. De automaat is juist handig voor een spoorwijziging, vertraging of geplande werkzaamheden aan het spoor die op voorhand in de reisplanner zitten.