En we gaan nog eens staken.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
nighttrain

Re: En we gaan nog eens staken.

Bericht door nighttrain »

Kristofke schreef:Mogen mensen dat nog zelf beslissen bij welk ziekenfonds ze lid worden?

Bijdragen gaan ook onder andere naar andere producten voor mensen met bepaalde behoeften, voor de jongeren zijn er speciale vakanties onder de normale kostprijs etc

Als u blij bent bij uw onafhankelijk ziekenfonds, goed voor u. Ik was 25 jaar blij met mijn christelijk ziekenfonds.
Natuurlijk mogen ze dat , geen probleem voor mij ,ieder zijn heug!Ik heb het recht om te zeggen dat er officiele alternatieven zijn die gratis zijn. En wees gerust de beter opgeleide vlaming zal zich daar niet meer door laten vangen.
Maar als je op 40 jaar carrière 7680€ gaat neertellen of 309000 Bf per persoon (dus voor een koppel X2=15360€)!Daar kan je al enkele keren goed voor naar Zwitserland om daar in het geval van Melchthal in legerbarakken te moeten slapen op bepiste matrassen en middelmatig eten!
En het voorhuwelijks sparen , prachtig je kreeg een soepterrien of set dekens prachtig en romantisch.
ben gelukkig dat u 25 jaar tevreden bent geweest bij hen !
En waarschijnlijk in de meeste gevallen om enkel het minimum terug te krijgen op uw uitgaven voor geneeskundige verzorging ?
En 635€ voor 7 dagen (reis inbegrepen!) is toch niet zo goedkoop voor een 14jarige naar Zwitserland via "het ziekenfonds" en door "het ziekenfonds" (kamer van 6 tot 12
Het idee alleen al dat het goedkoop en goed zal zijn doet wonderen!
Steven

Bericht door Steven »

hehe blijkbaar heeft hij het over de oude diensten.

De jongerenvakanties zijn allang niet meer wat ze geweest zijn en serieus aangepast aan de noden (je moet verder kijken dan je neus lang is) van vandaag.
voorhuwelijkssparen is echt sparen geworden en is officieel uit de handen van de cm genomen (ze zijn geen bankinstelling).

maar dit doet verder hier niet meer ter zake, terug on topic dus.
markske

Bericht door markske »

Vakbondsbijdragen zijn beroepskosten en dus in te brengen bij uw belastingen :) .
Dus zoveel moet je niet uit eigen zak betalen.
Het belangrijkste is wel dat je hiermee aan de vakbonden een mandaat geeft om te onderhandelen met de directie. Indien niemand deze taak op zich zou nemen moeten wij elke beslissing van de directie maar aanvaarden, zowel de goede als de slechte.
Maar wat goed is voor de één is daarom niet goed voor de andere :twisted: .
PowerNRJ

Bericht door PowerNRJ »

zijn ze nu van plan om donderdag weer te staken of niet?
Shrek

Bericht door Shrek »

PowerNRJ schreef:zijn ze nu van plan om donderdag weer te staken of niet?
Neen, die staking is afgezegd, maar waarom weet ik ook niet. Zouden er toegevingen gedaan zijn?
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

nighttrain schreef:
Kristofke schreef:Mogen mensen dat nog zelf beslissen bij welk ziekenfonds ze lid worden?

Bijdragen gaan ook onder andere naar andere producten voor mensen met bepaalde behoeften, voor de jongeren zijn er speciale vakanties onder de normale kostprijs etc

Als u blij bent bij uw onafhankelijk ziekenfonds, goed voor u. Ik was 25 jaar blij met mijn christelijk ziekenfonds.
Natuurlijk mogen ze dat , geen probleem voor mij ,ieder zijn heug!Ik heb het recht om te zeggen dat er officiele alternatieven zijn die gratis zijn. En wees gerust de beter opgeleide vlaming zal zich daar niet meer door laten vangen.
Maar als je op 40 jaar carrière 7680€ gaat neertellen of 309000 Bf per persoon (dus voor een koppel X2=15360€)!Daar kan je al enkele keren goed voor naar Zwitserland om daar in het geval van Melchthal in legerbarakken te moeten slapen op bepiste matrassen en middelmatig eten!
En het voorhuwelijks sparen , prachtig je kreeg een soepterrien of set dekens prachtig en romantisch.
ben gelukkig dat u 25 jaar tevreden bent geweest bij hen !
En waarschijnlijk in de meeste gevallen om enkel het minimum terug te krijgen op uw uitgaven voor geneeskundige verzorging ?
En 635€ voor 7 dagen (reis inbegrepen!) is toch niet zo goedkoop voor een 14jarige naar Zwitserland via "het ziekenfonds" en door "het ziekenfonds" (kamer van 6 tot 12
Het idee alleen al dat het goedkoop en goed zal zijn doet wonderen!
Er is hier niemand die hier zegt dat ge geen recht hebt op uw mening, maar toch nog dit: als ge u blijkbaar zo druk kunt maken over een staking van vakbonden, waarom heb ik dan het recht niet de belastingen die ik betaal aan het Belgisch leger te geven aan een vredesbeweging? Ik ben verplicht militaire acties te ondersteunen in het buitenland.

Dit gaat mijns inziens 'maar' over een staking, 'maar' over vakbonden... Een luxeprobleem. Ik ben wel verplicht de F16 in Afghanistan financieel te ondersteunen terwijl ik dit helemaal niet wil.
Asterix

Bericht door Asterix »

Miljaarde schreef:Er is hier niemand die hier zegt dat ge geen recht hebt op uw mening, maar toch nog dit: als ge u blijkbaar zo druk kunt maken over een staking van vakbonden, waarom heb ik dan het recht niet de belastingen die ik betaal aan het Belgisch leger te geven aan een vredesbeweging? Ik ben verplicht militaire acties te ondersteunen in het buitenland.

Dit gaat mijns inziens 'maar' over een staking, 'maar' over vakbonden... Een luxeprobleem. Ik ben wel verplicht de F16 in Afghanistan financieel te ondersteunen terwijl ik dit helemaal niet wil.
Mocht de burger mogen kiezen om al dan niet bij te dragen voor die kolos van een NMBS, ik denk dat sommigen hun liedje al lang was uitgezongen en er weer ene hier moord en brand zou staan schreeuwen...
wooter

Bericht door wooter »

Volgende week mogelijk werkonderbrekingen spoor
ACV-Transcom waarschuwt dat er volgende week kleine werkonderbrekingen en lichte vertragingen kunnen plaatsvinden bij het spoorverkeer. Volgens Luc Piens van ACV-Transcom, bevat de huidige tekst na het sociaal overleg van vandaag geen antwoord op de vragen naar de noodzaak van herkapitalisatie en de noodzaak van filialisering in een nv van privaat recht.

Overleg kans geven
Komende maandag vindt er een nieuw overleg plaats tussen de erkende vakorganisaties (ACV-CSC Transcom en ACOD-CGSP Spoor) en de directie van de NMBS-Groep. Ook ACV zal daarop aanwezig zijn. "De huidige tekst geeft niet weer wat we gevraagd hebben", aldus Piens. "Toch hebben we besloten om maandag aanwezig te zijn om aan het overleg deel te nemen om dit een kans te blijven geven. We zullen de situatie op de voet volgen. De werknemers op de werkvloer zullen door middel van infosessies op de hoogte gebracht worden van de situatie. Er kan dan ook sprake zijn van eventuele kleine werkonderbrekingen en lichte vertragingen", zo zegt Piens.

Stakingsacties voorlopig opgeschort
De aangekondigde stakingsacties voor opeenvolgende donderdagen worden voorlopig opgeschort. Transcom verwacht een finaal voorstel tegen 7 december 2009 van het totale pakket dat op dat ogenblik in zijn geheel zal worden geëvalueerd, zo luidt het in een persbericht van ACV-Transcom.

Ook volgens Jos Digneffe van ACOD Spoor bevat de huidige tekst te weinig inhoud. Zij zullen dan ook komende maandag terug rond de onderhandelingstafel zitten om daarna eventueel verdere stappen te bespreken. (belga/lb)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... poor.dhtml

Business as usual dus...
PowerNRJ

Bericht door PowerNRJ »

daarom dat er donderdag vertragingen waren en dat de trein van Antwerpen-Centraal in Mechelen op spoor 9 kwam
odul

Bericht door odul »

Is het jullie ook niet opgevallen dat vooral de ACOD het voortouw nam in de loop naar de staking jj.

Blijkbaar hebben die van het ACV nog iets in te halen...
celtjan

Bericht door celtjan »

PowerNRJ schreef:daarom dat er donderdag vertragingen waren en dat de trein van Antwerpen-Centraal in Mechelen op spoor 9 kwam
Die vertragingen kan ook een gevolg zijn dat er volgens de ene dienst volgens R4 gereden werd & volgens de andere R1 (= daags na een zondag of feestdag
Te FGSP als reserve toch wat "lijken" uit de kast moeten halen. Zo moest er op een verbinding, een stel te FGSP eindigen & uitwijken omdat er niet meer zoals voorzien moest gekoppeld worden omdat de volledige samenstelling voor het verder traject reeds ervoor klaar stond. Zowel de dienstdoende bestuurder als de treinwachter wisten van niks. En laat het nu net rond 9u. zijn, waardoor het bewuste stel vol zat met "rimpeltoeristen". -Comedy Capers > Met een grotere vertraging als gevolg-
Daarna nog meer 'onvoorziene' voorziene ontkoppelingen met uitwijken voorgeschoteld gekregen.
eagleheart
Contacteer:

Bericht door eagleheart »

hoi,

Is er nog steeds geen sprake van een sorry pass?
overweg13

Bericht door overweg13 »

K V B schreef: In het VK heeft de privatisering er toe geleid dat oa het personeel behoorlijk beter gaan verdienen is, en dat lijnen en stations heropend zijn. Wat (in tegenstelling tot hetgeen vaak in de pers beweerd wordt) niet gebeurt is, is dat de veiligheid er op achteruit gegaan is.
De treinticket zijn duurder geworden, maar de reizigersaantallen zijn toch gestegen, het moet dus zijn dat mensen bereid zijn te betalen wat er gevraagd wordt.
Interessante aanvulling:

In Groot-Brittannië stelt men zich nu openlijk de vraag of de Spoorwegen niet genationaliseerd moeten worden. Je vindt hier een interessant artikel, zij het uit een linksgeoriënteerd tijdschrift: http://www.newstatesman.com/business/20 ... vatisation .
Samengevat: 70 % van de Engelsen is de privéspoorwegen beu, treinreizen zijn schandalig duur en verlopen vaak in overvolle rijtuigen, en de privatisering kost uiteindelijk meer dan de staatsspoorwegen vroeger. Er staat ook een interessante vergelijking tussen een reis van een Engelse forens en een forens op de lijn Leuven - Brussel, al vermoed ik dat men lang heeft moeten zoeken om iemand te vinden die zo positief is.
Met vriendelijke groet

overweg13
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Wat vergelijken ze ook... die ene komt van veel verder dan de afstand Leuven-Brussel.
pietje

Bericht door pietje »

Dietrich schreef:Wat vergelijken ze ook... die ene komt van veel verder dan de afstand Leuven-Brussel.
En ze tellen er de subsidies niet bij, die in België een pak hoger zijn dan in de UK.

Ik denk dat die 70% een pak minder zou zijn, als ze erbij zeggen dat om de prijzen naar "belgisch model" te laten zakken, iedereen (dus ook degenen die niet met de trein reizen) enkele honderden euro's per jaar meer belastingen moet betalen.
Plaats reactie