Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Is volgens Beluxtrains de voorziene samenstelling. Sowieso zie je vanalles op die ritten die niet verder dan Schaarbeek of Leuven gaan: afhankelijk van de precieze trein en de periode van het jaar kan het 18+M6 zijn, MS80, MS96, MS08 of 21+M4. Tel daar nog de 18+I11 bij die je op sommige andere treinen op dezelfde verbinding ziet en je komt aan zes verschillende materieeltypes. Wie doet beter?
Re: Ongewone samenstelling.
Door de werkzaamheden op lijn 59 tussen Sint-Niklaas en Antwerpen-Zuid tijdens de weekends van 14 september tot 13 oktober, wordt de capaciteit van de S-53-treinen Antwerpen-Centraal - Gent-St-Pieters verhoogd. De treinen die normaal met 1 MS80 worden gereden, worden door 2 MS80's gereden en 1 desiro als normale samenstelling wordt vervangen door 2 desiro's. Dit omdat dit de enige treinen zijn die rechtstreeks tussen Antwerpen, Sint-Niklaas, Lokeren en Gent rijden.
Een andere opvallende samenstelling was er op de ingekorte IC-relatie tussen Sint-Niklaas en Oostende, waar er enkele M6-rijtuigen voor 200 km/u tussen de normale M6-rijtuigen voor 160 km/u hingen, iets wat ik in het verleden op deze relatie nog nooit gezien heb.
Een andere opvallende samenstelling was er op de ingekorte IC-relatie tussen Sint-Niklaas en Oostende, waar er enkele M6-rijtuigen voor 200 km/u tussen de normale M6-rijtuigen voor 160 km/u hingen, iets wat ik in het verleden op deze relatie nog nooit gezien heb.
Laatst gewijzigd door Wout912 op 01 okt 2019, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ongewone samenstelling.
Het was daar vandaag trouwens dikke miserie met een hoop treinen die beperkt werden tot Mechelen in plaats van Antwerpen, iemand enig idee wat daar aan de hand was met de geplande omleidingsroute?Wout912 schreef: ↑28 sep 2019, 19:54 Door de werkzaamheden op lijn 59 tussen Sint-Niklaas en Antwerpen-Zuid tijdens de weekends van 14 september tot 13 oktober, wordt de capaciteit van de S-53-treinen Antwerpen-Centraal - Gent-St-Pieters verhoogd. De treinen die normaal met 1 MS80 worden gereden, worden door 2 MS80's gereden en 1 desiro als normale samenstelling wordt vervangen door 2 desiro's. Dit omdat dit de enige treinen zijn die rechtstreeks tussen Antwerpen, Sint-Niklaas, Lokeren en Gent rijden.
Re: Ongewone samenstelling.
Wellicht hebben ze stammen van de IC Sint-Niklaas - Kortrijk (via Brussel) genomen, waarvan er in het weekend minstens twee in Sint-Niklaas stilstaan. Daar zitten veel M6-rijtuigen voor 200 km/h tussen, soms wel de helft van de stam.Wout912 schreef: ↑28 sep 2019, 19:54 Een andere opvallende samenstelling was er op de ingekorte IC-relatie tussen Sint-Niklaas en Oostende, waar er enkele M6-rijtuigen voor 200 km/u tussen de normale M6-rijtuigen voor 160 km/u hingen, iets wat ik in het verleden op deze relatie nog nooit gezien heb.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Wegens te krappe dienstregeling beperkt tot Mechelen. Geen idee wat er vandaag anders liep dan de voorbije weken.
Re: Ongewone samenstelling.
Klopt. Personeel van depot Sint-Niklaas kent het materiaal en er eindigen 2 rijtuigstammen in Sint-Niklaas wat dus die 2 dubbeldekkers terug naar de bundel uitwijken.Steve schreef: ↑28 sep 2019, 20:34Wellicht hebben ze stammen van de IC Sint-Niklaas - Kortrijk (via Brussel) genomen, waarvan er in het weekend minstens twee in Sint-Niklaas stilstaan. Daar zitten veel M6-rijtuigen voor 200 km/h tussen, soms wel de helft van de stam.Wout912 schreef: ↑28 sep 2019, 19:54 Een andere opvallende samenstelling was er op de ingekorte IC-relatie tussen Sint-Niklaas en Oostende, waar er enkele M6-rijtuigen voor 200 km/u tussen de normale M6-rijtuigen voor 160 km/u hingen, iets wat ik in het verleden op deze relatie nog nooit gezien heb.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Ongewone samenstelling.
Hoeveel weekends hebben er dit jaar nu eigenlijk al wel ic’s gereden tussen antwerpen en sintniklaas???
Re: Ongewone samenstelling.
Niets. Toen ik die trein 2 weekends geleden moest doen tussen Ant en SN was het ook al veel te krap. We krijgen 5 min om van Berchem naar Kontich te rijden via L27. Onmogelijk op die tijd. Tegen dat ik in Mechelen was had ik al 4 min vertraging.trainlovertje schreef: ↑28 sep 2019, 20:50Wegens te krappe dienstregeling beperkt tot Mechelen. Geen idee wat er vandaag anders liep dan de voorbije weken.
Re: Ongewone samenstelling.
IC4509 van Charleroi naar Essen werd vandaag door 2 Klassiekjes gereden. Volgens Belux is dat normaal Desiro.
En IC540 van Eupen naar Oostende waar ik nu inzit bevat een gedeklasseerde I6A.
En IC540 van Eupen naar Oostende waar ik nu inzit bevat een gedeklasseerde I6A.
Re: Ongewone samenstelling.
Verder nog vandaag werd de IC2110 naar Aarlen verzorgd door slechts een enkel stelletje MS96. het gevolg laat zich raden, deze trein zat vol, zeker ook omdat veel reizigers grote koffers bij zich hadden. Sommigen konden geen zitplaats meer bemachtigen en mochten rechtstaan op de balkons.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Ongewone samenstelling.
Sommige P-treinen hebben nu een extra rijtuig gekregen.
P 8400 11 M4 ipv 10
P 8305 9 M4 ipv 8
P 8400 11 M4 ipv 10
P 8305 9 M4 ipv 8
Re: Ongewone samenstelling.
IC514 wordt gereden met een Kortrijk-Welkenraedt stam, met het M6-fietsrijtuig erin