Pagina 24 van 124
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 29 jan 2009, 18:28
door poyaud
Heeft er mee te maken , maar dan zou je denken dat de RIK (tussentijdse revisie) volledig stopt , wat nu niet het geval is . Zo komt op 02/02 329 binnen voor RIK .
Stand van zaken ;
(in volgorde van binnenkomst)
308,380,378,391,313,383 -modernisatie
304(met gsm-r) RIK , buiten op 30/01
329 RIK
399 , aanrijding , in herstelling. (korte termijn)
321 , ongeval , in herstelling+modernisatie (lange termijn)
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 29 jan 2009, 20:00
door HLE 2302
poyaud schreef:
304(met gsm-r) RIK , buiten op 30/01
dus met ander woorden, morgen komt de eerste vernieuwde break buiten ?
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 29 jan 2009, 20:02
door Steven
een RIK is geen grote revisie of modernisering zoals hier bedoeld, zover ik weet.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 29 jan 2009, 20:12
door Shrek
HLE 2302 schreef:
dus met ander woorden, morgen komt de eerste vernieuwde break buiten ?
neen, morgen komt er een herstelde/gecontroleerde/tiptop in orde oude break buiten

Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 29 jan 2009, 21:51
door Dietrich
Stevie Wonder schreef:Weet er iemand of er aan de stuurpost wijzigingen zijn? enzo ja welke?
Airco, en voor de rest geen idee.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 29 jan 2009, 22:25
door HLE 2302
langs de ene kant, oef want ik wil de breaks houden gelijk ze zijn, maar ik zou wel graag es et protoype zien, of ze iets gaan veranderen aan de besturing enz.
greetz 2302
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 30 jan 2009, 18:03
door 13'erke
HLE 2302 schreef:langs de ene kant, oef want ik wil de breaks houden gelijk ze zijn, maar ik zou wel graag es et protoype zien, of ze iets gaan veranderen aan de besturing enz.
greetz 2302
Wat zou men aan de besturing moeten veranderen, die dingen rijden toch perfect? Het enige waarvan ik weet dat technisch veranderd wordt, zijn de grote schakelaars boven de voorruiten van de tbn, deze worden vervangen door ietwat kleinere meer hanteerbare exemplaren.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 30 jan 2009, 19:38
door HLE 2302
13'erke schreef:HLE 2302 schreef:langs de ene kant, oef want ik wil de breaks houden gelijk ze zijn, maar ik zou wel graag es et protoype zien, of ze iets gaan veranderen aan de besturing enz.
greetz 2302
Wat zou men aan de besturing moeten veranderen, die dingen rijden toch perfect? Het enige waarvan ik weet dat technisch veranderd wordt, zijn de grote schakelaars boven de voorruiten van de tbn, deze worden vervangen door ietwat kleinere meer hanteerbare exemplaren.
eventueel de besturing samenvoegen, dat het is gelijk een sprinter, AM96, mw 41 ...
greetz 2302
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 30 jan 2009, 20:12
door poyaud
HLE 2302 schreef:
dus met ander woorden, morgen komt de eerste vernieuwde break buiten ?
Staat in bovenste post , tussentijdse revisie
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 03 feb 2009, 10:57
door Marcad
poyaud schreef:Heeft er mee te maken , maar dan zou je denken dat de RIK (tussentijdse revisie) volledig stopt , wat nu niet het geval is . Zo komt op 02/02 329 binnen voor RIK .
Stand van zaken ;
(in volgorde van binnenkomst)
308,380,378,391,313,383 -modernisatie
304(met gsm-r) RIK , buiten op 30/01
329 RIK
399 , aanrijding , in herstelling. (korte termijn)
321 , ongeval , in herstelling+modernisatie (lange termijn)
Salut poyaud,
Een kleine vraag over die breaks die in Mechelen staan.
De volgende rijtuigen uit de Breaks zijn nog niet in dienst terug gekomen na hun ongeval.
- 3211 (in herstelling - zie boven) - ongeval in Luik
- 2 rijtuigen van de eerste 412 (4123 en de tussen rijtuig) - ongeval in Sclaigneaux in 1997. Zijn deze nog in Mechelen ?
- is de 429 ook daar in Mechelen ? Is er een beslissing over wat er gebeurd ? Herstelling van de 4291 of niet ? De twee andere rijtuigen van die 429 kunnen ook gebruiken voor een andere break (321?)
Is het mogelijk ook te weten welk Cityrail op het ogenblik in Mechelen zijn voor modernisering ?
Heel bedankt
A+
Marcad
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 03 feb 2009, 17:19
door poyaud
@ Marcad ;
429 staat nog te Kinkempois , maar zou per dieplader naar Mechelen komen (kopkast)
In Mechelen staat 321 (kopkast) binnen voor herstelling , en zal nadien hernummerd worden naar 429.
412 , zijn geen verdere plannen mee en staat als reserve.
CR ;
719 , is op heden gedemonteerd en wordt 988.
Bijna afgewerkt ; 965 , 971 , 963 ,(992 niet zeker)
Groeten.
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 03 feb 2009, 21:42
door Robin
iemand die weet wat er met dit schaap is gebeurd?

Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 03 feb 2009, 21:55
door Beesty
Robin schreef:iemand die weet wat er met dit schaap is gebeurd?

Een of andere arbeider die een beetje uitgeschoven is met de slijpschijf?

Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 04 feb 2009, 09:13
door Marcad
Salut,
Robin schreef:iemand die weet wat er met dit schaap is gebeurd?
Het gaat om de 321 - ongeval in Luik in august 2000
Zie hier een beeld
http://www.belrail.be/F/actua/archives/ ... rash140800
De tweede break (L 5677 Namur-Herstal) is de 366 al hersteld.
poyaud schreef:Bijna afgewerkt ; 965 , 971 , 977
Bedankt poyaud
Ik denk dat het om de 997(728) gaat en niet de 977 al in dienst

.
A+
Marcad
Re: Modernisering Breaks
Geplaatst: 04 feb 2009, 12:04
door HLE 2302
kan mij iemand verklaren hoe het komt dat ale 2 breaks botsen de 1e meer beschadigd is dan de andere
bij dat ongeval in lede ook, stel ? was de stuurpost toaal platgedrukt, het ander stel had alleen een paar deuken
greetz 2302