De NMBS spreekt in haar GEN plan altijd over het feit dat die omweg via de lijn 28 wordt gemaakt om de NZ-verbinding te ontlasten.
Mooie want wie bijvoorbeeld naar Jette moet is even snel vanuit Brussel-Zuid in Jette via de lijn 28 als via de NZ-verbinding.
Wat ik dan niet begrijp is dat men tijdens de piekuren al de treinen van lijn 28 en lijn 60 via de NZ-verbinding stuurt, zo is het tijdens volle avondspits niet mogelijk om met de trein van Brussel-West naar Simonis of Jette te gaan, zonder via de NZ-verbinding te gaan, check de dienstregeling maar eens.
Men biedt tijdens de piekuren in de ochtend- en de avondspits op de lijn 28 éénrichtings treinverkeer aan??
één richtingstreinverkeer van Brussel-Zuid naar Brussel-West en Simonis tijdens de ochtendspits en
tijdens de avondspits van Simonis naar Brussel-West en Brussel-Zuid.
In de folder van de lijn 28 staat er bovendien dat er tijdens de piekuren meer treinen worden ingelegd, terwijl dat men tijdens de piekuren
gewoon hetzelfde aanbod op de lijn 60 heeft als voor 13 december 2009?
Ok buiten de piekuren is het aanbod uiteraard beter, maar binnen de piek is het aanbod hetzelfde en moet je steeds via de NZ-verbinding.
Een ander bedenking is het feit dat ik ergens gelezen meen te hebben dat die CR verbinding die eindigd in Weststation niet zou
kunnen doorgetrokken worden naar Brussel-Zuid omdat er te weinig perronsporen beschikbaar zijn.
Terwijl dit in de piekuren wel mogelijk is? Waarom moet men dan buiten de piek die trein keren op Klein Eiland?
Je zult maar in de buurt van Simonis of Brussel-West wonen en dan 's morgens naar het Zuidstation moeten om daar dan een trein naar een andere bestemming te nemen.
In de praktijk moet je dan 's morgens eerst de trein tot Jette nemen en daar den overstappen op een trein naar Brussel-Noord om daar dan uiteindelijk de trein naar je eindbestemming te nemen.
's Avonds het omgekeerde circus, eerst de trein tot Brussel-Noord dan de trein tot Jette en van in Jette de trein naar Brussel-West of Simonis.
Probeer maar eens aan een toerist uit te leggen dat er 3 uur in volle avondspits in de hoofdstad van dit land geen trein is in een bepaalde richting??
Steven schreef:Op die uren ben je dan sneller met de metro die dezelfde verbinding aanbied op 18min tijd zoals mag blijken als je de nmbs website gaan raadplegen en aanduid alle transportsoorten te willen zien.
Wat zou jouw werkgever zeggen als er vlak naast je deur een station is en jij nog een extra MIVB abonnement nodig hebt omdat de NMBS geen logische dienstregeling heeft?
Maar ja Steven jij moet al die onlogische zaken hier goed praten omdat je nu eenmaal zelf voor de NMBS werkt, maar het is je vergeven hoor!

In de wereld van de NMBS is dat allemaal logisch zo een dienstregeling.