Pagina 24 van 152

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 26 dec 2009, 20:47
door Steven
Op die uren ben je dan sneller met de metro die dezelfde verbinding aanbied op 18min tijd zoals mag blijken als je de nmbs website gaan raadplegen en aanduid alle transportsoorten te willen zien.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 26 dec 2009, 20:52
door giuseppe
Het wordt gewoon eens tijd dat de dienstregeling ernstig versimpeld wordt: vaste corridors om de 30 of 15 minuten.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 26 dec 2009, 20:53
door Duikbril AM86
De NMBS spreekt in haar GEN plan altijd over het feit dat die omweg via de lijn 28 wordt gemaakt om de NZ-verbinding te ontlasten.
Mooie want wie bijvoorbeeld naar Jette moet is even snel vanuit Brussel-Zuid in Jette via de lijn 28 als via de NZ-verbinding.

Wat ik dan niet begrijp is dat men tijdens de piekuren al de treinen van lijn 28 en lijn 60 via de NZ-verbinding stuurt, zo is het tijdens volle avondspits niet mogelijk om met de trein van Brussel-West naar Simonis of Jette te gaan, zonder via de NZ-verbinding te gaan, check de dienstregeling maar eens.
Men biedt tijdens de piekuren in de ochtend- en de avondspits op de lijn 28 éénrichtings treinverkeer aan??
één richtingstreinverkeer van Brussel-Zuid naar Brussel-West en Simonis tijdens de ochtendspits en
tijdens de avondspits van Simonis naar Brussel-West en Brussel-Zuid.


In de folder van de lijn 28 staat er bovendien dat er tijdens de piekuren meer treinen worden ingelegd, terwijl dat men tijdens de piekuren
gewoon hetzelfde aanbod op de lijn 60 heeft als voor 13 december 2009?
Ok buiten de piekuren is het aanbod uiteraard beter, maar binnen de piek is het aanbod hetzelfde en moet je steeds via de NZ-verbinding.

Een ander bedenking is het feit dat ik ergens gelezen meen te hebben dat die CR verbinding die eindigd in Weststation niet zou
kunnen doorgetrokken worden naar Brussel-Zuid omdat er te weinig perronsporen beschikbaar zijn.
Terwijl dit in de piekuren wel mogelijk is? Waarom moet men dan buiten de piek die trein keren op Klein Eiland?

Je zult maar in de buurt van Simonis of Brussel-West wonen en dan 's morgens naar het Zuidstation moeten om daar dan een trein naar een andere bestemming te nemen.
In de praktijk moet je dan 's morgens eerst de trein tot Jette nemen en daar den overstappen op een trein naar Brussel-Noord om daar dan uiteindelijk de trein naar je eindbestemming te nemen.
's Avonds het omgekeerde circus, eerst de trein tot Brussel-Noord dan de trein tot Jette en van in Jette de trein naar Brussel-West of Simonis.

Probeer maar eens aan een toerist uit te leggen dat er 3 uur in volle avondspits in de hoofdstad van dit land geen trein is in een bepaalde richting??
Steven schreef:Op die uren ben je dan sneller met de metro die dezelfde verbinding aanbied op 18min tijd zoals mag blijken als je de nmbs website gaan raadplegen en aanduid alle transportsoorten te willen zien.
Wat zou jouw werkgever zeggen als er vlak naast je deur een station is en jij nog een extra MIVB abonnement nodig hebt omdat de NMBS geen logische dienstregeling heeft?

Maar ja Steven jij moet al die onlogische zaken hier goed praten omdat je nu eenmaal zelf voor de NMBS werkt, maar het is je vergeven hoor! :D
In de wereld van de NMBS is dat allemaal logisch zo een dienstregeling.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 26 dec 2009, 21:22
door Duikbril AM86
We kunnen dit onderwerp misschien beter in de volgende topic behandelen.
=> http://www.treinforum.be/viewtopic.php? ... &start=435

Nu terug over onze bejaarde klassiekjes spreken he! :D

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 27 dec 2009, 01:24
door Steven
Duikbril AM86 schreef:
Steven schreef:Op die uren ben je dan sneller met de metro die dezelfde verbinding aanbied op 18min tijd zoals mag blijken als je de nmbs website gaan raadplegen en aanduid alle transportsoorten te willen zien.
Wat zou jouw werkgever zeggen als er vlak naast je deur een station is en jij nog een extra MIVB abonnement nodig hebt omdat de NMBS geen logische dienstregeling heeft?

Maar ja Steven jij moet al die onlogische zaken hier goed praten omdat je nu eenmaal zelf voor de NMBS werkt, maar het is je vergeven hoor! :D
In de wereld van de NMBS is dat allemaal logisch zo een dienstregeling.
Ten eerste heb je in Brussel geen afzonderlijk MIVB abo nodig, er bestaan genoeg formules die alle openbaar vervoer in brussel combineren wat ook de meeste mensen wel gebruiken, er zijn nu eenmaal weinig bedrijven die echt pal aan de grote stations van Brussel gelegen zijn.
Ten tweede was ik niet aan het goedpraten maar gaf ik gewoon weer wat ik zelf gevonden heb op de site, niks meer niks minder. Als je denkt dat ik alles goedpraat moet je mijn uitleg is beter leren lezen zoniet heb ik liever dat je geen commentaar geeft.
Jij neemt steeds het besluit dat ik alles verdedig van de spoorweg wat totaal niet waar is. Maar misschien zie je enkel wat je wil zien. :mrgreen:
Ik vulde dus gewoon aan dat op die uren dat de trein er in die richting niet bolt je beter af bent met de metro omdat ik dat als resultaat had gevonden via de nmbs planner.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 27 dec 2009, 10:28
door groentje
Het droevige is dat je van Zuid- naar Weststation altijd best bent met de metro, want die stopt tenminste altijd op hetzelfde perron. En het is niet zo erg als je de metro dan toch mist, er is er snel genoeg nog een.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 27 dec 2009, 12:14
door Teach2
Mensen wat heeft dit eigenlijk nog te maken met de klassieke stelletjes?

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 27 dec 2009, 12:44
door AM'er
Teach2 schreef:Mensen wat heeft dit eigenlijk nog te maken met de klassieke stelletjes?
Ik ga sebiet eens kijken welke AM62's op lijn Kortrijk-Brugge circuleren. 8)
Altijd spannend om te zien als er nog een ongemoderniseerde AM73 tussenzit (676 of 714).

De kans dat je nog ene ziet is minimaal geworden.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 27 dec 2009, 13:00
door Locomotief 5175
Gisteren op deze lijn : 246 en 608. ( zaterdag ).

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 27 dec 2009, 13:22
door Steven
Die 676 heb ik zeker ook nog deze week gezien in Brussel Noord.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 28 dec 2009, 10:44
door AM'er
Locomotief 5175 schreef:Gisteren op deze lijn : 246 en 608. ( zaterdag ).
Zondag was het de 608 en 229.

Tijdens het weekend rijdt de L-trein van Kortrijk naar Brugge door tot Zeebrugge-dorp.
In Brugge wordt deze dan de L-trein Brugge-Zeebrugge.

Zo krijg je soms verscheidene klassiekjes te zien.
Tijdens de week is er elke dag een andere samenstelling te zien (bv. 2 gemoderniseerd en 1 klassiek, 3 klassiek,...).

Plots duikt dan eens een klassiekje op die maandenlang niet te zien was (bv. oerklassiekje 153) :)

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 08 jan 2010, 16:13
door poyaud
Vrijdag 08-01 de 714 te Denderleeuw.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 11 jan 2010, 22:26
door Bert
Gisteren de bordeaux 676 in Brugge. Hij zat op de L Zeebrugge-Brugge-Kortrijk.

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 13 jan 2010, 21:00
door LHOON
Gisteravond nog de 165 op de CR Louvain-la-Neuve - Brussel

Ziehier een volledig illegale foto van de 1e klasse afdeling, ongeëvenaard door wat in veel recent materieel voor 1e klasse moet doorgaan...
165
165

Re: De langst levende klassiekjes

Geplaatst: 13 jan 2010, 21:48
door HLE 2302
Gisterenavond en vanochtend nog in de 26(?7?) gezeten.

Greetz 2302