Pagina 24 van 412
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 aug 2009, 19:33
door Terminus
Vandaag de IC 4515 (Charleroi - Essen) met een 800 i.p.v. M6'en.
Even later de IC 3416 (Brussel - Lier/Turnhout) met 2 breaks i.p.v. M6'en.
Al enkele dagen rijdt de ICT 'Neerpelt' - Blankenberge met 4 breaks i.p.v. 5 MW 41's. Dat is nu mogelijk aangezien deze trein vertrekt van (en beperkt is tot, in de andere richting) Lier door de brand in Herentals.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 14 aug 2009, 19:38
door treinbruno
dan moet die toch wel even in brugge stilstaan, omdat hij dan aan 160 ipv 120 over brugge-gent kan rijden
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 25 aug 2009, 20:48
door Lukas
Hoi,
Vanmorgen werd de P trein van 06u44 naar Brussel Zuid vezekerd door 2 "Cityrail" stellen terwijl deze trein normaal verzekerd word door 3 "Klassiekskes".
Deze vaststelling maakte ik toen ik mijn dagelijks Colaatje nuttigde in het buffet met zicht op de sporen.
Lukas
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 30 aug 2009, 10:06
door treinbruno
Net de Blankenberge express gezien in Brussel Luxemburg, die zat vol CFL corail, enkele wegmanns en een zwart historisch CFL rijtuig
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 01 sep 2009, 14:12
door treinbruno
de IC antwerpen-lille flandres van 12u06 in antwerpen (en 12u36 in lokeren) bestond vandaag uit een 27+M6 rijtuigen
dat mag frankrijk niet eens binnen

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 01 sep 2009, 18:25
door Henk
treinbruno schreef:de IC antwerpen-lille flandres van 12u06 in antwerpen (en 12u36 in lokeren) bestond vandaag uit een 27+M6 rijtuigen
dat mag frankrijk niet eens binnen

Vandaag was het Waregem Koerse (de eerste dinsdag na de laatste zondag van augustus...), IC-C stopte extra in Waregem en er werd wellicht veel volk verwacht, dus M6. Reizigers voor Frankrijk zullen wellicht in Kortrijk (Moeskroen?) op een andere trein moeten hebben overstappen.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 01 sep 2009, 21:43
door HLE 2302
treinbruno schreef:de IC antwerpen-lille flandres van 12u06 in antwerpen (en 12u36 in lokeren) bestond vandaag uit een 27+M6 rijtuigen
dat mag frankrijk niet eens binnen

er zijn plannen om binnenkort de 27 van de FCR te halen ... en daar de 26 op te zetten
de 27 zouden ze dan met M6 op de LK steken ... dat zijn dan de treinen die beperkt zijn tot kortrijk ... op die uren rijd de IC die van FSD komt door naar Lille
in het weekend rijd er ook 1 M4+21 ram rond op de IC FN-LK
greetz 2302
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 sep 2009, 17:44
door treinbruno
I10 in cityrail 2167

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 sep 2009, 19:04
door Steven
HLE 2302 schreef:treinbruno schreef:de IC antwerpen-lille flandres van 12u06 in antwerpen (en 12u36 in lokeren) bestond vandaag uit een 27+M6 rijtuigen
dat mag frankrijk niet eens binnen

er zijn plannen om binnenkort de 27 van de FCR te halen ... en daar de 26 op te zetten
de 27 zouden ze dan met M6 op de LK steken ... dat zijn dan de treinen die beperkt zijn tot kortrijk ... op die uren rijd de IC die van FSD komt door naar Lille
in het weekend rijd er ook 1 M4+21 ram rond op de IC FN-LK
greetz 2302
de 27 gaat in de loop van volgen jaar op FCR en FN vervangen worden door de 18, die 26 gaat tussen binche en LLN rijden.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 sep 2009, 22:22
door HLE 2302
Steven schreef:HLE 2302 schreef:treinbruno schreef:de IC antwerpen-lille flandres van 12u06 in antwerpen (en 12u36 in lokeren) bestond vandaag uit een 27+M6 rijtuigen
dat mag frankrijk niet eens binnen

er zijn plannen om binnenkort de 27 van de FCR te halen ... en daar de 26 op te zetten
de 27 zouden ze dan met M6 op de LK steken ... dat zijn dan de treinen die beperkt zijn tot kortrijk ... op die uren rijd de IC die van FSD komt door naar Lille
in het weekend rijd er ook 1 M4+21 ram rond op de IC FN-LK
greetz 2302
de 27 gaat in de loop van volgen jaar op FCR en FN vervangen worden door de 18, die 26 gaat tussen binche en LLN rijden.
ahja, er zijn zoveel geruchten dat ze niet te volgen zijn hé ...
stel je voor ... 26 op fn-fcr

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 sep 2009, 22:33
door TrainzDr3ver
treinbruno schreef:I10 in cityrail 2167

En welke loc hing daarvoor?
Nog nooit gehoord dat ze rijtuigen in een Cityrail inzetten

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 02 sep 2009, 22:48
door treinbruno
eigelijk niet echt op gelet, ik zag op spoor 1 I10 rijtuigen staan, op de treinaanwijzer boven spoor 1 stond er jette/aalst en die trein moest over een paar minuten vertrekken, en op railtime nog even gekeken en daar stond hetzelfde
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 03 sep 2009, 14:50
door Shrek
treinbruno schreef:eigelijk niet echt op gelet, ik zag op spoor 1 I10 rijtuigen staan, op de treinaanwijzer boven spoor 1 stond er jette/aalst en die trein moest over een paar minuten vertrekken, en op railtime nog even gekeken en daar stond hetzelfde
Dat zal wel een P-trein geweest zijn die al de avg gedraaid had ofzo

of misschien gewoon een foutje op de borden
Ik denk niet dat ze een niet reversibele stam op CR-verbindingen (met veel frontwissels) gaan zetten. Dan zal bij een panne de betreffende trein wel gewoon afgeschaft worden

Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 05 okt 2009, 00:46
door KB
Zondag 4 oktober, IC/E 1517: 4x (of 3x?) break i.p.v. AM96 of M6. Trein kwam met enige vertraging, ik schat tussen de 5 en de 10 minuten (niet op de klok gelet), te laat binnen in Hasselt en kwam dus ook te laat aan in Genk.
Re: gewijzigde samenstelling.
Geplaatst: 05 okt 2009, 11:42
door Beesty
KB schreef:Zondag 4 oktober, IC/E 1517: 4x (of 3x?) break i.p.v. AM96 of M6. Trein kwam met enige vertraging, ik schat tussen de 5 en de 10 minuten (niet op de klok gelet) te laat binnen in Hasselt en kwam dus ook te laat aan in Genk.
De laatste weken verzorgen wel vaker breaks de IC/E. (3 of 4x break).
Heb hem al enkele keren opgemerkt in Brugge.