Pagina 24 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 10:03
door Hans
Dit is misschien een domme vraag, maar waarom is de panto van de 27 eigenlijk steeds omhoog bij de testen?
Ze rijden toch niet in schakel? Of wat meten ze juist daarmee?

Wel erg knappe machine, hoop dat de prestaties navenant gaan zijn!

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 10:40
door msts.be
De reden waarom die panto omhoog is omdat de 27 een stroomafname moet simuleren in dezelfde bovenleidingssectie, en men dan kan zien of de 18 dan niet teveel stroom uit de draad trekt. Als men dit niet op deze manier doet, moet men een tweede trein inleggen en deze telkens x-aantal keer de testtrein laten passeren.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 13:02
door Stijn D.C.
Mooi, wel veel wind zo te zien. je hoort hem nie echt, is het zo ne stille?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 13:06
door 13'erke
Stijn D.C. schreef:Mooi, wel veel wind zo te zien. je hoort hem nie echt, is het zo ne stille?
Als de ventilatie in actie schoot was het niet echt stil te noemen, hetzelfde voor het rheostatisch remmen.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 13:19
door Hans
Zingt deze eigenlijk ook zijn toonladder bij het accelereren zoals de ES64U4'en?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 13:21
door Stijn D.C.
azo, tging ook snel, dusja :-)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 13:28
door sammarco1
Nee,nee, niks do re mi fa sol.... Erder in de buurt van een twintig, veel lawaai, constant geluid...

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 17:13
door Stijn D.C.
Zou het nie eerder HLE 13 geluidsterkte zijn? :)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 17:47
door melle
Stijn D.C. schreef:Zou het nie eerder HLE 13 geluidsterkte zijn? :)
Maakt dat dan zoveel uit? :roll:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 19:30
door 13'erke
Bij zonnig weer: Afbeelding

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 19:44
door Stijn D.C.
melle schreef:
Stijn D.C. schreef:Zou het nie eerder HLE 13 geluidsterkte zijn? :)
Maakt dat dan zoveel uit? :roll:
Niet echt, de nieuwe deuren binnenin, zullen goed geisoleerd zijn, want het zou erg zijn moesten tb's gelijk bij den 20 met oordopjes in een nieuwe loc gaan zitten :)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 21:41
door Steven
Hans schreef:Dit is misschien een domme vraag, maar waarom is de panto van de 27 eigenlijk steeds omhoog bij de testen?
Ze rijden toch niet in schakel? Of wat meten ze juist daarmee?

Wel erg knappe machine, hoop dat de prestaties navenant gaan zijn!
de 18 deed enkel de voorwaartse ritten de 27 zorgde voor de andere rijrichting. Dat is de tweede reden waarom die 27 aanwezig is.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 22:14
door Stijn D.C.
Dat zal een soort dubbeltractie zijn, maar dan zonder dat ander loc tractie geeft, remmen van de achterste loc zullen dan op neutraal staan zeker?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 22:18
door Steven
Als de 18 de tractie leverde was op de reeks 27 de tractie en rem buiten dienst (remkraan afgezonderd zoals het moet) in de andere rijrichting is het dan omgekeerd. Het is als het ware een soort dubbeltractie maar dan met 9 rijtuigen tussen de locs.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 08 mar 2009, 22:25
door Stijn D.C.
ok, bedankt voor de info :D