Nu wel: deze morgen omstreeks 10u aangekomen...HLE 2302 schreef:Ze zijn alleszins nog niet aangekomen bij Casier in Deerlijk.
Exit HLE 16?
Re: Exit HLE 16?
- trainfreak
Inderdaad, er staan foto's op http://www.bfoto.be/fu.phpgysev schreef:Nu wel: deze morgen omstreeks 10u aangekomen...HLE 2302 schreef:Ze zijn alleszins nog niet aangekomen bij Casier in Deerlijk.
Ik hoop binnenkort nog eens te kunnen gaan kijken. 

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
snel zijn is de boodschapHLE 2302 schreef:Ik hoop binnenkort nog eens te kunnen gaan kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=fPRL9JTWJ88
Er staan er 2 op het buitenste spoor te Casier op dit moment.
Laatst gewijzigd door HLE 2302 op 14 feb 2012, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
In het filmpje kan je ook een derde zien staan naast een betonnen gebouwtje. Het zal snel gaan nu ...HLE 2302 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=fPRL9JTWJ88
Shrek schreef:In het filmpje kan je ook een derde zien staan naast een betonnen gebouwtje. Het zal snel gaan nu ...HLE 2302 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=fPRL9JTWJ88
Er staan er 3 binnen op het wijkspoor in het schrootbedrijf zelf (waaronder deze in de 1e seconde van het filmpje) en nog 2 op het gewone wijkspoor.
-
- Contacteer:
Bittere ontnuchtering , ze waren beter naar het buitenland verkocht !etoile du nord schreef:Goed nieuws hé , kunnen de loks bezocht ( en/of gefotografeerd ) worden tijdens hun verblijf in het atelier van FSD
Of is er iemand die daar beeldjes kan maken ?
Het zou leuk zijn om de aanpassingswerken ,restauratie en herwaardering van "onze" 16's te kunnen volgen !

Gelukkig zijn er 2 ontsnapt aan de schroot , dus .... verse steun en werkkracht nodig om nog lang van deze prachtmachines te kunnen genieten !
Is er iemand die de laatste "rit" van de 16'en kan vastleggen ( als dit toegelaten is bij Casier ) ?
Niet te veel details a.u.b. , juist voldoende voor een ultieme herinnering aan dit Belgisch erfgoed

Vandaag met Etoile du nord een bezoek gebracht aan de resterende 16en, 1601&1604 stonden naast de hoofdlijn.
1605 stond op de site zelf, de 1603 en 1606 waren spoorloos ( inmiddels gesloopt denk ik )
1605 stond op de site zelf, de 1603 en 1606 waren spoorloos ( inmiddels gesloopt denk ik )
- sammarco1
- Contacteer:
En waar is dat in Gent - Zeehaven ?

**********************************************************************************************************
Het is in Deerlijk niet in Gentsammarco1 schreef:En waar is dat in Gent - Zeehaven ?
- sammarco1
- Contacteer:
ja en waar in Deerlijk... kan ik daar nog een foto gaan maken ?

**********************************************************************************************************
De wet van de snelste kan u nog redden, want blijkbaar zijn ze er snel ingevlogen met het mes, als je leest wat hierboven al staat.
- sammarco1
- Contacteer:
Aah, neee... maar alleeee, zonder mij eerst efkes te verwittigen... alleee, nu wilde ik nog een afscheidsfotoke maken... alleeee.. en geen emoticons hier met tranen ???? was dat ier voor een website.... Ooooh, da vin ik nu spijtig se... ik ben er het hart van in.... Wie gaat mij nu troosten ?
Aah, maar nu is mijne dag een beetje verpest... Emme ze die alle zes al verschroot dan ? Aaah da zijn toch hatelijke debielen hier.... da doe de toch ni... Minstens twee stuks voor t museum.... Ja, nee echt, slik....

Aah, maar nu is mijne dag een beetje verpest... Emme ze die alle zes al verschroot dan ? Aaah da zijn toch hatelijke debielen hier.... da doe de toch ni... Minstens twee stuks voor t museum.... Ja, nee echt, slik....