Waarom zou dat stiller zijn ? technische reden ?? Iemand ?franksken schreef:Vooraf ingesproken berichten laten lopen kan perfect,enkel het volume van die aankondigingendentheo schreef: Kunnen jullie een aangepast bericht inspreken op disk en laten afspelen in de stations ? Of moeten jullie altijd rechtstreeks spreken ?
Is te laag bij druk treinverkeer in het station.
Geautomatiseerde omroepen
Re: Geautomatiseerde omroepen
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Geautomatiseerde omroepen
Ik heb ooit naast de speakerin gestaan van Rotterdam. Die kon netjes een kort bericht in de stijl van : "de nu volgende stoptrein heeft 10 minuten vertraging" opnemen.-Jeroen- schreef:[
Geen idee, ik werk niet voor de spoorwegen in Nederland en/of België. In Nederland worden er bij geplande werkzaamheden wel vooraf ingesproken teksten afgespeeld op het station (zowel als aankondiging van de werkzaamheden, maar ook tijdens de werkzaamheden zelf).
Daarna speelde zij dit dan af op al de stations waar die stoptrein verwacht werd. Netjes.
Laatst gewijzigd door dentheo op 03 mei 2013, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Geautomatiseerde omroepen
Da's een manier van werken die hier niet echt zou volstaan.dentheo schreef:IK heb ooit naast de speakerin gestaan van Rotterdam. Die kon netjes en krot bericht in de stijl van : "de nu volgende stoptrein heeft 10 minuten vertraging" opnemen.-Jeroen- schreef:[
Geen idee, ik werk niet voor de spoorwegen in Nederland en/of België. In Nederland worden er bij geplande werkzaamheden wel vooraf ingesproken teksten afgespeeld op het station (zowel als aankondiging van de werkzaamheden, maar ook tijdens de werkzaamheden zelf).
Daarna speelde zij dit dan af op al de stations waar die stoptrein verwacht werd. Netjes.
Zeker in geval van vertraging zijn we verplicht het vertrekuur te vermelden.
In theorie zou het wel kunnen.
Re: Geautomatiseerde omroepen
Denk ik ook , vooral omdat het zo'n tiental maal herhaald moest worden, en gespreid over een half uur over de lengte van het traject.franksken schreef:[]
Da's een manier van werken die hier niet echt zou volstaan.
Zeker in geval van vertraging zijn we verplicht het vertrekuur te vermelden.
In theorie zou het wel kunnen.
Je kan het toch slecht tegelijk omroepen als de trein op de laatste haltes normaal nog een kwartier wegblijft, want dan staat er nog niemand.
Kan ons EMMA bij zoiets "helpen" ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Geautomatiseerde omroepen
Na ingave van de oorzaak zal Emma alle vertragingen automatisch omroepen,desgewenst met alternatieven.dentheo schreef:Denk ik ook , vooral omdat het zo'n tiental maal herhaald moest worden, en gespreid over een half uur over de lengte van het traject.franksken schreef:[]
Da's een manier van werken die hier niet echt zou volstaan.
Zeker in geval van vertraging zijn we verplicht het vertrekuur te vermelden.
In theorie zou het wel kunnen.
Je kan het toch slecht tegelijk omroepen als de trein op de laatste haltes normaal nog een kwartier wegblijft, want dan staat er nog niemand.
Kan ons EMMA bij zoiets "helpen" ?
Re: Geautomatiseerde omroepen
En bij stoptreinen ?franksken schreef:[
Na ingave van de oorzaak zal Emma alle vertragingen automatisch omroepen,desgewenst met alternatieven.
Op alle stations vanaf enkele minuten voor het geplande vertrek en dan om de twee minuten , of hoe moet ik mij dat voorstellen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Geautomatiseerde omroepen
Elke trein met een vertraging wordt op tijdstip van vertrek geroepen (door een samenloop van omstandigheden zou het kunnen dat dit niet gebeurt, daarom is de operator er...).dentheo schreef:En bij stoptreinen?
Op alle stations vanaf enkele minuten voor het geplande vertrek en dan om de twee minuten , of hoe moet ik mij dat voorstellen?
Er is echter geen herhalend bericht, maar als de vertraging groter wordt of drie minuten voor de werkelijke aankomst van de trein wordt de reiziger andermaal geïnformeerd.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Geautomatiseerde omroepen
Een verklaring voor het audio-verschil tussen de geautomatiseerde omroepen en de menselijke omroepberichten, is nog niet door I-N.1 verklaard.dentheo schreef:Waarom zou dat stiller zijn ? technische reden ?? Iemand ?
Maar waarschijnlijk is het een technisch aspect dat de huidige luidsprekers zijn afgestemd op de stem van EMMA (met volume en opnamemateriaal in een opnamestudio) en de stem van de operator die tussenkomt niet altijd evengoed verwerkt wordt door de versterkers.
Dit probleem is al langere tijd gemeld, maar er is nog steeds geen eenduidige oplossing voor gevonden.
Re: Geautomatiseerde omroepen
Dat automatische bericht gaat ook wel ietsje anders:franksken schreef:Da's een manier van werken die hier niet echt zou volstaan.
Zeker in geval van vertraging zijn we verplicht het vertrekuur te vermelden.
In theorie zou het wel kunnen.
"Dames en heren, de type trein, van vertrektijd, naar belangrijkste tussenstops + eindbestemming, komt over ongeveer vertraging binnen (optioneel er meteen achteraan bij een spoorwijziging: en vertrekt vandaag van spoor spoornummer)".
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Geautomatiseerde omroepen
Je illustreert mooi waarom het een hele klus is om dit aan te passen in PIDAAS/EMMA. Elke bericht begint immers met "Aandacht, spoor X." waarbij, in geval van spoorwijziging deze dan ook in het begin van het bericht wordt geroepen. Ook belangrijke tussenstops merkt het systeem niet op = tussenkomst operator.-Jeroen- schreef:Dat automatische bericht gaat ook wel ietsje anders:franksken schreef:Da's een manier van werken die hier niet echt zou volstaan.
Zeker in geval van vertraging zijn we verplicht het vertrekuur te vermelden.
In theorie zou het wel kunnen.
"Dames en heren, de type trein, van vertrektijd, naar belangrijkste tussenstops + eindbestemming, komt over ongeveer vertraging binnen (optioneel er meteen achteraan bij een spoorwijziging: en vertrekt vandaag van spoor spoornummer)".
Bovendien is de vraag of je dit automatisch of manueel laat beheren. Manueel levert het probleem op dat als de volgorde van de treinen wijzigt, de operator de verschillende gelanceerde omroepberichten in de stopplaatsen in het oog moet houden + het verwijderen van het omroepbericht.
Automatisch lijkt ook de manier om te werken, maar voor dergelijke nieuwe denkwijzen en hercodering van functies die nu al bestaan, is er nu geen interesse/tijd/geld door de betrokken diensten.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Geautomatiseerde omroepen
Uit de conferenties in mei 2013 blijkt dat door een komende update het linkbeheer van EMMA met EBP per station wordt bepaald en niet meer globaal. Daardoor wordt het technisch mogelijk om niet-EBP stations ook te laten omroepen met EMMA, maar dit enkel op basis van tijd.speakervoice schreef:EMMA/PIDAAS "communiceert" uitvoerig met de EBP. Daarom dat eerst lijnen/zones op EBP aan bod zullen komen en aan dergelijke lijnen/zones is er nog geen tekort.
De vertragingen worden nog steeds automatisch meegerekend via deze modus, alleen zal voor het type-omroepbericht [...zal vertrekken, ...komt zo dadelijk aan, ...komt aan, ...vertrekt zo dadelijk] geen onderscheid gemaakt worden en een algemeen bericht in de trend van ...vertrekt zo dadelijk weerklinken drie minuten voor het werkelijke vertrekuur van de trein voor de niet-EBP stations op EMMA.
Toekomstplannen worden niet meegedeeld, maar dit biedt wel een oplossing voor de gemixte EBP-oude relais-seinhuizen. Anderzijds hoort daarbij ook het schrappen van werkprestaties en werkposten. In Brussel-Noord is al een nachtprestatie gesneuveld en in Leuven wordt een testfase gelanceerd met 2 EMMA-operatoren in plaats van 3 tijdens alle dagdiensten.
Re: Geautomatiseerde omroepen
In blok 8 Brussel-Noord krijgen we een operatorpost met 17(ZEVENTIEN)stations/stopplaatsen op 2 verschillende lijnen!
'k Hou m'n hart al vast .

'k Hou m'n hart al vast .

Re: Geautomatiseerde omroepen
Als Emma op 'tijd' werkt zullen vertragingen of info's automatisch omgeroepen worden.speakervoice schreef:Uit de conferenties in mei 2013 blijkt dat door een komende update het linkbeheer van EMMA met EBP per station wordt bepaald en niet meer globaal. Daardoor wordt het technisch mogelijk om niet-EBP stations ook te laten omroepen met EMMA, maar dit enkel op basis van tijd.speakervoice schreef:EMMA/PIDAAS "communiceert" uitvoerig met de EBP. Daarom dat eerst lijnen/zones op EBP aan bod zullen komen en aan dergelijke lijnen/zones is er nog geen tekort.
De vertragingen worden nog steeds automatisch meegerekend via deze modus, alleen zal voor het type-omroepbericht [...zal vertrekken, ...komt zo dadelijk aan, ...komt aan, ...vertrekt zo dadelijk] geen onderscheid gemaakt worden en een algemeen bericht in de trend van ...vertrekt zo dadelijk weerklinken drie minuten voor het werkelijke vertrekuur van de trein voor de niet-EBP stations op EMMA.
Toekomstplannen worden niet meegedeeld, maar dit biedt wel een oplossing voor de gemixte EBP-oude relais-seinhuizen. Anderzijds hoort daarbij ook het schrappen van werkprestaties en werkposten. In Brussel-Noord is al een nachtprestatie gesneuveld en in Leuven wordt een testfase gelanceerd met 2 EMMA-operatoren in plaats van 3 tijdens alle dagdiensten.
Echter,de aankomst van een trein moet door de operator geforceerd worden.
Of zie ik dat verkeerd?
Re: Geautomatiseerde omroepen
In de zone Brussel zijn op alle stations zowel het Weekend als het Nacht audio niveau geactiveerd, dewelke wel degelijk een groot verschil geeft in volume. Problemen met de harde audio komen redelijk snel aan het licht door een berg klachten bij de klantendienst, meestal is dat bij stopplaatsen waar vroeger amper eens iets uit de luidspreker kwam en dat nu systematisch voor elke trein wel omgeroepen wordt.speakervoice schreef:Mmm, dan moet ik de instellingen in Antwerpen nog eens bekijkenKristofke schreef:Dat zal ook niet veranderen in de grote stations, enkel het volume gaat lager na 22uBovendien stelt I-N.1 (verantwoordelijk voor EMMA-project) steeds dezelfde instellingen voor alle EMMA-stations voorop... althans dat hebben ze mij blijkbaar dan wijsgemaakt tijdens de laatste vergadering
WORDT VERVOLGD
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: Geautomatiseerde omroepen
Als EMMA op tijd afroept, zal de trein na het tijdstip van vertrek (met eventuele vertraging) wegvallen op de COS.franksken schreef:De aankomst van een trein moet door de operator geforceerd worden.
Of zie ik dat verkeerd?