Pagina 24 van 25

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 16 dec 2009, 17:15
door PowerNRJ
geen staking morgen? Iemand zei dat morgen de goederen treinen en sommige persoonstreinen gingen staken. Kan natuurlijk verkeerd zijn

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 16 dec 2009, 17:32
door 260689
PowerNRJ schreef:geen staking morgen? Iemand zei dat morgen de goederen treinen en sommige persoonstreinen gingen staken. Kan natuurlijk verkeerd zijn
Enkel B-cargo staakt de NMBS Mobility staakt niet ;-)

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 16 dec 2009, 17:39
door PowerNRJ
dus de treinen rijden normaal ;)?

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 16 dec 2009, 21:58
door Terminus
Er is een grote manifestatie in Brussel, men mag dus niet uitsluiten dat er bij de reizigerstreinen wat afgeschaft zal worden of extra vertraging zal hebben.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 17 dec 2009, 02:32
door Asterix
Zouden ze misschien niet eens eerst voor een sorrypas kunnen zorgen na de klucht van vorige keer in plaats van opnieuw te gaan staken?

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 17 dec 2009, 13:56
door OMC
Nochtans rijd er cargo, heb er al verschillende zien passeren hier. Sebiet nog wat foto's maken in de sneeuw, altijd leuk!

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 28 dec 2009, 11:04
door Adler
Het overleg over NMBS Logistics zit muurvast.
Op 7 januari beslist de vakbond of er nieuwe acties komen.
ACOD Spoor heeft geen mandaat om nog verder te onderhandelen.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 28 dec 2009, 11:48
door dentheo
Adler schreef:Het overleg over NMBS Logistics zit muurvast.
Op 7 januari beslist de vakbond of er nieuwe acties komen.
ACOD Spoor heeft geen mandaat om nog verder te onderhandelen.
Eigenaardig want volgens mij moet regering VOOR 31 december aan EU zeggen wat ze gaan doen, als ze iets willen doen.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 27 feb 2010, 17:17
door Adler
De Onafhankelijke Vakbond voor Spoorwegpersoneel (OVS) stuurt maandag een brief naar NMBS-topman Marc Descheemaecker met vragen over de veiligheid.
Als er na een week geen antwoord komt, starten de vakbondslui vanaf maandag 8 maart met langzaamaanacties.

"We eisen dat de herhalingssystemen zoals het Gong-fluitsysteem, Memor, TBL1+ door de NMBS beschouwd worden als veiligheidssystemen en dus niet als besturingshulpmiddelen zoals dat nu het geval is", zegt Luc Pauwels van de OVS.

De brief met de eisen van de OVS wordt maandag naar NMBS-topman Descheemaecker gestuurd.
De vakbond geeft de spoorwegmaatschappij één week de tijd om te antwoorden. Als die deadline niet gehaald wordt, volgen er acties.

"We zullen de treinbestuurders dan vragen om de snelheid te verminderen met 20 of 30 kilometer per uur.
We hopen dat de reizigers daar begrip voor kunnen opbrengen, het gaat tenslotte niet alleen om onze veiligheid, maar ook om die van hen", besluit Pauwels.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 27 feb 2010, 17:36
door Glodenox
TBL1+: volledig akkoord, maar Memor een veiligheidssysteem noemen is er toch wat over vind ik.

Heeft de categorisatie van die delen van de spoorinfrastructuur dan enige invloed op het werk van treinbestuurders? Wat zou er soms anders zijn als de categorie zou aangepast worden?

Greetings,
Glodenox

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 27 feb 2010, 17:39
door AlexNL
Adler schreef:"We eisen dat de herhalingssystemen zoals het Gong-fluitsysteem, Memor, TBL1+ door de NMBS beschouwd worden als veiligheidssystemen en dus niet als besturingshulpmiddelen zoals dat nu het geval is", zegt Luc Pauwels van de OVS.
Gong-fluit en Memor zijn allesbehalve veiligheidssystemen omdat ze niks doen wanneer het echt nodig is (bij een STS-passage, bijvoorbeeld). Weet meneer Pauwels wel goed waar hij het over heeft?

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 27 feb 2010, 18:25
door overweg13
Adler schreef:
"We eisen dat de herhalingssystemen zoals het Gong-fluitsysteem, Memor, TBL1+ door de NMBS beschouwd worden als veiligheidssystemen en dus niet als besturingshulpmiddelen zoals dat nu het geval is", zegt Luc Pauwels van de OVS.

"We zullen de treinbestuurders dan vragen om de snelheid te verminderen met 20 of 30 kilometer per uur.
We hopen dat de reizigers daar begrip voor kunnen opbrengen, het gaat tenslotte niet alleen om onze veiligheid, maar ook om die van hen", besluit Pauwels.
Heeft die Pauwels nu ontslag genomen of niet? Lijkt me anders op zijn minst wat labiel.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 27 feb 2010, 18:37
door Adler
overweg13 schreef:
Adler schreef:
"We eisen dat de herhalingssystemen zoals het Gong-fluitsysteem, Memor, TBL1+ door de NMBS beschouwd worden als veiligheidssystemen en dus niet als besturingshulpmiddelen zoals dat nu het geval is", zegt Luc Pauwels van de OVS.

"We zullen de treinbestuurders dan vragen om de snelheid te verminderen met 20 of 30 kilometer per uur.
We hopen dat de reizigers daar begrip voor kunnen opbrengen, het gaat tenslotte niet alleen om onze veiligheid, maar ook om die van hen", besluit Pauwels.
Heeft die Pauwels nu ontslag genomen of niet? Lijkt me anders op zijn minst wat labiel.
Op de website van OVS bij News kan je meer lezen: oorlog met het ACOD, voorzitter af maar dan toch weer niet helemaal, enz....
En wat is nu de bedoeling van die brief aan Descheemaecker ?
Wat een soap.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 27 feb 2010, 23:27
door Dietrich
Adler schreef:"We eisen dat de herhalingssystemen zoals het Gong-fluitsysteem, Memor, TBL1+ door de NMBS beschouwd worden als veiligheidssystemen en dus niet als besturingshulpmiddelen zoals dat nu het geval is", zegt Luc Pauwels van de OVS.
Dan is het simpel... laten we die veiligheidssystemen noemen en is daarmee de kous af. Wat het verschil maakt door iets x ipv y te noemen blijft alsnog een mysterie.

Re: En we gaan nog eens staken.

Geplaatst: 27 feb 2010, 23:54
door Steven
omdat er voor veiligheidssystemen andere regels zijn dan voor hulpsystemen.