Pagina 24 van 34

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 19 dec 2010, 19:45
door pietje
Als er noodzaak zou zijn om Maastricht beter bereikbaar te maken is er maar 1 manier en dat is de lijn vanuit Hasselt upgraden, electrificeren en heropenen voor passagiers, want de omweg via Luik is enkel een oplossing voor reizen tussen Maastricht en bestemmingen in Brussel en verder (evt kust).
Voor het verkeer van omgevingen Oost-Brabant, Antwerpen en Belgisch-Limburg is er eigenlijk via de spoorwegen geen bruikbare mogelijkheid, tenzij je zolang mogelijk onderweg wil zijn :twisted:

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 19 dec 2010, 20:59
door thejay
Van Aarschot naar Maastricht? Daar hoef ik niet lang over na te denken: pak de IR-c tot Bilzen en dan bus 20a naar Maastricht (30 minuten). Je bent wel gek als je helemaal omrijdt via Luik en je kunt nog midden in het centrum afstappen ook.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 19 dec 2010, 23:36
door Trammist
thejay schreef:Van Aarschot naar Maastricht? Daar hoef ik niet lang over na te denken: pak de IR-c tot Bilzen en dan bus 20a naar Maastricht (30 minuten). Je bent wel gek als je helemaal omrijdt via Luik en je kunt nog midden in het centrum afstappen ook.
De IC-E (de 15##) komt beter uit, de reistijd via Bilzen bedraagt onder normale omstandigheden 1 uur en 33 minuten :wink: , waarvan 24' overstaptijd in Bilzen...
In het weekend is het inderdaad de IR-c, met een quasi identieke reistijd.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 20 dec 2010, 01:50
door groentje
De bus is inderdaad ook een optie. Al hebben de bussen met dit weer iets meer last dan de treinen.
Overigens stelde ik duidelijk dat de IC-O naar Maastricht wat mij betreft wél in Leuven stopt. Het gaat hem mij om een stop van de ICE en de Thalys in Leuven.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 20 dec 2010, 18:56
door pietje
Mijn post was maar om aan te tonen dat Leuven nog niet zo misdeeld is, en ik treed groentje bij: In Leuven zou de IC-O ook moeten stoppen om zo een beter halfuur frequentie te bieden met de IC-A, maar HST's (ICE of TGV) vind ik echt overdreven.
Dat station kan doorreden worden aan 160 km/h en vanuit Leuven heb je rechtstreekse, snelle verbindingen naar de HST stations in Luik en Brussel.
Dat moet ruimschoots volstaan.

Ik ben trouwens wel voorstander om de IC-E langs de boog te laten rijden en zo niet meer in Leuven te passeren, want die verliest daar veel te veel tijd met dat kopmaken en de trage toegang.

Als men dan de IC-E eens zou laten vertrekken vanuit Maastricht (met materiaal dat wel toegelaten is tot Maastricht) dan ben je vanuit Maastricht even snel in Brussel als nu, en vanuit Hasselt beduidend sneller.
Ik ben er zeker van dat zo'n verbinding vooral last zal hebben van teveel succes, dat zie je al aan de 2*4 P-treinen die via de boog in Leuven gaan.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 21 dec 2010, 08:18
door Stef
Vroeger reden P 7290, 7291 en 7292 van Sint-Niklaas naar Antwerpen.

Echter met de nieuwe dienstregeling rijden P 7290 en 7292 het traject vanaf Sint-Niklaas en P 7291 vanaf Lokeren.

Hoe doen ze dit? Toch niet met 1 stel (= duikbril) zoals vroeger? Want vroeger was het net te doen om met 1 stel op tijd leeg terug te rijden naar Sint-Niklaas na de IC C. Als dat stel nog eens extra naar Lokeren moet rijden (toch een 8-tal minuten) en ook nog terug moet met stops in Sinaai en Belsele, lijkt mij dat niet te doen.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 21 dec 2010, 17:18
door 260689
Stef schreef:Vroeger reden P 7290, 7291 en 7292 van Sint-Niklaas naar Antwerpen.

Echter met de nieuwe dienstregeling rijden P 7290 en 7292 het traject vanaf Sint-Niklaas en P 7291 vanaf Lokeren.

Hoe doen ze dit? Toch niet met 1 stel (= duikbril) zoals vroeger? Want vroeger was het net te doen om met 1 stel op tijd leeg terug te rijden naar Sint-Niklaas na de IC C. Als dat stel nog eens extra naar Lokeren moet rijden (toch een 8-tal minuten) en ook nog terug moet met stops in Sinaai en Belsele, lijkt mij dat niet te doen.
Het stel van den P7291 komt van Dendermonde, alle P treinen rijden met Breaks ;-)

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 21 dec 2010, 21:54
door Stef
260689 schreef:
Stef schreef:Vroeger reden P 7290, 7291 en 7292 van Sint-Niklaas naar Antwerpen.

Echter met de nieuwe dienstregeling rijden P 7290 en 7292 het traject vanaf Sint-Niklaas en P 7291 vanaf Lokeren.

Hoe doen ze dit? Toch niet met 1 stel (= duikbril) zoals vroeger? Want vroeger was het net te doen om met 1 stel op tijd leeg terug te rijden naar Sint-Niklaas na de IC C. Als dat stel nog eens extra naar Lokeren moet rijden (toch een 8-tal minuten) en ook nog terug moet met stops in Sinaai en Belsele, lijkt mij dat niet te doen.
Het stel van den P7291 komt van Dendermonde, alle P treinen rijden met Breaks ;-)
Aha, ik heb nog geen 1 van deze P treinen kunnen zien. Ik heb de indruk dat de breaks meer en meer als P trein worden ingezet. Die break die van Dendermonde komt, die heeft toevallig niet de IC L verzekerd?

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 22 dec 2010, 17:22
door 260689
Stef schreef:
260689 schreef:
Stef schreef:Vroeger reden P 7290, 7291 en 7292 van Sint-Niklaas naar Antwerpen.

Echter met de nieuwe dienstregeling rijden P 7290 en 7292 het traject vanaf Sint-Niklaas en P 7291 vanaf Lokeren.

Hoe doen ze dit? Toch niet met 1 stel (= duikbril) zoals vroeger? Want vroeger was het net te doen om met 1 stel op tijd leeg terug te rijden naar Sint-Niklaas na de IC C. Als dat stel nog eens extra naar Lokeren moet rijden (toch een 8-tal minuten) en ook nog terug moet met stops in Sinaai en Belsele, lijkt mij dat niet te doen.
Het stel van den P7291 komt van Dendermonde, alle P treinen rijden met Breaks ;-)
Aha, ik heb nog geen 1 van deze P treinen kunnen zien. Ik heb de indruk dat de breaks meer en meer als P trein worden ingezet. Die break die van Dendermonde komt, die heeft toevallig niet de IC L verzekerd?
Klopt, deze wordt Ontkoppelt in Dendermonde en rijd van Dendermonde naar Lokeren waarna deze de P trein wordt, treinbestuurder is van Sint Niklaas en TBG is van depot Poperinge

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 22 dec 2010, 22:09
door Terminus
Sorry dat ik even off topic ga... maar...
in elk werkwoord waar een dt-fout mogelijk was, staat er een denk ik. Zo moeilijk zijn de dt-regels niet :wink:

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 dec 2010, 04:58
door Asterix
Terminus schreef:Sorry dat ik even off topic ga... maar...
in elk werkwoord waar een dt-fout mogelijk was, staat er een denk ik. Zo moeilijk zijn de dt-regels niet :wink:
Pas op want subiet ben je een "zagevent".

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 dec 2010, 08:25
door Stef
260689 schreef: Klopt, deze wordt Ontkoppelt in Dendermonde en rijd van Dendermonde naar Lokeren waarna deze de P trein word, treinbestuurder is van Sint Niklaas en TBG is van depot Poperinge
En hoe ziet de dag van die break er verder uit, na aankomst in A'pen Berchem? Leeg terug naar Sint-Niklaas? Of de P 7291 verzekeren? Of...?

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 23 dec 2010, 11:36
door giuseppe
pietje schreef:Als er noodzaak zou zijn om Maastricht beter bereikbaar te maken is er maar 1 manier en dat is de lijn vanuit Hasselt upgraden, electrificeren en heropenen voor passagiers, want de omweg via Luik is enkel een oplossing voor reizen tussen Maastricht en bestemmingen in Brussel en verder (evt kust).
Dat zou natuurlijk veel meer toevoegen dat een dieseltrammetje dat pendelt tussen Maastricht en Hasselt. Jammer genoeg heeft NMBS daar geen interesse in.

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 10 feb 2011, 12:25
door Stef
Minister belooft herstel oude treinregeling


SINT-NIKLAAS - Volgens de N-VA bestaat de kans dat de vroegere dienstregeling op de treinverbinding Sint-Niklaas-Brussel terugkeert. Zoals bekend is er veel protest tegen de vernieuwde regeling. De NMBS voert de werken aan het station in Sint-Niklaas aan als oorzaak. ‘Het is de bedoeling dat eens Infrabel de volledige infrastructuur af heeft, de oude dienstregeling wordt hersteld en met minder hinder', antwoordde minister Inge Vervotte (CD&V) op een vraag van N-VA-kamerlid Ingeborg De Meulemeester. Volgens N-VAvoorzitter Peter Buysrogge is er dus een sprankeltje hoop voor het Waasland.


Bron: Het Nieuwsblad

Re: Dienstregeling 2011

Geplaatst: 10 feb 2011, 14:24
door FLV-FGSP
Die werken duren wel 3 jaar...